Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:12:10 GMT

پیش بینی رشد اقتصادی ۶.۲ درصدی چین

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۷۱۲۰

پیش بینی رشد اقتصادی ۶.۲ درصدی چین

صندوق بین المللی پول در آخرین ارزیابی سالانه خود از اقتصاد چین، دریافت که در سال ۲۰۱۸ کیفیت رشد اقتصادی این کشور به سه طریق بهبود یافته است.

اول، سرعت انباشت بدهی‌ها کند شد. دوم، میزان نظارت و قوانین مربوط به نظام  مالی بهبود یافت و و در نهایت، میزان مازاد حساب جاری این کشور افزایش چشمگیری نداشت.

تنش های تجاری، چشم انداز اقتصادی این کشور را تحت الشعاع قرار می‌دهد و در صورت ادامه این اختلافات، اصلاحات باید عمق بیشتری پیدا کند اما پس از آنکه این کشور در سال گذشته میلادی با کندی رشد اقتصادی روبه‌رو شد،‌ میزان انباشت بدهی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ شتاب بیشتری به خود گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر چین تلاش می‌کند با هدف جلوگیری از بروز اقدامات محرک بیشتر، از انباشت بدهی جلوگیری کند. برخی از محرکهای مالی متوسط ​​می‌تواند تأثیرات منفی حاصل از جنگ تعرفه‌ای میان آمریکا و چین را جبران کند.

به رغم بهبود تدریجی تجارت و سرمایه گذاری خارجی، چین نسبت به سایر اقتصادهای نوظهور در گروه ۲۰ در ارائه خدمات و سرمایه گذاری مستقیم خارجی فعالیت کمتری از خود نشان داده است.

در صورت حصول توافق تجاری میان واشنگتن و پکن، نظام تجاری و سرمایه‌گذاری خارجی و ایجاد اصلاحات ساختاری در چین افزایش می‌یابد.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد چین در چند سال گذشته در کاهش میزان «عدم تعادل مبادلات خارجی» پیشرفت کرد و نرخ ارز آن در سال ۲۰۱۸ کاملاً با اصول منطبق بوده است.

با این وجود، دولت چین می‌کوشد اقدامات زیادی را جهت افزایش سطح رفاه شهروندان خود انجام دهد.

بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، چین باید در اجرای اصلاحات برنامه‌ریزی شده در تنظیم مقررات اقتصادی، سرمایه های خود را در بانک های کوچکتر جمع کند و رشد سریع بدهی‌های خانوار را کنترل کند.

با افزایش میزان رقابت بخش‌های خصوصی و خارجی و کاهش سهم اعتبار برای شرکتهای دولتی، چین می تواند به طور قابل توجهی بهره وری و رشد بالقوه را افزایش دهد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۷۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد

علی اصغر عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیشترین میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری از مبدا گمرک پرویزخان در استان کرمانشاه انجام گرفته است.

وی با آمار ارائه شده از سوی گمرک ایران اشاره کرد و افزود: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳، به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: این میزان ترانزیت خارجی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

عباس‌زاده ادامه داد: بر اساس ارائه شده از سوی گمرک ایران، گمرک پرویزخان با ۴۸۶ هزار تن کالا بیشترین میزان ترانزیت خارجی مبدا در بین گمرکات کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: گمرک شهید رجایی با ۳۷۷ هزار تن و گمرک باشماق با ۲۰۳ هزار تن در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

کد خبر 6096857

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • صدور فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان +جزئیات میزان افزایش
  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲ / رشد ۴۸ درصدی برخورد با خودروهای شوتی
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین