Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@10:14:06 GMT

آتش سوزی پارک جنگلی بی بی یانلو آستارا مهار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۶۷۳۵

آتش سوزی پارک جنگلی بی بی یانلو آستارا مهار شد

نسرین غزنوی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: علت آتش سوزی بی احتیاطی گردشگران در برافروختن آتش بود و غروب دیروز پنج مامور یگان حفاظت منابع طبیعی و آتش نشانی با کمک مردم، آن را خاموش کردند.

غزنوی بیان کرد: در این حادثه ۵۰ متر مربع از اراضی ملی در آتش سوخت و به برخی گونه های ارزشمند جنگلی خسارت وارد شد و هفته گذشته نیز آتش سوزی حدود دو هزار متر مربع از اراضی ملی در منطقه دربند آستارا مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به گردشگران و اهالی منطقه توصیه کرد از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خودداری یا حداقل بعد از اطمینان از خاموش شدن کامل آتش، جنگل را ترک کنند.

وسعت اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار است و ۳۲ هزار هکتار آن را گونه های جنگلی بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون در بر می گیرد.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲۰۰ کیلومتری غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است و پارک جنگلی بی بی یانلو با یکهزار و ۶۰۰ هکتار جزو مناطق گردشگری این شهرستان به شمار می رود.

۷۱۰۵/۲۰۰۷/

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف آتش سوزی آتش نشانی استان گیلان جنگل منابع طبیعی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۶۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰۰ اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز

دریافت 46 MB

به گزارش خبرنگار مهر، ۶۴ دستگاه ویلای غیرمجاز ساخته شده در اراضی جلگه‌ای جنگلی یک روستا در نوشهر اواخر سال قبل با ورود دستگاه قضائی تخریب شد و جای آن درخت کاشته شد.

این درختان اکنون جوانه زدند و در حال رشد هستند.

رئیس کل دادگستری مازندران روز چهارشنبه از عرصه درختکاری در اراضی جلگه‌ای جنگلی بازدید کرد..

کد خبر 6087933

دیگر خبرها

  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • ۲۰۰۰ اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • مهار آتش در خودروی سواری
  • پاک‌سازی پارک جنگلی و دوشنبه بازار فیض آباد از زباله‌های پلاستیکی