Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در این زمینه توضیح داد: اشکال گرفته شده به مجسمه کنونی ناصرخسرو در بوستان ملت توسط فرزند مرحوم "استاد شهوق" (‌استاد مجسمه ساز)‌درباره تطابق نداشتن سردیس و پلاک شناسایی نصب شده برروی پایه مجسمه درست است.

سید مجتبی موسوی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ در واقع مشخصات پلاک مجسمه کنونی همان مشخصات مجسمه اصلی است اما به اشتباه نام مرحوم شهوق (سازنده مجسمه اصلی که سال ۸۹ مفقود شده) بر روی آن درج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام مسئول افزود: چندی پیش باتوجه به استهلاک، خرابی و ناخواناشدن تعدادی از پلاک های سردیس های پارک ملت اقدام به تعویض این پلاک ها کردیم و در این بین اطلاعات سردیس قبلی ناصرخسرو به جای مجسمه جدید درج شد.
معاون هنری سازمان زیباسازی تاکید کرد: اکنون این پلاک برداشته، اصلاح و مجددا نصب خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنان به دستیابی به مدل اصلی مجسمه ناصرخسرو و شهریار از طریق خانواده هنرمندان فقید امید داریم که البته این موضوع در مورد سردیس ناصرخسرو به دلیل نداشتن دسترسی به خانواده هنرمند سازنده مجسمه تاکنون میسر نشده و درحال حاضر هم گویا ترجیح داده اند به جای تماس و پیگیری از مرجع ذیربط، موضوع را با رسانه ها در میان بگذارند.
موسوی اظهار امیدواری کرد که از طریق رسانه ای شدن این موضوع بتوان مدل مجسمه اصلی را از فرزندان استاد گرفته، نسخه جدیدی از آن ساخت و به محل قبلی بازگرداند.

توضیح درباره سرقت

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: سریال گم شدن مجسمه های شهری پایتخت مربوط به سال ۸۹ بود که در بازه زمانی سه تا چهار ماهه ۱۴ مجسمه مفاخر ایرانی در تهران مفقود شد.
موسوی ادامه داد: سردیس های "ناصرخسرو" اثر مرحوم "چنگیز شهوق"و "صنیع خاتم" اثر "حمید شانس" نیز که در پارک ملت نصب شده بود، در این بازه زمانی گم شد.
به گفته وی، در همان سال متولیان امر تصمیم گرفتند تا پیداشدن مدل اصلی مجسمه ها، نسخه دیگری از آنها تهیه و نصب شود که این امر در مورد همه مجسمه ها به جز ۲ مجسمه ناصرخسرو و شهریار که هنرمندانشان در قید حیات نبودند، انجام شد.
معاون هنری سازمان زیباسازی شهر تهران افزود: سردیس ناصرخسرو یکی از سردیس های مجموعه پلکان مشاهیر پارک ملت بود و باید برای آن جایگزینی می‌یافتیم و وقتی مطلع شدیم از همین شخصیت، سردیسی هم توسط "حمید شانس" ساخته شده، تصمیم گرفته شد آن را جایگزین مجسمه گم شده کنیم.

تهرام/۹۳۴۳/ ۱۰۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان زیباسازی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۷۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون

مینی سریال «مامان اشتباه می‌کند» در ژانر خانوادگی از جمعه، ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ از شبکه تهران روی آنتن می رود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه تهران، این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی فرانسوا ای ول محصول ۲۰۱۸ فرانسه است که در ۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است. 

«مامان اشتباه می‌کند» درباره پسر بچه سه و نیم ساله است که با نقاشی‌هایی که می‌کشد سعی می‌کند، موضوعاتی را بیان کند. او به روانشناس مدرسه می‌گوید که مادرش مامان واقعی او نیست و پلیس به دنبال حل این معماست ... .

در این سریال هنرمندانی همچون آن چریر، تام دی اورنانو، سوفی کانتون، پاسکال البه، ساموئل تیس، کامیل لو و... نقش‌آفرینی می‌کنند.

این سریال از جمعه، ۷ اردیبهشت جایگزین سریال «پنجاه متر مربع» می شود.

«مامان اشتباه می‌کند» هر شب ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود و روز بعد در ساعات ۱۱ و ۱۹ بازپخش می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • سریال «مامان اشتباه می‌کند» از قاب شبکه تهران
  • پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی چیست؟
  • انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • (تصاویر) کاروان خودروهای برقی بدون پلاک در تهران