Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از موافقت و ابلاغ دستور واگذاری امور تصدی‌گری و اجرایی حوزه گردشگری به تشکل‌های غیردولتی و حرفه‌ای، توسط معاون رییس‌جمهور و ریاست سازمان خبر داد. تاریخ انتشار: 11:00 - 22 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۰۸۶۵

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از موافقت و ابلاغ دستور واگذاری امور تصدی‌گری و اجرایی حوزه گردشگری به تشکل‌های غیردولتی و حرفه‌ای، توسط معاون رییس‌جمهور و ریاست سازمان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ولی تیموری با بیان این خبر گفت: موضوع واگذاری خدمات وامور تصدی به بخش غیردولتی در راستای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به منظور کاهش بار دولت جهت تقویت وظایف حاکمیتی دستگاه‌های اجرایی از جمله سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت، یکی از موضوعات مهم و در اولویت سازمان بوده که بند "ث" ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه ضمن تاکید بر این امر، بستر قانونی لازم در این زمینه را فراهم نموده است.

وی افزود: پس از تمهید مقدمات قانونی لازم توسط سازمان در قانون برنامه ششم توسعه و اخذ نظرات و پیشنهادات ادارات‌کل استان‌ها و بخش خصوصی طی نشست‌های کارشناسی متعدد، موارد قابل واگذاری احصا و جهت ابلاغ به ریاست سازمان پیشنهاد شد.

تیموری ادامه داد: حفظ حقوق فعالان اقتصادی بخش گردشگری، تسهیل فرآیند‌های اجرایی، کاهش تصدی‌گری دولت و کوچک‌سازی آن، جلوگیری از ایجاد انحصار، پیشگیری از کمرنگ شدن نقش و جایگاه حاکمیتی سازمان جهت نظارت عالیه بر این بخش، حفظ حقوق مردم و گردشگران و ... از جمله شاخص‌های موردنظر در احصا و واگذاری امور بود.

معاون گردشگری خاطرنشان کرد: این موضوع همواره به عنوان یکی از مطالبات بخش خصوصی در طول سالیان گذشته مطرح بود که سرانجام با ابلاغیه اخیر جامه عمل پوشید؛ بدین ترتیب تشکل‌های گردشگری مسئولیت انجام امور را در چارچوب ضوابط، دستورالعمل‌ها و خط‎و‌مشی‌های سازمان بر عهده می‌گیرند؛ بدیهی است امور قابل واگذاری صرفاً شامل تصدی و خدمات اجرایی بوده و امور حاکمیتی از قبیل صدور، لغو و ... مشمول این ابلاغیه نمی‌شود.

معاون گردشگری تصریح کرد: ادارات‌کل استان‌ها مکلف هستند در امور واگذاری مراقبت نمایند تا مواردی از جمله "تسهیل و تسریع فرآیند‌های اجرایی"، "انجام امور از طریق سامانه‌های الکترونیکی" و نیز "تعرفه‌گذاری خدمات صرفاً در چارچوب قوانین و مقررات سازمان" انجام شود.

تیموری با اشاره به نمونه‌ای از امور قابل واگذاری دربخش واحد‌های اقامتی متشکل از هتل، هتل‌آپارتمان، متل، مهانپذیر، زائرسرا، اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی گفت: در سه مرحله "احداث"، "بهره‌برداری" و "نظارت" اموری شامل "تشکیل و تکمیل پرونده‌های ساخت"، "بررسی و تایید نقشه‌ها"، نظارت مستمر بر اجرای مراحل ساخت"، " تشکیل وتکمیل پرونده‌های صدور پروانه بهره‌برداری"، " ارائه گزارش‌های دوره‌ای به سازمان" و ... قابل واگذاری به بخش خصوصی اعلام شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گردشگری تیموری میراث ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۷۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم پنج درصدی استقلال و پرسپولیس به چه کسانی می‌رسد؟

آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی از صبح امروز آغاز شد که طی آن، وزیر اقتصاد و اموردارایی و وزیر ورزش و جوانان در کنار مسئولین سازمان خصوصی سازی و مدیران عامل دو باشگاه و دیگر مدیران دو تیم، در این مراسم شرکت کردند.

در بحث واگذاری مالکیت سرخابی‌ها و طی روز‌های اخیر مقرر شده بود که ۸۵ درصد از سهام استقلال و پرسپولیس به ترتیب به کنسرسیومی از شرکت‌های پتروشیمی خلیج فارس و کنسرسیومی متشکل از ۶ بانک واگذار شود. پیش از این نیز ۱۰ درصد از سهام دو تیم در بازار بورس به مردم واگذار شده بود و ابهاماتی درخصوص پنج درصد باقی مانده نیز به وجود آمده بود.

حالا و با اعلام وزیر ورزش و جوانان، مشخص گردید که پنج درصد باقی مانده نیز قرار است که به پیشکسوتان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار شود. کیومرث هاشمی همچنین خبر داد که سهم وزارت در باشگاه‌داری صفر خواهد بود

او گفت: همیشه می‌گفتیم کار ما تیم‌داری نیست و سیاست‌گذار و ناظر هستیم. به‌دنبال محقق شدن اراده خصوصی‌سازی بودیم و می‌گفتند این عمل شدنی نیست، اما اراده دولت محقق شد و توانستیم. برنامه‌ای ۵ درصدی برای سهام پیشکسوتان قرار دادیم که برای صاحبان اصلی یعنی پیشکسوتان است. با هماهنگی وزارت اقتصاد و مشورت‌ها، مسیر واگذاری ۵ درصدی هم رخ می‌دهد تا وزارت کاملا از باشگاه‌داری خودش را جدا کند.

tags # استقلال ، پرسپولیس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • اراده جدی دولت برای مشارکت مردم و بخش غیردولتی در اقتصاد
  • سهم پنج درصدی استقلال و پرسپولیس به چه کسانی می‌رسد؟
  • وعده بزرگ وزیر اقتصاد به پرسپولیس و استقلال
  • خبر خوش وزیر برای سرخابی ها | دستور پرداخت حق پخش رسید
  • سرخآبی‌ها خصوصی شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد