Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با بیان اینکه در پرداخت غرامت ایام بیماری کارگران ساختمانی سخت‌گیری زیادی می‌شود، گفت: متاسفانه این غرامت ناچیز به شرطی به کارگران ساختمانی پرداخت می‌شود که ساختمانی که کارگر در آن حادثه دیده مشمول بیمه خصوصی یا مسئولیت مدنی باشد.

هادی ساداتی در گفت وگو با ایسنا، گفت: یکی از مشکلات کارگران ساختمانی موضوع عدم پرداخت غرامت ایام بیماری است که در کنار مشکل افزایش سن بازنشستگی به یکی از دغدغه‌های کارگران ساختمانی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: غرامت دستمزد ایام بیماری در قانون پیش‌بینی شده و ماده ۹ بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی به آن اشاره کرده ولی با وجود آنکه همه به آن اذعان می‌کنند تامین اجتماعی به عناوین مختلف از پرداخت آن طفره می رود و تنها برای ساختمانهایی که دارای بیمه‌نامه غیر مثل بیمه‌نامه مکمل باشند این غرامت را می‌پردازد.

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با بیان اینکه نسبت به پرداخت غرامت ایام بیماری سخت‌گیری و سنگ‌اندازی بسیاری می‌شود، گفت: این غرامت مشروط بر اینکه در ساختمانی فردی حادثه دیده باشد و آن ساختمان دارای بیمه غیر مثل بیمه خصوصی یا بیمه مسئولیت مدنی باشد قابل پرداخت است که آن هم غرامت ناچیزی است.

ساداتی با بیان اینکه اگر در روستاها کسی دچار حادثه شود، تامین اجتماعی به او غرامت نمی‌دهد، گفت: علیرغم اینکه سازمان تامین اجتماعی از ابتدا اعلام کرده زمانی که روستاها از طریق دهداری‌ها پروانه ساختمانی می‌گیرند نیازی به پرداخت هزینه بیمه کارگران ساختمانی نیست ولی از آن طرف خودش هم تمکین نمی‌کند و غرامت را نمی‌پردازد و ما درصدد هستیم تا دهداری‌ها کارفرمایان را برای پرداخت بیمه کارگر ساختمانی معرفی کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کارگران ساختمانی مشمول بیمه بیکاری می‌شوند یا نه؟ گفت: به کارگر ساختمانی بیمه بیکاری تعلق نمی‌گیرد چون سه درصد بیمه بیکاری را ندارد یعنی از ۲۳ درصد حق بیمه سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی ۲۰ درصد از محل ۱۵ درصد مجموع صدور عوارض شهرداری و پروانه‌های ساختمانی است و سه درصد دیگر بیمه بیکاری است که از ابتدا بر اساس دستورالعمل سال ۱۳۵۲ در دستور کار نبوده است لذا کارگران ساختمانی مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند و فقط از غرامت ایام بیماری می‌توانند استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در سال ۱۳۹۳ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. بر اساس ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، سازمان تأمین اجتماعی مکلف شده با دریافت ۷ درصد حق بیمه سهم بیمه شده از کارگر و ۱۵ درصد مجموع عوارض صدور پروانه از مالک نسبت به تداوم پوشش بیمه تمام کارگران ساختمانی اقدام کند. در صورت عدم تأمین منابع لازم برای گسترش پوشش بیمه‌ای کارگران، با تصویب هیأت وزیران افزایش سقف مجموع عوارض تا ۲۰ درصد بلامانع است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسكن کارگران ساختمانی بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی حادثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۸۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه ویژه‌ به بیمه و امنیت شغلی کارگران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه‌ ارومبه در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با تبریک روز و هفته کارگر بر توجه ویژه‌ مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران تاکید کرد  و گفت: در دین اسلام کار و کارگر جایگاه ویژه و ارزشمندی دارد تا جایی که پیامبر اکرم دست کارگر را بوسیده است و در این راستا لازم است مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند و کارگران نیز کار را به عنوان یک امانت الهی بدانند کارشان را درست انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی اظهار کرد: کشور در جنگ اقتصادی است و دشمن امروز از این راه وارد شده و درصدد است که نگذارد معیشت و اقتصاد و جامعه‌ی ما به سامان برسد که در این راستا رهبر انقلاب هوشمندانه هر سال را در این حوزه انتخاب می‌کنند.

خطیب جمعه ارومیه ضرورت توجه به موضوع حجاب را نیز خاطر نشان کرد و گفت: مسئله حجاب و عفاف یک واجب شرعی و قانونی است و زنان ایرانی با حفظ حجاب و عفت به جایگاه‌های با ارزش علمی و مدیریتی رسیدند و به دشمن ضربه زده اند و دشمن در پی جبران این ضربه است و ترویج بی عفتی و بی حیایی در کشور ماست بنابراین تمام آحاد جامعه در این زمینه باید همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و گرامی‌داشت روز معلم افزود: معلمی شغل بسیار مقدسی است و هیچ شغلی به اندازه تعلیم و تربیت حائز اهمیت نیست.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: خداوند متعال در قرآن کریم به اهمیت تعلیم و آموزش اشاره فرموده بنابراین باید به وجود آموزگاران افتخار کرد و قدر و منزلت آنان را دانست.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: آموزگاری و تعلیم و تعلم، مسئولیت با اهمیت و ارزشمندی است و قرآن، معجزه پیامبر اسلام نیز به عنوان کتاب زندگی است و خداوند در آن به قلم و نوشتن قسم یاد کرده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران
  • ضرورت توجه ویژه‌ به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید