Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:10:16 GMT

۱۵۰ میلیون متر مکعب کسری مخازن آب در استان سمنان است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۱۶۱۰

۱۵۰ میلیون متر مکعب کسری مخازن آب در استان سمنان است

به گزارش خبرنگار مهر، علی رضا آشناگر در نشست شورای اداری ظهر سه شنبه با حضور وزیر اطلاعات و با موضوع معارفه مدیرکل جدید اطلاعات استان سمنان، با بیان اینکه امروز خشکسالی و کم آبی یکی از مهمترین معضلات استان محسوب می شود، ابراز داشت: محدودیت منابع آب، یکی از محدودیت های جدی محسوب می شود چرا که خشکسالی معضل بزرگ این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به میزان ‌بارندگی کم در این استان نسبت به میانگین کشوری، نرخ بالای تبخیر  و برداشت از سفره های آب زیر زمینی نسبت به کشور و کمبود آبهای سطحی و عدم‌مهار آن، نیاز است به این‌ حوزه توجه‌جدی شود.

کسری آب با انتقال آب خزر جبران می شود

استاندار سمنان با بیان اینکه  ۱۵۰ میلیون متر مکعب کسری مخازن آب استان سمنان است، تاکید داشت:  برنامه های بسیار خوبی در حوزه تامین آب توسط دولت در حال پیگیری و اجراست که طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی با ۸۱ درصد آراء نمایندگان محترم تصویب شد، یکی از این اقدامات است  از وزیر اطلاعات به عنوان عضو موثر هیئت دولت و با توجه به شناخت کافی که از وضعیت اقلیم استان دارند، درخواست داریم حمایت های سیاسی و جدی اجتماعی در این خصوص را مورد توجه قرار دهند.

آشناگر با بیان اینکه  طرح انتقال آب خزر، یک ابر پروژه است که منشا تحول جدی در استان خواهد شد که البته منافع آن تنها مختص استان سمنان نبوده و منفعت آن برای کشور و استان های همجوار خواهد بود، گفت: وضعیت کویر یکی دیگر از مسائلی است که برای استان هم فرصت و هم محدودیت به شمار می رود، این مهم هم می تواند فرصت هایی برای گردشگری ایجاد کرده و هم‌می تواند برای استان چالش زا باشد که نیاز است تا با تدوین یک برنامه جامع شاهد رفع این معضل باشیم.

وی در دیگر بخش سخنان خود، گفت: از نظر اقتصادی استان سمنان یک ظرفیت بسیار خوبی دارد، به خصوص در صنعت، معدن و کشاورزی که وضعیت بسیار ویژه ای دارد و به لحاظ موقعیت جغرافیایی حتما باید مورد توجه دولت قرار بگیرد و محدودیت های آن رفع شود.

نزدیکی سمنان به پایتخت یک مزیت است

استاندار سمنان همچنین گفت: این استان به دلیل نزدیک به پایتخت و همجواری با هشت استان، فرصت های بسیار خوبی را برای افراد جویایی کار در سراسر کشور ایجاد کرده است که امروز شاهدیم استان سمنان مشارکت جدی و نقش فعالی در اقتصاد کشور ایفا می کند اما با تمام این ظرفیت های اقتصادی، متاسفانه ما با محدودیت هایی مواجه هستیم که باید مورد اهتمام دولت برای رفع این موانع قرار بگیرد چرا که توسعه و تثبیت ‌جمعیت در این استان، در گرو حل مشکلات و رفع محدودیت ها در این زمینه است.

آشناگر گفت: امروز  نرخ رشد جمعیت در استان سمنان با میزان2.6 درصد، خیلی بیشتر از نرخ رشد جمعیت کشور است و این یعنی فرصت های جدی برای سرمایه گذاری و جذب نیروی کار در این استان ایجاد شده است اما از سوی دیگر وضعیت استان از نظر تعداد دانشجو، نرخ باسوادی و شاخص های توسعه انسانی خیلی خوب بوده اما باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه صنایع استان، جزء صنایعی هستند که کمترین تاثیر را از تحریم ها پذیرفتند و ستاد تسهیل استان نیز نقش بسیار مطلوبی را در حوزه حمایت از تولید و صنعت ایفا کرده است، گفت:  ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال استان در سال گذشته محقق شده و بالای ۸۵ درصد اعتبارات ستاد تسهیل نیز برای اشتغال جذب شده است که باید تلاش کنیم این مهم ارتقاء پیدا کند از سوی دیگر علی رغم مشکلات اقتصادی موجود کشور، در استان سمنان با کاهش واحد های تولیدی مشکل دار مواجه بودیم و با اقداماتی در این حوزه تعداد زیادی از واحد های تملیکی مشکل دار مجددا با سرمایه گذاران جدید به عرصه تولید بازگشتند و این نشان از موفقیت فعالیت های دولت در استان دارد.

کد خبر 4691512

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا آشناگر سمنان هیئت دولت خشکسالی انتقال آب کمبود آب وزارت اطلاعات جلسه شورای اداری روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان سانحه تصادف بیرجند آتش سوزی ایلام مجلس شورای اسلامی خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۱۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در هراز و چالوس/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی

مرکز مدیریت راههای کشور از یکطرفه شدن محور هراز و جاده چالوس تا اطلاع بعدی خبر داد و اعلام کرد: در جاده‌های ۱۱ استان کشور باران می‌بارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرکز مدیریت راههای کشور سازمان راهداری اعلام کرد: تردد وسایل نقلیه از آزادراه تهران - شمال، محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) محور هراز مسیر (جنوب به شمال) تا اطلاع بعدی ممنوع است.

در زمان حاضر محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) محدوده انارک و حدفاصل هزارچم تا هریجان، محور هراز مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل کهرود تا بایجان و حدفاصل وانا تا رینه، محور فیروزکوه مسیر (شمال به جنوب) محدوده های دماوند و چناران،‌ آزادراه رشت – قزوین حدفاصل پارک جنگلی سراوان تا امامزاده هاشم و محدوده های ورودی شهر رودبار و شیرین‌سو و آزادراه پردیس – تهران و محور قدیم بومهن – تهران محدوده های کمرد و جاجرود ترافیک سنگین است.

آزادراه تهران – شمال و محور چالوس دارای بارش باران و سایر محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

همچنین در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل کردان تا گلشهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک - ترافیک سنگین، در آزادراه قم – تهران محدوده قیصرآباد و حدفاصل بهشت زهرا تا میدان جهاد و آزادراه ساوه – تهران محدوده نسیم شهر ترافیک نیمه‌سنگین است.

مرکز مدیریت راههای کشور از بارش باران در برخی محورهای استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، ایلام، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، مازندران، مرکزی و همدان خبر داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • حجم ذخیره آب مخازن سد‌های کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • محدودیت تردد در هراز و چالوس/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • خدشه‌دار شدن استقلال دانشگاه؛ «دخالت‌ها در دانشگاه زیاد شده است»
  • آخرین اخبار از وضعیت ترافیکی راه‌هایی کشور امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت/ کدام محورها مسدود است؟
  • (ویدئو) وضعیت محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های کشور