Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از جمله عوامل ایجاد طلاق عدم شناخت زوجین و خانواده نسبت به هم، شکل گیری ازدواج‌های خیابانی، تورم، سنگینی مخارج زندگی، بیکاری، افزایش سن ازدواج و شغل‌های ناپایدار است.

‌‌سید رحمت الله شاکری افزود: یکی از دغدغه های ما ازدواج جوانان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلایل افزایش سن ازدواج تصمیم به ادامه تحصیل برای رسیدن به شغل مورد هدف، اشتغال و هزینه های سنگین ازدواج است.

وی با بیان اینکه طلاق موضوعی نسبی است و در برهه هایی از سال کاهش یا افزایش می یابد، اظهار کرد: ما جزء استان هایی بودیم که آمار طلاق بالا بوده اما در حال حاضر کاهش یافته است و هم اکنون 16 یا هفدهمین استان هستیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در برهه هایی از سال گذشته افزایش طلاق را داشتیم که باعث نگرانی مسئولین و بزرگان استان شد که با پیگیری هایی از حوزه استانداری، ائمه جمعه و دولت آمار طلاق 10 درصد کاهش یافت.

شاکری تصریح کرد: با توجه به نگاه و حساسیت مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، دستگاه هایی مثل بهزیستی، دانشگاه ها، آموزش و پرورش، امور جوانان، هلال احمر و همه مسئولین استان مشاوره های پیش از ازدواج و مشاوره های زندگی مشترک یک تا پنج سال انجام شده است.

وی ادامه داد: از جمله عوامل ایجاد طلاق عدم شناخت زوجین و خانواده های آنها نسبت به هم، شکل گیری ازدواج های خیابانی، تورم، سنگینی مخارج زندگی، بیکاری، افزایش سن ازدواج و شغل های ناپایدار است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال گذشته حدود 90 درصد تسهیلات ازدواج جوانان پرداخت شد و جزء استان هایی پیشرو در این زمینه بوده ایم.

شاکری عنوان کرد: در سه ماهه نخست امسال پرداخت تسهیلات ازدواج کم بوده و طی جلسه ای که با مدیران بانک های عامل خواهیم داشت توصیه می کنیم که در پرداخت وام ازدواج تسریع صورت گیرد.

وی اظهارکرد: رسانه ها ازدواج به موقع و آسان، سخت گیری، چشم و هم چشمی، تسهیل گری ازدواج، برگزاری مراسم ازدواج به صورت سنتی، فراموش نکردن سنت های ازدواج قدیمی و گذشت زن و مرد نسبت به هم را فرهنگ سازی و ترویج کنند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۷۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم

دریافت 75 MB

به گزارش خبرنگار مهر، سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، دوشنبه شب در آیین اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه افزود: در تقسمات سدها بهره کهگیلویه و بویراحمد اندک است و باید سهم مردم ما ملاحظه شود.

کد خبر 6092610

دیگر خبرها

  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد