Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@02:21:12 GMT

نمادهای بورس روی منحنی صعودی قرار گرفتند

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۶۱۴۰

نمادهای بورس روی منحنی صعودی قرار گرفتند

شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز کاری خود را با روند صعودی آغاز کرد و رشد ۳۴۶ واحدی شاخص کل بورس باعث شد تا در ارتفاع ۲۵۶ هزار و ۲۵۲ واحد قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار از ابتدای هفته تاکنون روزند صعودی داشته و امروز (سه شنبه 22 مرداد) را نیز با روند صعودی آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل بورس در ابتدای نعاملات امروز رشد 346 واحدی داشت و در جایگاه 256 هزار و 305 واحد قرار گرفت.

 

بنابراین گزارش بر اساس جداول معاملاتی امروز صبح نمادهای کگل با 125 واحد، حکشتی با 115 واحد، اخابر با 107 واحد و فولاد با 46 واحد بیشتریت تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و در مقابل نمادهای رمپنا، کچاد و خودرو با 93، 52 و 51 واحد بر شاخص کل بورس تاثیر منفی داشتند.

 

نمادهای وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام)، هاي وب - داده گسترعصرنوين-هاي وب، ثنوسا - نوسازي‌وساختمان‌تهران، خپارس - پارس‌ خودرو و فولاد - فولاد مباركه اصفهان صبح امروز (22 مرداد) جزو نمادهای پربیینده بورس بودند که در میان آنها هاي وب - داده گسترعصرنوين-هاي وب، ثنوسا - نوسازي‌وساختمان‌تهران و فولاد - فولاد مباركه اصفهان روند صعودی را برای خود ثبت کرده اند.

 

این گزارش می افزاید: شاخص کل فرابورس نیز امروز (22 مرداد) روز خود را با رشد 28 واحدی و قرار گرفتن در جایگاه 3 هزار و 466 واحد آغاز کرد و نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، حريل - ريل پردازسير، چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، دي - بانك دي، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي و دكپسول - توليد ژلاتين كپسول ايران در لیست پربیینده های صبح فرابورس قرار دارند که در میان آنها نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، حريل - ريل پردازسير، چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس و سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي روند صعودی را برای خود در صبح امروز ثبت کرده اند.

این در حالی است که شاخص کل بورس و اوراق بهادار (یکشنبه 20 مرداد) روز خود را با رشد 435 واحدی و رسیدن به جایگاه 255 هزار و 919 واحد آغاز کرد و در ادامه روز این روند صعودی را حفظ کرد و با رشد 569 واحدی به ارتفاع 255 هزار و 876 واحد رسید.

 

شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با 154 واحد افزایش معادل 0.22 درصد به 69 هزار و  148 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 556 واحد رشد معادل 0.84 درصد به 66 هزار و 443 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 373 واحد افزایش، معادل 0.84 درصد به 44 هزار و 539 واحد، شاخص آزاد شناور با 775 واحد افزایش معادل 0.27 درصد به 289 هزار و 897 واحد، شاخص بازار اول با 359 واحد افزایش معادل 0.01 درصد به 185 هزار و 570 واحد و شاخص بازار دوم با  2920 واحد رشد معادل 0.56 درصد به 522 هزار و 107 واحد رسید.

 

بنابر جداول معاملاتی صبح (20 مرداد) نمادهای شتران، رمپنا، شیران، حکشتی و خودرو به ترتیب با 155، 98، 67، 64 و 38 واحد بیشترین تاثیر مثبت را در آغاز معاملات امروز بر شاخص کل بورس گذاشتند و در مقابل نمادهای فولاد با 49 و کگل با 56 واحد تاثیر منفی بر شاخص کل بورس گذاشتند و در پایان معاملات نمادهای تاپیکو با 199 واحد، همراه با 175 واحد، شتران با 131 واحد و وامید با 60 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

 

بنابراین گزارش، در جدول پربیینده های صبح (20 مرداد) نمادهای وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، هاي وب - داده گسترعصرنوين-هاي وب، رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام)، خپارس - پارس‌ خودرو، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و بترانس - ايران‌ ترانسفو قرار گرفته اند که تنها 2 نماد خساپا – سايپا و رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام) بر نماگر تالار شیشه ای به رنگ سبز به نمایش درآمده اند و باقی نمادهای پربیینده دارای سیر نزولی بودند و در پایان معاملات 2 نماد پربیینده فولاد - فولاد مباركه اصفهان و رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام) بر نماگر به رنگ سبز به نمایش درآمده بودند.

 

به این ترتیب، در پایان داد و ستدها در 319 هزار و 445 نوبت معاملاتی، 2 میلیارد و 879 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 9 هزار و 168 میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به 936 هزار و 629 میلیارد تومان رسید./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دعای عرفه عید قربان نماز عید قربان روز خبرنگار مراسم دعای عرفه روزنامه عید سعید قربان خبرگزاری شبستان مسجد عرفه فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۶۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت در شرایط قابل قبول / باران در راه تهران

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک»، ننا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر تهران امروز _ ۱۴ اردیبهشت_ بر روی عدد ۵۹ و در شرایط قابل قبول قرار دارد و در ۲۴ ساعت گذشته نیز شاخص کیفیت هوا با قرار گرفتن روی عدد ۵۸ در همین شرایط قرار داشت.

بنا بر اعلام هواشناسی برای تهران در ساعات آینده بارش باران پیش‌بینی شده است.

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان ۶ روز هوای پاک و ۳۹ روز هم هوای سالم استنشاق کردند.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم شد
  • هوای مشهد ناسالم شد
  • هوای پایتخت در شرایط قابل قبول / باران در راه تهران
  • هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • تهرانی‌ها امروز در خانه نمانید
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ قیمت طلا و سکه صعودی شد
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد