Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@04:26:27 GMT

آخرین وضعیت نفتکش توقیف شده حامل نفت ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۸۰۹۵

آخرین وضعیت نفتکش توقیف شده حامل نفت ایران

خرداد؛ در حالی که اخبار ضد و نقیضی درباره احتمال آزاد شدن نفتکش حامل نفت ایران به گوش می‌رسد، نفتکش گریس-۱ همچنان در نزدیکی سواحل شرقی منطقه جبل‌الطارق به سر می‌برد.
به گزارش تسنیم، در حالی که اخبار ضد و نقیضی درباره احتمال آزاد شدن نفتکش حامل نفت ایران به گوش می‌رسد، نفتکش گریس-۱ همچنان در نزدیکی سواحل شرقی منطقه جبل‌الطارق به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اخبار سیاسی-  از ساعاتی پیش برخی رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر احتمال آزاد شدن نفتکش گریس-1 که روز پنج‌شنبه 13 تیر در آب‌های تنگه جبل‌الطارق توسط نیروی دریایی انگلیس توقیف شده بود، منتشر کرده‌اند؛ اما بررسی‌های تسنیم با استفاده از اطلاعات پایگاه‌های بین‌المللی کشتیرانی حاکی از این است که تا لحظه ارسال این گزارش هنوز تغییری در وضعیت این نفتکش حامل نفت ایران رخ نداده است.
بر اساس اطلاعاتی که در پایگاه تخصصی Vesselfinder در مورد نفتکش گریس-1 درج شده و احتمالاً همین اطلاعات برخی رسانه‌ها را به اشتباه انداخته است، نفتکش گریس‌-1 عازم بندری در کشور مراکش است و در روز 19 می به مقصد خواهد رسید. این در حالی است که حدود 3 ماه از تاریخ مذکور گذشته و این تاریخ نمی‌تواند درست باشد.

تصویری از سایت VesselFinder که وضعیت کشتی گریس1 را نشان می‌دهد. در این سایت، کشتی‌هایی که متوقف هستند را با دایره و کشتی‌هایی که در حال حرکت هستند با فلش نشان داده است. کشتی گریس1 به صورت دایره نشان داده شده و همین نیز دلالت بر عدم حرکت این کشتی دارد.از طرفی حتی اگر فرض کنیم که تاریخ مذکور به اشتباه ذکر شده است و تاریخ درست همان 19 آگوست (28 مرداد) باشد، باز هم یک ناهمخوانی در اطلاعات دیده می‌شود زیرا فاصله منطقه جبل‌الطارق تا بندر اغادیر یعنی دورترین بندر مهم کشور مراکش نسبت به این منطقه [جبل‌الطارق) را با سرعت 12 نات (معادل 22 کیلومتر دریایی در ساعت) می‌توان تنها ظرف 36 ساعت طی کرد. به عبارت دیگر اگر نفتکش گریس-1 آزاد شده باشد باید حداکثر تا روز 23 مرداد به بندر اغادیر مراکش برسد. 

نکته مهم دیگر اینکه خبر آزاد شدن نفتکش گریس-1 و حرکت کردن آن به سمت مراکش برای اولین بار حدود ساعت 7 بعدازظهر دیروز دوشنبه به وقت تهران منتشر شد و این بدان معناست که نفتکش گریس-1 تا لحظه ارسال این گزارش باید با احتساب سرعت 12 نات -که برای کشتی‌ها سرعت بالایی محسوب نمی‌شود- به آب‌های غرب تنگه جبل‌الطارق یا حداقل به میانه این تنگه رسیده باشد. اما این نفتکش در حال حاضر همچنان در شرق منطقه جبل‌الطارق لنگر به سر می‌برد و سرعت آن نیز در پایگاه اینترنتی Vesselfinder بین صفر تا 0.1 نات درج شده است که از متوقف بودن آن در یک محل مشخص (طول و عرض جغرافیایی 36°06'59.5"N 5°18'08.1"W) حکایت دارد.
با توجه به شواهد و قرائن موجود به نظر می‌رسد که نفتکش گریس-1 هنوز آزاد نشده است.
منابع مطلع نیز به خبرگزاری تسنیم گفتند که هنوز هیچ تغییری در وضعیت کشتی گریس 1 اتفاق نیفتاده است.
با این حال برخی منابع می‌گویند که احتمال آزاد شدن این نفتکش طی روزهای آینده وجود دارد. چرا که توقیف این کشتی هیچ وجهه قانونی و حقوقی ندارد. برچسب ها: نفتکش ، نفت ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: نفتکش نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۸۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

مظفر رضایی در حاشیه بازدید سرزده از مسیر راه‌های خلخال به اسالم و پونل و صدور دستور توقف کامیون‌های حامل بار غیر مجاز به مقصد استان گیلان افزود: روزانه ده‌ها دستگاه کامیون حامل شن و ماسه بدون هرگونه نظارت پلیس راه و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط در مسیر راه‌های خلخال به سمت گیلان تردد می‌کنند.

او افزود: حمل بار شن و ماسه اضافه بر تناژ تعیین شده در قانون توسط روزانه حداقل ۶۰۰ دستگاه کامیون از طریق راه‌های خلخال به اسالم و پونل موجب تخریب آسفالت و همچنین زیرسازی راه‌های مشترک این شهرستان با استان گیلان شده که هزینه سنگینی بر بیت المال وارد می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: در حالی که دولت همه ساله اعتبارات کلانی را برای بهسازی و آسفالت مسیر‌های خلخال به آسالم و خلخال به پونل در هر دو حوزه استحفاظی گیلان و اردبیل هزینه می‌کند، فقدان نظارت توسط دستگاه‌های اجرایی و همچنین عدم حضور پلیس در راه‌های خلخال به استان گیلان موجب افزایش تخلفات مربوط به حمل بار شن و ماسه در این مسیر‌ها شده است.

رضایی اضافه کرد: رانندگان خاطی کامیون‌های حامل بار شن و ماسه علاوه بر حمل بار اضافی و تخریب راه به علت حمل بار بیش از حد مجاز و عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی جان رانندگان و سرنشینان خودرو‌های عبوری از راه‌های مشترک خلخال و گیلان را تهدید می‌کنند.

او اضافه کرد: در حالی که اعتبار زیادی برای راه اندازی باسکول دولتی در مسیر خلخال به اسالم، هزینه شده است، به علت عدم وجود مامورین پلیس راه، عملاً باسکول خلخال از مدت‌ها پیش تعطیل شده و کامیون‌های حامل بار اضافی و رانندگان فاقد مدارک رانندگی در این مسیر‌ها تاخت و تاز می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال اضافه کرد: با وجود نصب تابلو‌های هشدار دهنده ممنوعیت ورود کامیون به محور ارتباطی خلخال به پونل در ابتدای محور خلخال به آسالم، هیچ کدام از رانندگان کامیون‌ها به این تابلو‌ها توجهی نداشته و از این راه به عنوان راه فرار از باسکول و توجه به قانون استفاده می‌کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • توقیف کامیون حامل ۱۲۰ رأس دام قاچاق در زاوه
  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد
  • توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل
  • کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند
  • کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند