Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، جلیل اسلامی روز سه‌شنبه در خصوص آخرین وضعیت توقیف کشتی نفتی ایران در جبل الطارق گفت: این کشتی هنور آزاد نشده است.

وی گفت: توقیف کشتی نفتی ایران ناشی از غرض ورزی و بدون دلایل واقعی بود؛ تلاش‌هایی از طرف ایران و سازمان بنادر برای آزادی این کشتی انجام شده است.

وی خبر داد که انگلیس نیز علاقه مندی خود برای حل این مشکل را نشان داده است و اسنادی که برای حل این موضوع کمک کننده باشد مبادله شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون امور دریایی سازمان بنادر گفت: امیدواریم این مشکل در آینده نزدیک حل و فصل شود و این کشتی بتواند با پرچم جمهوری اسلامی ایران به تردد خود ادامه دهد.

اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص وضعیت تردد ناوگان دریایی ایران در آب‌های بین‌المللی گفت: عملکرد کشتیرانی چه در حوزه نفتی چه تجاری روند عادی خود را با وجود برخی ناهنجاری‌ها در پیش دارد.

وی گفت: نسبت به حجم تردد و حجم ناوگان و وسعت دریا‌ها روند فعلی را عادی می‌دانیم.

اسلامی اضافه کرد: البته طی یکی دوماه اخیر ملاحظاتی در تردد برخی کشتی‌های نفتی به وجود آمد که مربوط به تحریم‌ها و موضوعات سیاسی نبود، اما در فضای سیاسی به آن پرداخته شد در حالی که در سال‌های گذشته یک اتفاق و خبر عادی محسوب می‌شد.

وی تاکید کرد که اشکال به وجود آمده در تردد برخی کشتی‌ها به نسبت حجم مبادلات و تعداد ناوگان جمهوری اسلامی بسیار ناچیز است.

اسلامی همچنین در خصوص توقف نفتکش انگلیس در بندرعباس و طرح آمریکا برای تردد با اسکورت کشتی‌های خارجی در خلیج فارس گفت: پس از توقف نفتکش انگلیسی، آمریکا و انگلیس اقدام به فضاسازی علیه ایران داشتند.

وی گفت: هدف این بود که ائتلافی از ٦٠ کشور را به وجود آوردند تا ترتیبات ممنوعیت تردد در تنگه هرمز و خلیج فارس ایجاد کنند، اما هیچ کشوری به جز رژیم صهیونیستی به این طرح نپیوست.

اسلامی گفت: از نظر ایران طرح آمریکا برای ائتلاف علیه ایران در آب‌های خلیج فارس شکست خورده است.

به گفته اسلامی نیرو‌های نظامی ایران در خلیج‌فارس برای کشتیرانی دنیا امنیت ایجاد کرده‌اند و هیچ کشوری نباید نگران تردد از خلیج‌فارس با پرچم خود باشد.

اسلامی همچنین درباره افزایش بیمه نفتکش‌ها گفت: ۳۵ درصد انرژی جهان از تنگه هرمز جابجا می‌شود و تنش‌های اخیر سبب افزایش بیمه کشتیرانی خصوصا در حوزه نفتکش‌ها شده است که علت آن دغدغه خریداران انرژی و همچنین شرکت‌های حمل انرژی است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نفتکش توقف نفتکش ایرانی سازمان بنادر انگلیس جلیل اسلامی خلیج فارس تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۰۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ

«انصارالله» در واکنش به خروج ناو هواپیمابر آمریکایی پس از چهار ماه استقرار در دریای سرخ، کاهش دفعات حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران «انصارالله» در پلتفرم «ایکس» در واکنش به اعلام نیروی دریایی آمریکا مبنی بر خروج ناو هواپیمابر «آیزنهاور» و یک ناوشکن از دریای سرخ گفت: اگر آمریکا مدعی کاهش عملیات نیروهای مسلح یمن برای حفظ وجهه خود، عقب‌نشینی از نظامی‌سازی دریا و رساندن پیامی به شرکت‌های بیمه است برخلاف آنچه در ابتدا مطرح کرده بود، این یک خودفریبی مثبت است.

وی افزود: اگر آمریکا در عملیات‌ها کاهش واقعی مشاهده می‌کند، باید کشتی‌های خود و کشتی‌های اسرائیل تحت الحمایه‌اش را دوباره به حرکت درآورد تا یک صید خوشمزه برای نیروهای ما باشد.

اوایل روز جمعه نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی پس از حدود چهار ماه حضور در دریای سرخ از کانال سوئز به سمت شرق مدیترانه عبور کرده‌اند.

موضع انصارالله یک روز پس از آن اعلام شد که ارتش یکن یک کشتی صهیونیستی به نام MSC داروین را در خلیج عدن با موشک‌های دریایی و پهپادها هدف قرار داد و با موشک‌های بالستیک و بالدار به اهدافی در منطقه ایلات در جنوب اراضی اشغالی حمله کرد.

عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله روز پنجشنبه اعلام کرد: نیروهای ارتش ۱۰۲ کشتی مرتبط با اسرائیل را در دریاهای  سرخ و عرب، خلیج عدن و اقیانوس هند در طول ۲۰۲ روز تجاوز به غزه هدف قرار دادند که گویی هر ۲ روز یک کشتی را در حمایت از جناح‌های فلسطینی در نوار غزه هدف قرار گرفته‌اند.

در اواسط ماه مارس، انصارالله اعلام کرد که دامنه حملات خود را در دریای سرخ و عرب و خلیج عدن، علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا عازم بنادر آن و کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی گسترش داده که شامل اقیانوس هند نیز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • خلیجی همیشه فارس برای تنبیه تمام متجاوزان تاریخ
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • روایتگری پیشمرگان مسلمان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان