Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - عضو کارگری شورای عالی کار با بیان اینکه مشکل اصلی تخلف قرارداد سفید امضاء در اصناف است، گفت: برآوردها حاکی از وجود 3.5 میلیون نفر کارگر زیرزمینی در کشور است که در کارگاه های فاقد هرگونه قرارداد و بیمه تامین اجتماعی و نظارت وزارت کار، کار می کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، علی خدایی افزود: امروز با وجود وضعیت بد اقتصادی و معیشتی امنیت شغلی اولویت اصلی بازار کار است و نبود امنیت شغلی اجازه اعتراض را از کارگر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در صورت راه اندازی سامانه جامع روابط کار، اگر ثبت قراردادها در این سامانه انجام شود هیچ کارفرمایی نمی تواند قرارداد سفید امضا ثبت کند. نکته مهم در سامانه جامع روابط کار ضمانت اجرایی این سامانه است که باید با برگزاری جلسات تکمیلی به نتایج یکسان دست پیدا کنیم.
خدایی افزود: با کارفرمایان شناسنامه دار مشکلی نداریم بلکه مشکل اصلی کارفرمایان متخلفی هستند که قرارداد سفید امضا می کنند.
عضو کارگری شورای عالی کار با بیان این نکته که مشکل اصلی تخلف قرارداد سفید امضاء در اصناف است، گفت: برآوردها حاکی از وجود 3.5 میلیون نفر کارگر زیرزمینی در کشور است که در کارگاه های فاقد هرگونه قرارداد و بیمه تامین اجتماعی و نظارت وزارت کار و رفاه اجتماعی کار می کنند.
خدایی به تسنیم گفت: این سامانه بانک جامع اطلاعاتی کاملی برای حوزه روابط کار خواهد بود که می توان با استناد به آن با اطلاعات دقیق و آمار موثق صحبت کرد نه بر اساس احساسات.
وی افزود: در شرایط کنونی، قراردادهای سفید امضا جرم است و اگر اثبات شود کارفرما حتما جریمه خواهد شد.
خدایی گفت: بیش از 96 درصد قراردادهای مکتوب و ثبت شده که قابل بررسی باشند موقت هستند.
آهنی ها، عضو کارفرمایی شورای عالی کار هم گفت: امروز قراردادهای سفید امضا در بخش های کاری و تولیدکنندگان اصلا مطرح نیست. شاید در برخی صنوف که یکی دوکارگر دارند این تخلف صورت می پذیرد و چیزی نیست که عام باشد.
وی افزود: باید پایه همه کارها بر اساس قانون باشد و همکاری همگانی برای اجرای قانون در جامعه الزامیست.
آهنی ها با اشاره به اینکه قانون به کارفرما این اجازه را داده است که با کارگر قرارداد دائمی یا موقت ببندد، گفت: وقتی بحث اقدام قانونی و از سوی دیگر مخاطرات زیادی از جمله امنیت شغلی، مسائل اقتصادی و بازار در میان باشد، کارفرما با توجه به عوامل موجود از راهکارهای قانونی استفاده می کند که هیچ اشکالی در آن دیده نمی شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۷۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بن خرید از نمایشگاه کتاب برای دانشجویان اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، میرهاشم موسوی،  مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، همزمان با آغاز ۳۵ اُمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از هدیه ویژه این سازمان به افرادی که طی دوره برگزاری نمایشگاه کتاب، به جمع بیمه‌شدگان این سازمان در طرح بیمه دانشجویان و طرح بیمه دختران و زنان خانه‌دار می‌پیوندند، خبر داد.

میرهاشم موسوی گفت: توسعه پوشش بیمه‌ای، از حقوق اساسی مصرح در قانون اساسی و از مأموریت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای کشور است که مستلزم اطلاع عموم مردم از مزایای بهره‌مندی از بیمه و به بیان دیگر تقویت فرهنگ بیمه‎‌ای در میان اقشار مختلف جامعه است. به همین منظور و با هدف حمایت از فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین تشویق قشر بزرگ و فرهیخته دانشجویان و نیز دختران و بانوانی که محوریت اصلی خانواده را در فرهنگ ایرانی اسلامی تشکیل می‌دهند.

او ادامه داد: در نمایشگاه سال جاری کتاب تهران، هر فرد که در ایام برگزاری نمایشگاه (۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ماه)، برای نخستین بار نسبت به عقد قرارداد در یکی از طرح‌های بیمه دانشجویان یا بیمه زنان خانه‌دار و دختران اقدام کند؛ مشروط به پرداخت حق بیمه خود تا پایان خرداد ۱۴۰۳؛ مشمول هدیه ویژه این سازمان در قالب بن خرید ۴۰۰ هزار تومانی کتاب ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد شد که از طریق سامانه فروش مجازی نمایشگاه (book.icfi.ir) قابل استفاده است.

موسوی افزود: انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه در این طرح‌ها به سادگی و در قالب سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به‌نشانی es.tamin.ir و بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب این سازمان امکانپذیر است و شرایط و مقررات عقد قرارداد و اطلاعات مربوط به خدمات و تعهدات این بیمه نیز در این سامانه قابل دسترسی است. همچنین در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب نیز همکاران این سازمان جهت ارائه خدمات مشاوره‌ بیمه‌ای در نمایشگاه حضور داشته و پاسخگوی سوالات بازدیدکنندگان هستند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی درباره نحوه دریافت بن خرید کتاب هدیه این سازمان افزود: با تمهید انجام شده، ارائه این بن کاملاً به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و بلافاصله بعد از انعقاد قرارداد، مشروط به پرداخت حق بیمه تا پایان خرداد ۱۴۰۳، پیامکی به بیمه‌شده ارسال می‌شود که در این پیامک؛ کد تخفیف ۴۰۰ هزار تومانی به‌عنوان هدیه سازمان تأمین‌اجتماعی به وی اعلام می‌شود و دارنده این کد می‌تواند به‌صورت غیرحضوری با مراجعه به سامانه مجازی نمایشگاه کتاب تهران، از این هدیه بهره‌مند شود.

موسوی گفت: همچنین با توجه به این‌که سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان یک سازمان بیمه‌گر بین‌نسلی به شدت از تحولات جمعیتی متأثر است، این سازمان از حامیان جدی طرح‌های مرتبط با جوانی جمعیت و فرزندآوری است و در سال جاری در نمایشگاه کتاب تهران، این سازمان با برپایی یک غرفه اختصاصی در حوزه خانواده، برنامه‌های متنوعی در این زمینه در قالب رویدادهای مختلف با حضور بازدیدکنندگان از نمایشگاه و نیز افراد صاحب‌نظر در این زمینه، تدارک دیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات بن خرید از نمایشگاه کتاب برای دانشجویان اعلام شد
  • دستمال مسی ۳۰ میلیارد!
  • فروش اولین قرارداد مسی: یک برگ دستمال 30 میلیارد!‏
  • امضای یک میلیارد دلار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
  • بیمه و مسکن از مهمترین دغدغه‌های کارگران است و باید دولت نسبت به آن اقدام جدی کند
  • سهم ۴درصد بیمه مشاغل سخت و زیان آور کارگران شهرداری پرداخت شود
  • ۷ قرارداد تولید بار اول از سوی مناطق نفت‌خیز جنوب امضا می‌شود
  • تپسل و شیپور قرارداد همکاری امضا کردند
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • توافقی را که به آتش بس فراگیر منجر نشود، امضا نخواهیم کرد