Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@13:32:52 GMT

38 روستا در اردستان از چرخه آبرسانی سیار حذف شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۰۹۰۰

38 روستا در اردستان از چرخه آبرسانی سیار حذف شدند

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی اردستان گفت: با بهره‌برداری از چهار مجتمع آبرسانی در روستاهای اردستان تعداد 38 روستا در  این شهرستان از مسیر آبرسانی سیار حذف شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در اردستان، رضان دهقانی ظهر امروز(سه‌شنبه) در نشست خبری، اظهار کرد: با بهره‌برداری از چهارمین مجتمع آبرسانی در روستاهای اردستان تعداد 38 روستا در شهرستان اردستان از مسیر آبرسانی سیار حذف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی جنبه و مکان تعداد 2 روستا از آبرسانی سیار حذف شده است، افزود: همچنین با بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی ظفرقند تعداد 7 روستا از چرخه آبرسانی سیار حذف شده است. همچنین با بهره‌برداری از دو مجتمع آبرسانی اسلام‌آباد و ریگستان مجموعاً 29 روستا از چرخه آبرسانی سیار حذف شده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی اردستان با بیان اینکه بعضی از این مجتمع‌های آبرسانی بیش از 7 سال در نوبت تأمین بودجه بوده است، گفت: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد 25 روستا از چرخه آبرسانی سیار حذف شده است. هم‌اکنون تعداد 70 روستا با 5 دستگاه تانکر آبرسانی سیار انجام می‌شود.

دهقانی با بیان اینکه بارندگی‌های زمستان گذشته و بهار امسال در جوشش مجدد قنات‌های روستایی بسیار تأثیرگذار بوده است، گفت: حدود 10 روستا تا اوایل مردادماه به دلیل بارندگی‌های خوبی که شده بود مشکل آبرسانی نداشتند، ولی به مرور و به علت شدت گرما مجدداً آبرسانی سیار آن‌ها آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از روستاهای اردستان به دلیل همین آبرسانی سیار توانسته جمعیت را در خود نگه دارد، گفت: روستاییان درخواست آب برای دامداران خود را دارند و اداره آبفار تا حد توان تأمین آب آن‌ها را انجام می‌دهد و تاکنون هیچ‌گاه آبرسانی سیار قطع نشده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی اردستان یکی از مشکلات اداره آبفار را بدهی مشترکان خود عنوان کرد و گفت: حدود 350 میلیون تومان سازمان‌های دولتی و خصوصی به این اداره طلبکار هستند که وصولی آن می‌تواند بسیاری از مشکلات اداره ما را برطرف کند.

دهقانی در خصوص پروژه مجتمع آبرسانی برزاوند که با حضور وزیر نیرو کلنگ زنی شد، گفت: با پیگیری‌های مستمر نماینده مردم در مجلس و فرماندار فاز اول این پروژه به طول 11 کیلومتر در حال انجام و  تاکنون 3 کیلومتر آن لوله‌گذاری شده است. برای فازهای بعدی این پروژه حدود 480 میلیارد ریال نیاز است که باید پیگیر اعتبارات ملی برای آن باشیم. با بهره‌برداری از این پروژه حدود 18 روستا از آبرسانی سیار حذف می‌شود.

کد خبرنگار: 13095


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف آب و فاضلاب اصفهان دولتی و خصوصی زمستان نماینده مردم در مجلس قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۰۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر افزود: در راستای تامین آب شرب این روستا به عنوان یک نیاز ضروری و اساسی؛ حفاری و تجهیز چاه به عمق ۹۰ متر، ساخت اتاقک چاه، اجرای خط لوله انتقال آب به طول ۱۸۰۰ متر و تهیه و اجرای ۲۰ کیلوولت خط برق چاه، انجام شده است.

او با بیان اینکه آبرسانی به روستای توانه از پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان همدان است که با جدیت و به شکل مستمر و جهادی دنبال می‌شود، تاکید کرد: اقدامات مذکور با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی (ع) اجرا شده است تا آب شرب سالم و کافی در اختیار مردم شریف این روستا قرار بگیرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: تجهیز، راه اندازی و وارد مدار کردن چاه مذکور با بیش از ۴۰ میلیارد ریال انجام شده و با وارد مدار شدن این چاه، مشکل آب روستا با جمعیتی حدود چهارهزار نفر برطرف شد.

دیگر خبرها

  • ۷۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ طرح آبرسانی مرکزی هزینه شده است
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان