Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران طی بیانیه‌ای تاکید کرد: کشور‌های اسلامی با قطع مراوادت اقتصادی و سیاسی هند را از عواقب شنیع اقدامات خود در کشمیر آگاه سازند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران طی بیانیه‌ای ضمن محکومیت جنایت‌های دولت هند در کشمیر تاکید کرده است: کشور‌های اسلامی با قطع مراوادت اقتصادی و سیاسی هند را از عواقب شنیع اقدامات خود در کشمیر آگاه سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  متن این بیانیه به شرح زیر است:
پیامبر اکرم (ص): هر کس صدای مظلومی را بشنود و او را یاری نکند، مسلمان نیست.

پس از لغو قانون خودمختاری جامو و کشمیر، دولت هند هزاران سرباز هندو را به این ایالت فرستاده تا علاوه بر سکونت در این ایالت به کشتار و سرکوب مسلمانان بپردازند. حلقه‌ی محاصره روز به روز تنگ‌تر می‌شود و نگرانی‌های جدی در خصوص سرنوشت مسلمانان کشمیر وجود دارد. دولت خبیث هند که تاکنون به نیابت از صهیونیست ها، مسلمان کشی و مسلمان ستیزی را به نمایش گذاشته، در سه دهه گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم مسلمان کشمیر را به قتل رسانده است؛ مردمانی که از نظر این دولت ظالم، دو گناه بزرگ دارند: استقلال طلبی و مسلمان بودن.

وضعیت بشر امروز به گونه‌ای است که برای مسایل مرتبط با خطرانقراض گونه‌های جانوری و گیاهی، گروه‌های بسیاری از کشور‌های مختلف تشکیل می‌دهد و خود را موظف به پاسدار‌ی از زندگی این موجودات می‌داند، اما در برابرکشتار دیگر انسان‌ها خود را مسئول نمی‌داند و با بی اعتنایی تمام از کنار این موضوع، که درجه اهمیت آن به مراتب از از زیست گیاهان و جانوران بیشتر است، می‌گذرد. فرقی هم نمی‌کند که این کشتار در روهینگیا باشد یا کشمیر.

اما نکته غم انگیز ماجرا، سکوت تأسف بار دستگاه دیپلماسی کشورمان است. جمهوری اسلامی ایران که همیشه سردمدار مبارزه با ظلم و بی عدالتی در سرتاسر جهان بوده، امروز، دارای دستگاه دیپلماسی است که به خود، زحمت نوشتن یک بیانیه خشک و خالی در محکومیت این فاجعه را نیز نمی‌دهد! وزیر امور خارجه به عنوان رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان، نه تنها سفر‌های کاری خود را برای بررسی بیشتر این موضوع و فشار بر دولت هندوستان لغو نکرده است بلکه تا این لحظه هیچگونه واکنشی به این مسلمان کشی آشکار نیز نشان نداده است!

بسیج دانشجویی دانشگاه علم وصنعت ایران، ضمن محکومیت شدید این جنایت انسانی دولت هند، از مسئولین کشور‌های اسلامی، درخواست دارد با قطع مراوادت اقتصادی و سیاسی خود با دولت هند، علاوه بر تحت فشار قرار دادن این دولت، آن را از عواقب خطرناک اینگونه اقدامات شنیع و خلاف کرامت انسانی آگاه سازند. همچنین طبق اصول ۱۵۲ و ۱۵۴ قانون اساسی، خواستار پیگیری همه جانبه‌ی موضوع از جانب مسئولین جمهوری اسلامی ایران بالاخص وزارت امور خارجه، کمیسیون امنیت ملی مجلس و ستاد حقوق بشر قوه‌ی قضائیه می‌باشد؛ تا زمینه‌ی استقلال و آزادی ملت مسلمان و مظلوم کشمیر را فراهم نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لغو قانون خودمختاری کشمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۱۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد طالبان بر مسیر «دوستی»

به گزارش «تابناک»، روزنامه خراسان در مطلبی نوشت: شاید وقتی سال ۷۹ دولت ایران با ترکمنستان برای احداث سد دوستی که ۸۰ درصد آب ورودی آن از هریرود افغانستان تأمین می‌شود توافق کردند و بدون حضور یا تعیین یا ضمانت حقابه آن از سوی کشور افغانستان این سد ۱.۵ میلیارد مکعبی را احداث کردند و سال ۱۳۸۴ به بهره برداری رساندند، تصور نمی‌کردند روزی برسد که دولت افغانستان در بالادست این سد سه سد «سلما»، «کبکان» و «پاشدان» را روی هریرود احداث کند.

شاید این مهلک‌ترین اشتباه دستگاه متولی آب و دیپلماسی کشور باشد که بدون تضمین حقابه بالادست سدی احداث کنند و آب ۶ میلیون جمعیت را به آن وابسته کنند، اما سال ۹۵ دولت افغانستان به کمک هندوستان سد سلما را به بهره برداری رساند و حقابه سد دوستی کاهش جدی پیدا کرد، ولی دستگاه دیپلماسی ایران بازهم قادر نشد مانع احداث سد‌های بعدی شود و سد‌های کبکان و پاشدان هم پا روی گلوی حقابه ایران از هریرود گذاشتند.

امروز بحران آب در کلان شهر مشهد و استان خراسان رضوی به نقطه جوش رسیده و همه کاسه چه کنم دست گرفته اند که از کجا آب مشهد را تأمین کنند؛ از آبخوان بی آب فرونشسته یا دریای عمان و هزار مسجد که هیچ کدام افق خوشبینانه‌ای در کوتاه مدت ندارند.

اما بحران به این جا ختم نمی‌شود و سد دوستی که ۱.۵ میلیارد مترمکعب ظرفیت دارد و تا همین چند سال پیش حدود ۶۵ درصد آب مشهد را تأمین می‌کرد الان تنها ۵ درصد آب دارد و با تجهیزات خاص آب از این سد برداشت می‌شود، زیرا کفگیر سد به ته مخزن رسیده است؛ و بنا بر اذعان مدیرعامل آبفای مشهد از ابتدای سال آبی تا پایان سال گذشته هیچ آبی از بالادست وارد سد دوستی نشده است؛ و این پایان ماجرا نیست. زیرا دو روز پیش یعنی روز یکشنبه ۹ اردیبهشتماه رسانه‌های محلی افغانستان از آغاز فاز جدید احداث «پاشدان» در ولایت هرات و روی سد دوستی با حضور ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان و عبدالطیف منصور، سرپرست وزارت آب و انرژی طالبان، خبر دادند و این تیر آخر افغانستان به حقابه سد دوستی نخواهد بود. ساختمان این سد چند سالی مسکوت مانده بود، اما اخیراً دولت افغانستان به فکر بهره برداری از این سد افتاده و دستگاه دیپلماسی ما نیز همچنان بدون تحرک است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان نیز روز گذشته در گفتگو با خبرنگار ما ضمن اظهار بی اطلاعی از این اقدام دولت افغانستان گفت: تا پایان سال گذشته ما آب ورودی به سد دوستی نداشتیم و بعد از دو سیل اخیر در بالادست حدود ۴۰ میلیون مترمکعب آب وارد سد دوستی شد و با این اقدام دولت افغانستان حقابه سد دوستی به مخاطره خواهد افتاد و قطعاً آن را پیگیری خواهیم کرد.

نعمت نژاد با اشاره به این که دولت جمهوری اسلامی ایران هیچ توافقنامه‌ای در خصوص تأمین حقابه سد دوستی با کشور افغانستان ندارد ابراز امیدواری کرد موضوع احداث پاشدان از مجاری دیپلماسی و تهران پیگیری خواهد شد

دیگر خبرها

  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • چرا کسی برای دختران دانشجوی آمریکایی شعر برای خواهرم نمی‌خواند!
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها