Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، بر همکاری این مجموعه مبنی بر آغاز تحقیقات ساخت واکسن برای حفظ تاسماهیان دریای خزر و جلوگیری از کاهش بی رویه این گونه دریایی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی اسحاقی در نشست مشترک با مریم فلاحی رئیس موسسه تحقیقات بین‌المللی تاسماهیان دریای خزر، در‌باره درخواست این موسسه برای ساخت واکسن ماهیان خاویاری گفت: موسسه رازی برای حفظ ماهیان خاویاری دریای خزر و تداوم پرورش اختصاصی این گونه در ایران، همکاری لازم را به عمل خواهد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: برای این منظور لازم است موسسه تحقیقات تاسماهیان دریای خزر پس از هماهنگی های لازم با سازمان دامپزشکی، سویه های در گردش بیماری های آبزیان خاویاری را به منظور مقایسه ایمنی زایی و آغاز تحقیقات در اختیار موسسه رازی قرار دهد و موسسه رازی نیز در زمینه کشت، فرمولاسیون و بهینه سازی های مختلف، وارد عمل شود.

 رئیس موسسه رازی همچنین با بیان اینکه پس از ساخت واکسن در مقیاس نیمه صنعتی، انجام مطالعات بالینی و بی ضرری در مزارع پرورش ماهیان خاویاری ضروری است، یادآور شد: پس از دستیابی به دانش فنی ساخت واکسن در موسسه رازی، می توان تولید انبوه این واکسن را به بخش خصوصی سپرد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف ایران بخش خصوصی دریای خزر واکسن تحقیقات قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اله بخش ظهر دوشنبه در جلسه هم اندیشی با رئیس و معاونان دانشگاه محقق اردبیلی گفت: برای چهار پروژه شیلاتی استان که شامل ایجاد شهرک ماهیان زینتی، ایجاد مجتمع های آبزی پروری در حاشیه اهرچای تا قره سو، امکان سنجی ایجاد مجتمع پرورش ماهیان خاویاری حاشیه قزل اوزن و گیوی چای اعتبارات لازم اخذ شده است.

وی طرح های مطالعاتی حوزه شیلات در شهرک سامیان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در خصوص شهرک ماهیان زینتی و پرورش زالو و جلبک کارهای شاخصی انجام شده و با راه اندازی این طرح می توان تولید و پرورش ماهیان زینتی را به ۱۶میلیون قطعه ارتقا داد.

مدیرکل شیلات استان تولید جلبک در حوزه دانش بنیان را یادآور شد و بیان کرد: با توجه به اینکه کشورمان در این خصوص وارد کننده است با تحقق برنامه مطالعاتی و اجرای آن می توان نه تنها نیاز کشور را تامین کرد بلکه طبق این مطالعات تا ۶۰ تن جلبک از مزارع استان برداشت کرد.

اله بخش خواستار توجه ویژه به بحث آموزش در حوزه شیلات شد و افزود: با توجه به توسعه این صنعت در استان اردبیل آموزش حوزه شیلات هم ضروری به نظر می رسد چرا که لازم است به صورت علمی هم به این حوزه ورود پیدا کنیم.

کد خبر 6098258

دیگر خبرها

  • امسال ۲۰۰ تن سیست و بیومست آرتمیا در آذربایجان غربی تولید می شود
  • چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است؟
  • توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • بوستان رازی به محیط ویژه برای نوجوانان تبدیل می شود
  • بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • دستگیری ۶۸ معترض در موسسه هنر شیکاگو
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده