Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@11:57:54 GMT

بعد تربیتی دانشگاه فرهنگیان، برجسته‌تر است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۵۹۷۸

بعد تربیتی دانشگاه فرهنگیان، برجسته‌تر است

شهرام عروف زاد با اشاره به نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیت نیروی متخصص در زمینه تربیتی گفت: دانشگاه فرهنگیان میزبان پذیرفته شدگان کنکور سراسری با رتبه های برتر در سال جاری است.

«شهرام عروف زاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان، با بیان اینکه خبرنگاران در آگاهی بخشی و دانایی بخشی  نقش مهمی دارند و مسیر تعالی جامعه را فراهم می کنند، گفت: دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک دانشگاه آرمان گرا در جامعه فعالیت می کند و دانشگاه، مرکز فکر، آزاد اندیشی و اظهار نظر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از ۵ هزار دانشجو خواهیم داشت، گفت: دانشجویان این دانشگاه بورسیه می شوند و سنوات تحصیلی آنان برای آن محاسبه می شود.


وی ادامه داد: تعداد اندکی دانشجوی ناپیوسته کاردانی به کارشناسی داریم به اضافه تعدادی از دانشجویان کارشناسی ارشد که در دو رشته در حال تحصیل هستند و این درحالیست که دانشگاه با ظرفیت حداکثری خود به فعالیت مشغول است چرا که کمبود شدید معلم و همچین نیاز شدید جامعه چنین درخواستی دارد و برای این آماده سازی ظرفیت هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان پاسخگو نیست و این دانشگاه  بیش از حدود ۴۰۰ استاد مدعو دارد.

 

عروف زاد با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان، ماموریت گراست، افزود: در زمان حاضر ۱۶ رشته تحصیلی در این دانشگاه در استان اصفهان ارائه می شود که در رشته های تربیت بدنی، علوم اجتماعی، فیزیک، شیمی، ریاضی و کودکان استثنایی، قطب کشوری بشمار می آید.


وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر ۱۸ رشته آموزشی خدمات ارائه می دهد، استان اصفهان در وضعیت این رشته ها من جمله علوم پایه، فیزیک، شیمی، زیست و ریاضی به عنوان قطب کشور محسوب می‌شود و در رشته علوم اجتماعی، کودکان استثنایی و تربیت بدنی به عنوان قطب کشوری است بطوریکه دانشجویان استان های دیگر را نیز پذیرا هستیم.


 مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان اضافه کرد: آموزش زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات عرب، الهیات و معارف، آموزش های جغرافیا، کودکان استثنایی، ابتدایی، مشاوره و تربیت بدنی، علوم اجتماعی رشته هایی هستند که در سطح دانشگاه دانشجو می پذیرد و دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان حدود ۱۱ رشته از این رشته ها را پذیرش جدید دارد.


وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در رشته های علوم تربیتی تحصیل می کنند، تصریح کرد: یک مرکز آموزش و پژوهش جدید در مرکز آران و بیدگل تأسیس شده است که تعداد زیادی از دانشجویان شمال استان می‌توان به مرکز مراجعه کنند.


عروف زاد خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش در دانشگاه فرهنگیان سامانه کارورزی ایجاد شده است که یکی از بخش‌های مهم است به واسطه این که دریافتی و مهارت‌های حرفه‌ای را تقویت می‌کند و طراحی سامانه بانک مصاحبه گران برای داوطلبان دانشگاه فرهنگیان نیز طراحی شده است.


وی با اشاره به برگزاری نشست های قطبی در سال جاری و انتهای سال ۹۷ برای آسیب‌شناسی و بررسی روند فعالیت‌های دانشگاه با مسئولان ادارات آموزش و پرورش اظهار داشت: توانستیم اطلاعات خوبی را برای بهینه سازی فعالیت ها و برنامه ها به دست آوریم و فضای فراسازمانی برای استفاده از فضای سایر نهادها در دانشگاه فرهنگیان را ایجاد کنیم.


مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان تفاهم نامه های خوبی با  مدیریت دانشگاه ها و نهادهای استان با ظرفیت بالا طراحی و برنامه ریزی کرده و محور این تفاهم نامه ها انجام مسئولیت اجتماعی و ارائه خدمات دانشگاه به جامعه است.


وی افزود: دانشگاه فرهنگیان در مسابقات وزارت علوم و جشنواره های مختلف رتبه های برتر کسب کرده و اجرای طرح سراج با محتوای حفظ جز ۳۰ قرآن کریم بازخورد خوبی در دانشگاه فرهنگیان داشته است.


عروف زاد با تاکید بر اینکه بعد تربیتی دانشگاه فرهنگیان نسبت به سایر ابعاد دانشگاه مهمتر است، اظهار داشت: باید مسیر بالندگی و پویندگی را  برای دانشجویان باز کنیم و همچنین با فراهم شدن زمینه  پژوهش، طرح های پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش در سال گذشته توسط دانشگاه فرهنگیان سازماندهی و مدیریت شده است. 


وی در پایان با درخواست از پذیرفته شدگان در کنکور سراسری سال جاری خواست از این ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استفاده کنند تا بتوانند با ورود آگاهانه به این شغل در آینده در جامعه تاثیر گذار باشند.


عروف زاد خاطرنشان کرد: در سال گذشته رتبه های تک رقمی کنکوری، رتبه دوم از سیستان و بلوچستان بود که هم اکنون در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان مشغول به تحصیل شد و دانشجویانی با رتبه های دو رقمی نیز دانشگاه فرهنگیان را انتخاب می‌کنند و این کار ما را سخت می‌کند ولی مشتاقانه میزبان آنها خواهیم بود.

پایان پیام/121

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید قربان روز خبرنگار دعای عرفه عید قربان خبرگزاری شبستان عید سعید قربان مراسم دعای عرفه اوقات فراغت روزنامه مسجد دانشگاه فرهنگ دانشگاه فرهنگیان کشور دانشگاه فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۵۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ انتصاب در دانشگاه فرهنگیان لرستان

هم‌زمان با برگزاری یادواره ۶ شهید دانشجو معلم پردیس‌های علامه طباطبایی لرستان که باحضور سردار علیپور جانشین فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان واقع در سالن آمفی تئاتر امور پردیس‌های علامه طباطبایی لرستان برگزار شد، مراسم تودیع و معارفه تعدادی از عوامل این دانشگاه انجام شد.

در این جلسه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین گراوند مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه امور پردیس‌ها، احمد حقی مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان لرستان، دکتر رسول فرج‌الهی معاونت هماهنگی این دانشگاه و دیگر روئسای اداره و واحدهای تابع برگزار شد؛ آقای مجتبی رضائیان به سمت رئیس اداره نظارت ارزیابی عملکرد امور پردیس‌های لرستان منصوب و از زحمات دکتر کریم جوزایی که در این مسئولیت فعالیت داشته اند تقدیر شد.

در ادامه آقای پرویز وفایی پور به‌عنوان مسئول دبیرخانه هیئت امنا و مجمع خیرین امور پردیس های لرستان، آقای حجت سالارنژاد به عنوان مسئول دفتر و روابط عمومی امور پردیس ها و آقای یاسر بسطامی به عنوان مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان لرستان منصوب شدند.

در این مراسم که بعد از تجدید میثاق با شهدا و ادای احترام به شهید گمنام دفن شده در دانشگاه برگزار شد، مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان لرستان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات کلیه پرسنل مجموعه پردیس ها بر ضرورت نگاه تحول گرا، حفظ انسجام و تلاش روز افزون جمیع همکاران اشاره نمود و رمز موفقیت و توفیقات روز افزون مجموعه را مبتنی بر توکل بخدا یگانه و استعانت گرفتن از شهدا دانست.

در همین راستا حجت الاسلام والمسلمین گراوند نیز بر ضرورت وحدت رویه و همت بیش از پیش همکاران مجموعه پردیس ها و استعانت گرفتن از ائمه معصومین و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) پرداختند.یاسر بسطامی مش

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کرمان
  • ۴ انتصاب در دانشگاه فرهنگیان لرستان
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان استان
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان استان
  • حمایت دانشجویان دانشگاه شهید مقصودی همدان از دانشجویان آمریکایی
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!
  • تجمع دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید