Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-08@01:23:42 GMT

افزایش ۲درصدی صادرات غیرنفتی از پارس جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۶۸۰۷

افزایش ۲درصدی صادرات غیرنفتی از پارس جنوبی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، منطقه پارس جنوبی که بزرگترین میدان گازی جهان را در خود جای داده است، علاوه بر دارا بودن عنوان پایتخت انرژی ایران، قطب صادرات محصولات غیرنفتی، پتروشیمی و میعانات گازی کشور نیز به شمار می‌رود.

صادرات محصولات مواد غیر نفتی از اداره کل گمرک پارس جنوبی با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌های آمریکا روندی افزایشی دارد؛ به طوری که از ابتدای شهریور سال گذشته تا امروز بیش از ۱۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلیارد تن کالا به ارزش ۴.۵ میلیارد دلار مواد غیر نفتی صادر شده که در مقایسه با سال پیش از آن از نظر وزن ۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

همچنین آمارها حاکی از آن است که در این مدت، مقدار ۵ میلیارد و ۶۱۱ میلیون و ۶۵ هزار تن به ارزش ۵ میلیارد و ۴۸۴ میلیون و ۲۲ هزار و ۵۹۵ دلار میعانات گازی صادر شده است که در مجموع صادراتی بیش از ۲۳ میلیارد تن را از این گمرک به ثبت رسانده است.

«احمد پورحیدر» مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به صدور ۲۳ میلیارد و ۴۸۹ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۴۲۲ تن کالا شامل متانول، پروپان، بوتان، پلی‌اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، آمونیاک، گوگرد، استایرن، نفت خام و ... به ارزش افزون بر ۹ میلیارد و ۹۹۸ میلیون و ۸۹ هزار و ۵۹۵ دلار به خارج از کشور گفت که این کالاها به کشورهای چین، امارات، کره جنوبی، هند، ژاپن، هنگ هنگ، اندونزی، ترکیه، مصر، کویت و غیره ... صادر شده است.

همچنین مقدار ۲۰ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۱۲۳ تن کالا به ارزش ۹۵ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۴۳۵ دلار جهت تکمیل فازها و سایر پتروشیمی‌ها وارد منطقه شده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۵۰ درصد و از نظر ارزش ۶۱۰ درصد افزایش داشته است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پارس جنوبی صادرات غیرنفتی میعانات گازی متانول مبادلات جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۶۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ احمد باهوش افزود: با کاهش دوره تعمیرات اساسی از معادل ۱۵ روز توقف کامل مجتمع به حدود ۹ روز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، که همسو با برداشت حداکثری از مخزن مشترک پارس جنوبی انجام شد، بیش از ۴ میلیارد مترمکعب به خوراک مجتمع و تولید گاز افزوده شد.

وی اظهار داشت: تولید و تزریق گاز شیرین سراسر پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به خطوط سراسری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن، بیش از ۳ درصد افزایش تولید داشت که این موضوع با انجام اقدام‌های نوآورانه، استفاده ۹۰ درصدی از کالا‌های ایرانی و تلاش و مجاهدت کارکنان و متخصصان ثبت شد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: تولید گوگرد مرغوب دانه‌بندی‌شده پارسال در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه بیش از ۶۴۰ هزار تن بود که این مقدار، افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت. 

پارسال بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سکو‌های سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی دریافت شد که با استفاده از توان، دانش و نوآوری کارگران و متخصصان خط مقدم جبهه اقتصادی، بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب در مجتمع پارس جنوبی شیرین‌سازی و به خطوط سراسری تزریق شد.

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/ خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی