Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تحلیل رتبه‌های کنکور گفت: نتایج کنکور عدم تقارن و تعادل را در آموزش و پرورش نشان می‌دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید جواد حسینی در آیین تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری سال ۹۸ که در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه شما دانش آموزان زحمات مستمری را متقبل شدید تا به این رتبه دست یابید، اظهار کرد: آینده کشور در ادامه فعالیت‌ها و اقدامات شما است تا فردای بهتر و ایرانی آبادتر داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست وزارت آموزش و پرورش بابیان اینکه نفرات اول تا دهم بودن علل موفقیت نیست، اما افتخار آموزش و پرورش است، گفت: زمانی که مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بودم در یک سال با اعلام نتایج کنکور هیچ دانش‌آموزی از خراسان در چنین لیستی نبود، اما در آن سال رتبه کنکور استان دو رتبه ارتقا یافته بود.

میانگین رتبه استان‌ها در کنکور مهم است نه نفرات اول

وی خاطرنشان کرد: میانگین رتبه استان‌ها در مجموعه کنکور مهم است که به مدیریت آموزش و پرورش ارتباط خواهد داشت چرا که رتبه‌های اول کنکور مبتنی بر استعداد‌ها است.

حسینی تصریح کرد: امسال در المپیاد‌های جهانی افتخاراتی کسب کرده‌ایم و همچنین به سمت برگزاری المپیاد علوم انسانی، المپیاد جغرافیا و ادبی در سال ۹۹ خواهیم رفت و المپیاد سلول‌های بنیادین و پزشکی بازساختی را با پیشنهاد ایران به سمت المپیاد جهانی هدایت می‌کنیم.

نتایج کنکور عدم تعادل در آموزش‌وپرورش را نشان می‌دهد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تحلیل رتبه‌های کنکور اظهار کرد: نتایج کنکور عدم تقارن و تعادل را در آموزش و پرورش نشان می‌دهد، در رتبه‌های تک رقمی امسال تهران با ۴۶ درصد، آذربایجان شرقی و فارس ۱۰ درصد، اصفهان ۷ درصد، خراسان رضوی و خوزستان ۹ درصد رتبه‌های زیر ۱۰ را کسب کرده‌اند.

وی در ادامه اضافه کرد: میانگین نمرات قبولی استان‌ها در کنکور سال گذشته نشان می‌دهد که تهران در رتبه ۷، آذربایجان شرقی ۱۴، فارس ۲۱، اصفهان ۳، یزد ۱ و خوزستان ۲۰ قرار دارند این موضوع نوعی عدم توازن موفقیت دانش آموزان در کنکور در پهنه استانی و جغرافیایی را نشان می‌دهد.

۸۹ درصد قبولی‌های کنکور برای ۶ استان

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با طرح این پرسش که آیا ما به‌عنوان برنامه‌ریزان، عدالت آموزشی را به‌خوبی برقرار کرده‌ایم، گفت: بیش از ۸۹ درصد قبولی‌های کنکور به ۵ تا ۶ استان اختصاص دارد در این زمینه باید نگاه عدالت آموزشی را پررنگ کنیم و طرحی با تقسیم‌بندی استان‌ها، مناطق، مدارس و دانش آموزان به دو بخش قابل‌توجه و لازم التوجه با رویکرد عدالت ترجیحی آموزشی خواهیم داشت چراکه ۳۰ درصد دانش آموزان در مناطق محروم هستند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره عدم توازن و تعادل مدارس کشور گفت: تنها کشوری هستیم که ۲۴ نوع مدرسه داریم که این موضوع به هدر رفت منابع، کاهش بهره‌وری و شکاف عدالت آموزشی منجر می‌شود بنابراین طرح ساماندهی مدارس را در دستور کار داریم تا تعلیم و تربیت تمام ساحتی ایجاد شود و تنوع مدارس کاهش یابد.

حسینی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد موفقیت‌های کنکور و المپیاد‌ها در ۲۰ درصد مدارس تحقق می‌یابد. عدم تقارن جغرافیایی، مدرسه‌ای و رشته‌ای داریم که عدم هدایت تحصیلی و عدم توازن هرم شغلی را ایجاد می‌کند بنابراین به‌طورجدی، فرایند توسعه متوازن رشته‌ای و هدایت تحصیلی را مدنظر خواهیم داشت.

مسیر هدایت تحصیلی در مدارس صحیح نیست

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به هدایت تحصیلی دانش آموزان، اظهار کرد: ۵۷ درصد شرکت‌کنندگان کنکور در رشته تجربی هستند درحالی‌که ۲۵.۵ درصد کل قبول شدگان از رشته تجربی هستند که این آمار نشان می‌دهد دانش‌آموزان با عدم هدایت تحصیلی صحیح در مدارس مواجه و در ادامه با عدم توازن هرم شغلی روبرو می‌شوند و در کنکور ضرر می‌کنند.

حسینی گفت: دانشگاه «ارگانیک» متناسب با نیاز جامعه دانشجو جذب می‌کند، اما دانشگاه «مکانیک» در گسست با جامعه و بدون توجه به نیاز جامعه دانشجو می‌پذیرد البته قبل از دانشگاه در آموزش و پرورش این هرم باید اصلاح شود.

بررسی طرح جامع نظام مشاوره با حضور رئیس‌جمهور

حسینی تصریح کرد: پرورش استعداد‌های درخشان در کشور‌های مختلف به سه سبک عمل می‌شود، اما به این نتیجه رسیده‌ایم که پرورش تلفیقی درست است و نظام آموزشی با طرح شهاب پرورش استعداد‌ها را دنبال خواهد کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: طرح خدمات آموزشی در روستا‌های دورافتاده نیز اجرا می‌شود که بیش از ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در قالب این طرح آموزش می‌بینند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بابیان اینکه در شورای عالی آموزش و پرورش با حضور دکتر روحانی طرح جامع نظام مشاوره را در دستور کار قرار می‌دهیم، گفت: اولین برنامه بنده در کمیسیون آموزش، اجرایی کردن سند تحول و ورود آن به مدرسه و برنامه‌ریزی درسی بوده است که از اول مهرماه آغاز می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانش آموز رتبه برتر کنکور آموزش و پرور فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۸۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: توانمندسازی در دو بعد «معیشت» و «علمی و انگیزشی» معلم باید انجام شود؛ با توجه به رویکرد دولت و رویکرد قوای حاکم و نگاه حمایتی مقام معظم رهبری نسبت به جامعه تعلیم و تربیت، امیدواریم که به روزهای خوب برسیم.

به گزارش ایسنا، ستاری فرد با بیان اینکه در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی برای موضوع معیشت معلمین رخ داده، گفت: از دهه هفتاد مسئله نظام رتبه بندی معلمین مطرح بود، به خصوص اینکه در سند تحول بنیادین سال ۱۳۹۰ نیز صراحتا تأکید و تصحیح شد که باید انجام شود که در این دولت عملیاتی و به مسئله معیشت معلمان توجه شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم کاری که این دولت در بحث رتبه بندی و توجه به معیشت معلمان شروع کرده استمرار پیدا کند، افزود: با همراهی و همکاری مجلس اتفاقی را رقم می زنیم تا «معلمی» سرآمد همه مشاغل باشد یعنی کارآمدترین و موثق ترین افراد شغل معلمی را انتخاب کنند.

ستاری فرد به دیدار رهبر معظم انقلاب با معلمان اشاره کرد و گفت: حضرت آقا به محور توانمندسازی معلمان اشاره داشتند که باید توانمندسازی در دو بعد «معیشت» معلم و «علمی و انگیزشی» انجام شود که امیدواریم با توجه به رویکرد دولت و رویکرد قوای حاکم و نگاه حمایتی مقام معظم رهبری نسبت به جامعه تعلیم و تربیت، به روزهای خوب برسیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۴۰۶ هزار نفر در آزمون استخدامی خاص معلمین پرورشی و تربیت بدنی شرکت کردند، ادامه داد: جمعا ۱۹ هزار و ۳۷۷ نفر مربی پرورشی و معلم تربیت بدنی از محل این آزمون وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

ستاری فرد با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش گفت: به گفته وزیر آموزش و پرورش به زودی مقدمات آزمون دیگر برای مربیان تربیت بدنی و پرورشی در سال پیش رو مهیا می شود؛ چیزی که خیلی برای ما مهم است، جذب مربیان با کیفیت برای نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه امروز دچار چالش های جدی هستیم، افزود: فقر حرکتی، ضعف حرکتی، تغییر سبک زندگی مردم و ورود بچه‌ها به فضای مجازی که رقیب جدی سلامت جسمی و سلامت روانی بچه‌هاست، توجه به کیفیت و کمیت درس تربیت بدنی اهمیت دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر به خصوص بعد از کرونا میزان اضافه وزن و چاقی دانش آموزان و کودکان و نوجوانان به ۳۴ درصد رسیده یعنی از هر سه دانش آموز یک دانش آموز در موقعیت مناسب سلامت قرار ندارد، ادامه داد: اگر دانش آموز در موقعیت مناسب سلامت نباشد قطعا در موقعیت مناسب یادگیری قرار نمی گیرد.

ستاری فرد با بیان اینکه مسئله سلامت دانش آموز زیربناست، عنوان کرد: ارزان ترین و بهترین ابزار و در واقع فرصت کنترل آسیب های اجتماعی و تربیت، مسئله بازی و ورزش است، یعنی بهترین فرصت برای تربیت دانش آموز فرصت بازی کردن است.

وی به عیدی وزیر آموزش و پرورش به دانش آموزان ابتدایی اشاره کرد و گفت: موضوع افزایش ساعت درس تربیت بدنی برای دانش آموزان ابتدایی در سال تحصیلی پیش رو صحبت و عیدی وزیر است که امیدواریم محقق شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در قانون اساسی برای تربیت بدنی و آموزش و پرورش صرفا عبارت رایگان استفاده شده، افزود: دو اصل مهم قانون اساسی به تربیت بدنی رایگان و آموزش و پرورش رایگان اشاره شده است.

ستاری فرد که در برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، به جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد که هم مشکل نظام وظیفه آن ها حل شود، هم اشتغال و ادامه تحصیل آن ها صورت می گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استان بوشهر رتبه ۱۳ کشور در کنکور سراسری را دارد
  • تدوین نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین
  • سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان