Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سیدرضا اورنگ نوشت: پیری و بیماری، روزی به سراغ همه خواهد آمد و آنان را زمین گیر خواهد کرد. این اساس خلقت است و در آن خللی به وجود نیامده و نخواهد آمد. هزاران سال است که انسان ها به دنیا آمده، رشد کرده، بالغ شده و پیر شده و مرده اند. از این تقدیر گزیری نیست و همه باید به آن گردن بنهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیری و بیماری، هنرمند و غیر هنرمند نمی شناسد، در این مرحله همه یکی هستند،مال و منال هم نمی تواند آن را از بین ببرد.

شهلا ریاحی بازیگری خاطره ساز برای سینمای و تلویزیون ایران و علاقه مندان آن است. مردم هرگز وی را فراموش نکرده و نمی کنند، هرچند که مدیران هنری، برخی از همکاران و بازیگران و سینماگران تازه پا، یادی از او نکرده و نمی کنند، اما مهم در خاطر مردم ماندن است که این اتفاق افتاده.

سینمای ایران و زنان ایرانی باید به شهلا ریاحی احترام گذاشته و مقابل او سر تعظیم فرود آورند، زیرا اولین زن تاریخ سینمای ایران است که جرات کرده وارد حرفه مردانه کارگردانی شود و فیلم بسازد.

امروز روزگار شهلا ریاحی خوش نیست، این تقدیر است و نمی توان مقابل آن ایستاد، اما می توان در کنار این هنرمند ماند، دستانش را بوسید و حالی از او پرسید.

باید به او احترام گذاشت و عکس هایی از روزگار ناخوشی وی را در فضای مجازی و غیر مجازی منتشر نکرد.این کار چه لذتی دارد که عده ای به این کار زشت مبادرت می ورزند؟

عده ای که متاسفانه خود را مدیر و هنرمند نیز می دانند با گرفتن عکس های سلفی از بیماران و ناتوانان عرصه هنر و انتشار آن،دنبال آن هستند که برای خود کسب وجهه کرده و در دل مردم جا باز کنند، این حرکت قبیح چه معنایی دارد؟!

هنرمندان، به خصوص بازیگران دوست دارند مردم آنان را با چهره ای که در روزهای اوج و جوانی داشتند به یاد آورند، نه هنگام بیماری و کهنسالی با صورت های افسرده و غم گرفته.دوست دارند عظمت و شان شان همچنان حفظ شود. 

انتشار عکس های نامناسب از آنان در حالی که پنجه در پنجه بیماری و مرگ انداخته اند، ابهت این هنرمندان را از بین می برد.

شهلا ریاحی و دیگر هنرمندان بیمار را همان گونه که در جوانی بودند و آنان برای هنرنمایی شان ایستاده تشویق می کردید به یاد آورید و همچنان برای شان احترام قائل شوید و دوست شان بدارید.

سید رضا اورنگ

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سینما بازیگر سینما آزادی شهلا ریاحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۷۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، مراسم بدرقه خنیاگر و نغمه پرداز خراسان شمالی، استاد عیسی قلی پور و مرد بی بدیل هنر، شنبه ١۵ اردیبهشت ١۴٠٣ با حضور گسترده دوستداران به موسیقی مقامی، جامعه هنری در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد، برگزار شد و این هنرمند فقید روی دوش اهالی هنر و مردم هنر دوست خراسان شمالی تشییع و درخانه ابدی اش در قطعه هنرمندان جاوید آرام گرفت.

بر اساس این گزارش، استاد عیسی قلی پور مشهور، پیشکسوت بخشی‌های ترک خراسان شمالی سال ۱۳۲۱ در روستای سلاخی بجنورد در خانواده‌ای هنرمند متولد شد و در کنار پدرش از بخشی‌های قدیمی و دوتارنواز پرورش یافت، سپس نزد حسن یزدانی مشهور به حسن بخشی، هنرش را در عرصه موسیقی نواحی تکامل بخشید.

عیسی بخشی خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی و بیش از ۶۰ سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود. کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر از افتخارات این هنرمند فقید است.

این هنرمند چیرده دست موسیقی مقامی، دارای درجه یک هنری و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان، ۱۴ اردیبهشت ‌ماه، پس از تحمل یک دوره‌ بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.

خبرنگار : متین لنگری

انتهای خبر/

کد خبر: 1229432 برچسب‌ها موسیقی بجنورد

دیگر خبرها

  • ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • نمی‌توانم نسبت به ظلم و نسل‌کشی در غزه بی‌تفاوت باشم
  • چشم طبیعت، نمایشگاهی با الهام از زیبایی‌های طبیعت
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • وداع مردم خراسان شمالی با عیسی بخشی هنرمند موسیقی مقامی
  • پیکر مرحوم رحیم پرواسی در اردبیل تشییع شد
  • گریمور سینمای ایران در اردبیل تشییع شد
  • تشییع پیکر هنرمند چهره پرداز اردبیلی «رحیم پرواسی»