Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ملکه گلمغانی‌زاده، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل در حاشیه اختتامیه دوره آموزشی بافته‌های داری در روستای گلشن شهرستان نمین گفت: فعالین صنایع‌دستی می‌توانند با عضویت در فروشگاه و سامانه مجازی نسبت به بازاریابی محصولات خود اقدام و از این طریق کسب درآمد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او حمایت از شاغلین صنایع دستی را از اهداف مهم سازمانی میراث فرهنگی استان اردبیل عنوان کرد و افزود: در حوزه آموزش‌های عمومی، این اداره کل، آموزش شاغلین صنایع دستی برای ارتقاء کیفیت، جنس و نحوه بافت برنامه‌ریزی کرده است که سال گذشته و ۵ ماهه اول سالجاری توسط جهاددانشگاهی اردبیل، مناسب و به بهترین شکل ممکن برگزار شد و با توجه به عملکرد خوب این نهاد، در ادامه برگزاری این دوره‌ها نیز با جهاددانشگاهی همکاری خواهیم کرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه دوره آموزشی بافته‌های داری از سال گذشته در سه شهرستان نمین، گرمی (مغان) و پارس‌آباد برگزار شد، ادامه داد: در این دوره ۱۸۶ نفر شرکت کرده بودند و در روستا‌های گلشن و جید نمین ۶۰ نفر از این دوره‌ها بهره‌مند شدند.

گلمغانی‌زاده با اشاره به اینکه با ارتقاء کیفیت بافت شاغلین گلیم‌باف منطقه می‌توان این حوزه را توسعه بخشید، خاطرنشان کرد: جهت ارتقای کیفیت محصولات با توجه به سلیقه بازار، دوره‌های عمومی اولیه صنایع دستی در قالب دوره‌های مقدماتی، تکمیلی و به‌آموزی و دوره‌های بازآموزی و توانمندسازی برای شاغلین صنایع دستی در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا ضمن حل مشکل بیمه، اعتبار لازم را برای اعطای تسهیلات بانکی به فعالین صنایع دستی تامین کنیم، یادآور شد: در حال حاضر افراد می‌توانند از بیمه روستایی استفاده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل همچنین از ادامه برگزاری دوره‌های صنایع دستی در شهرستان‌های استان در سالجاری خبر داد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دستی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۶۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان سپیدان گفت: بیش از ۵۰۰ دانش آموز از شهرستان‌های سپیدان، بیضا و بخش‌های ارژن و کامفیروز در این دوره از مسابقات حضور داشتند.

علیرضا امیری افزود: دانش آموزان در رشته‌های مختلف قرآنی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، گفتمان مهدوی، اذان و نماز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

رییس اداره آموزش و پرورش سپیدان گفت: برای برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی به میزبانی سپیدان بیش از ۲۰۰ نفر از فرهنگیان و عوامل اجرایی همکاری داشتند.

شهرستان سپیدان در فاصله ۷۰ کیلومتری شیراز و در شمال غرب استان فارس قرار دارد.

دیگر خبرها

  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در سپیدان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری