Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- عطوان: پاسخ مقاومت به تجاوز احتمالی صهیونیستها کوبنده‌تر از همیشه خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری آریا، عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم نوشت: حال و هوای این روزهای لبنان با توجه به پیش بینی ها مبنی بر حمله احتمالی رژیم تل آویو به بیروت ، بسیار با طعم مقاومت عجین شده است و نقطه مشترک دیدگاههای عمومی مبتنی بر این است که لبنان از جنگ نمی هراسد اما آغازکننده آن هم نخواهد بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالباری عطوان در ادامه نوشت: اظهارات محمد رعد رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت وابسته به حزب الله لبنان در مراسم فراغت از تحصیل دانشجویان جنوب لبنان غافلگیر کننده نبود. او گفت که اسرائیل برای آغاز جنگ علیه لبنان آماده می شود و مقاومت برای رویارویی با آن و دفاع از کشور آماده خواهد بود. هرکس این روزها به لبنان برود فضای جنگ را که حاکم بر این کشور است حس می کند. بیشتر محافل سیاسی با توجه به اوضاع بسیار بحرانی لبنان در زمینه داخلی و خارجی و نگرانی خیلی ها از طرح های فتنه انگیز آمریکایی، اسرائیلی و عربی برای برهم زدن امنیت و ثبات این کشور و غرق کردن آن در جنگ داخلی که همه از خطرات ناشی از آن آگاهند، آینده بدتری را هم پیش بینی می کنند.
عطوان می افزاید: در سفر هفته گذشته خود به لبنان با چند تن از مسئولان که شاخص ترین آنها نبیه بری رئیس پارلمان لبنان بود دیدار کردم. او در سیاست لبنان از نظر خیلی ها برقرار کننده توازن است و نقطه مشترکی که در نظرات همگان دریافتم این بود که لبنان از جنگ نمی ترسد اما آغازکننده آن هم نخواهد بود اما اگر این جنگ به لبنان تحمیل شود محور مقاومت و به ویژه حزب الله با پشتیبانی ارتش لبنان خواهد توانست در پاسخ، با توان موشکی نابودگر خود اهداف راهبردی اسرائیل را مورد اصابت قرار دهد.
تحول جدیدی که می توان آن را از لابلای سخنان جانبی دریافت وجود تفاهم بین جنبش های مقاومت در منطقه یعنی در حزب الله، نوار غزه شامل حماس و جهاد، حشد شعبی عراق و انصارالله یمن برای ورود بدون تردید به این جنگ و استفاده از انواع تجهیزات نظامی از جمله موشک، علیه تمام اهداف حیاتی اسرائیل و آمریکا به ویژه پایگاه های آمریکا است.
اعتماد به نفسی که انسان در بیشتر محافل سیاسی و ملی لبنان احساس می کند در مسائل متعددی متجلی شده است که یکی از آنها سفر هفته گذشته سید حسن نصرالله به شهر بعلبک در اوج برنامه های جشنواره هنری برای عیادت از محمد یزبک رئیس هیئت شرعی حزب الله در خانه محقرش بود تا از سلامت او اطمینان یابد و حسن خلیفه خبرنگار شبکه المنار نیز در اقدامی تعمدی برای تاکید بر حصول این دیدار، عکسی از آن در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرد.
پیام روشن است. این که سید حسن نصرالله آزادانه در لبنان تردد می کند و هرازگاهی برای دیدار با اسد و مسئولان سوری و ایرانی به سوریه می رود و با فرماندهان گروههای مقاومت فلسطین در لبنان یا سوریه دیدار می کند.
آنچه اکنون در لبنان و محافل مقاومت ورد زبان هاست وعده نصرالله به اقامه نماز در مسجدالاقصی در آینده نزدیک و ایمان راسخ به تحقق این پیش بینی است و این که به جای لبنان، اسرائیل به عصر حجر یا شرایطی که قبلا داشت (عدم موجودیت) بازخواهد گشت زیرا گنبد آهنینش در مقابله با موشک های مقاومت که از نوار غزه شلیک شدند ناتوان ماند چه برسد به مقابله با صدها هزار موشکی که از لبنان، عراق، سوریه، فلسطین، یمن و ایران شلیک خواهند شد، آن هم با توجه به این که بعد از الحاق به ائتلاف دریایی جدید آمریکا در خلیج فارس تبدیل به هدفی مشروع شده است.
در پایان باید گفت اگر می خواهید هوای مقاومت را استنشاق و کرامت و عزت نفس را احساس کنید باید این روزها به لبنان سفر کنید، همان کاری که خودم شخصا انجام می دهم، هرگاه که به سبب خفت کشورهای عربی و عادی سازی مفت و مسلم و خفت بار آنها دچار افسردگی می شوم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بروز جنگ رژیم عصر حجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۹۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیرهادی: اتحاد جنبش‌های دانشجویی دنیا علیه ظلم اعجاز مقاومت غزه است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اعجاز مقاومت غزه در همراه و متحد کردن جنبش‌های دانشجویی سرتاسر دنیا علیه ظلم ورای مرزهای جغرافیایی است، گفت: اعتراضات زنجیره وار دانشجویان در حمایت از مردم غزه حتما بر تعدیل سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی اثرگذار است و امیدواریم به عاملی برای توقف نسل کشی در غزه و انزوای بیش از پیش اسرائیل در جهان بدل شود.

محسن پیرهادی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اعتراضات دانشجویان دنیا در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه گفت: اگرچه زمانی ایستادگی مقابل جنایات امریکا و اسرائیل در فلسطین محدود به کشورها و تشکل های اسلامی بود اما در هفته‌های اخیر سرتاسر دنیا ضرورت توجه به این جنایات را فریاد می‌زنند و دانشجویان کشورهای اروپایی و امریکایی ورای تعلقات ایدئولوژیک و سیاسی خود پرچم دار این مبارزه شده‌اند.

پیرهادی با تاکید بر اینکه ذات تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی با مطالبه گری گره خورده است،افزود: جنبش‌های دانشجویی همیشه و در همه ادوار تاریخ موثرترین قشر در کلید زدن بزرگترین رویدادهای سیاسی و اجتماعی بوده و این پتانسیل، آنها را به تاثیرگذارترین قشر در تحولات بدل کرده است .

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعجاز مقاومت غزه در همراه و متحد کردن جنبش‌های دانشجویی سرتاسر دنیا علیه ظلم ورای مرزهای جغرافیایی است؛ اعتراضات زنجیره وار دانشجویان در حمایت از مردم غزه حتما بر تعدیل سیاست های امریکا و رژیم صهیونیستی اثرگذار است و امیدواریم به عاملی برای توقف نسل کشی در غزه و انزوای بیش از پیش اسرائیل در جهان بدل شود.

پیرهادی همچنین درباره تاثیر عملیات «وعده صادق» بر ایجاد انگیزه در دانشجویان کشورهای دیگر برای  ایستادگی در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی گفت: ماهیت عملیات وعده صادق، نمایان کردن توانمندی دفاعی و نظامی کشورمان بود اما اهمیت و بازتابش این عملیات، آن را به مانوری برای نشان دادن توان مقابله با تجاوزات و نسل کشی مردم مظلوم فلسطین بدل کرد؛ اقتدار ایران در این عملیات توان نظامی و دفاعی اسرائیل را زیر سوال برد و انگیزه منتقدان و معترضان اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را برای ایستادگی و مقاومت در برابر اسرائیل دوچندان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!
  • پیرهادی: اتحاد جنبش‌های دانشجویی دنیا علیه ظلم اعجاز مقاومت غزه است
  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ تن رسید