Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@18:38:09 GMT

تصاویر/نشست خبری ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر خم

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۳۵۵۷

تصاویر/نشست خبری ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر خم

سردار یعقوب سلیمانی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج عنوان کرد: در حال حاضر بازسازی روز غدیر به در ۱۳۹ نقطه از کشور انجام می‌شود.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شست خبری راهیان نور غرب و شمال غرب و نمایش بازسازی غدیر خم با حضور سردار یعقوب سلیمانی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، حسین ظریف منش مدیر عامل بین المللی غدیر صبح امروز در مرکز بسیج سازمان صدا و سیما برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش یک توقف

علی هاشمی فرمانده تیپ ۳۷ نور، بعد از اجرای عملیات شبانگاهی گزارش داد: عراقی‌ها برخلاف روزهای قبل هیچ واکنشی نه با توپخانه، نه با خمپاره و نه تیربار از خود نشان ندادند. دشمن نیروهایش را در خط گم‌کرده است و رزمندگان به‌راحتی می‌توانند جلو بروند.

به گزارش ایسنا،در مرحله دوم نبرد بیت‌المقدس، قرارگاه کربلا سرپل به‌دست‌آمده در غرب کارون را دست‌مایه تلاش اصل قرار داد و نبردش را ساعت ۲۲:۱۵ روز ۱۶ اردیبهشت ۱۳۶۱ که مصادف بود با شب میلاد مولای متقیان علی (ع) با رمز «یا علی بن ابی‌طالب (ع)» آغاز کرد.

رزمندگان دو قرارگاه فتح و نصر به‌طرف غرب جاده اهواز-خرمشهر یورش بردند و به‌پیش رفتند. قرارگاه فتح تا ساعت ۹ صبح به خط مرزی دست‌یافت. قرارگاه نصر هم تا قبل از ساعت ۴ به جاده مرزی دست‌یافت و تا ساعت ۱۰ صبح در حدفاصل بین دژ مرزی تا آن‌سوی مرز بین‌المللی با عراقی‌ها درگیر شد. گاه نیروی خودی و گاه دشمن دست برتر را داشت. در نهایت عراقی‌ها در آن‌سوی مرز توقف کردند و به‌این‌ترتیب ۱۷ کیلومتر از مرز بین‌المللی، در جنوب تقاطع جاده حسینیه با مرز آزاد شد.

به دنبال موفقیت دو قرارگاه فتح و نصر، عقبه لشکرهای عراقی در جنوب کرخه کور ناامن شد، لذا ناچار به عقب‌نشینی شدند. بدین ترتیب که ارتش عراق از ساعت ۱۷:۳۰ روز ۱۵ اردیبهشت، آتش سنگینی روی تمام محورهای قرارگاه قدس در جبهه کرخه کور به اجرا درآورد.تحلیل احمد غلامپور؛ فرمانده قرارگاه قدس از اقدام دشمن این بود که احتمالاً عراقی‌ها قصد عقب‌نشینی دارند.

صبح شانزدهم، علی هاشمی فرمانده تیپ ۳۷ نور، بعد از اجرای عملیات شبانگاهی گزارش داد: عراقی‌ها برخلاف روزهای قبل هیچ واکنشی نه با توپخانه، نه با خمپاره و نه تیربار از خود نشان ندادند. دشمن نیروهایش را در خط گم‌کرده است و رزمندگان به‌راحتی می‌توانند جلو بروند.

گزارش قاسم سلیمانی فرمانده تیپ ۴۱ ثارالله نیز از عملیات نیروهایش، این موضوع را تائید می‌کرد. به گزارش واحد شنود، فرماندهان عراقی سربازان خود را دعوت به آرامش می‌کردند و به آن‌ها روحیه می‌دادند

۱۷ اردیبهشت احمد غلامپور، روز را به بررسی منطقه، وضعیت خودی و دشمن گذراند و بعدازظهر مجدداً با فرماندهان، آخرین تغییرات و راهکارها را موردبحث و گفت‌وگو قرار داد.سرهنگ لطفی فرمانده لشکر ۱۶ قزوین و فرمانده ارتشی قرارگاه قدس که به منطقه سرکشی کرده بود، می‌گفت: امروز به‌طرف تیپ بیت‌المقدس رفته بودم که مشاهده کردم تانک‌های دشمن به‌طرف عراق در حرکت هستند.

ساعت ۵:۳۰ روز ۱۸ اردیبهشت خبر آمد که دشمن دست به عقب‌نشینی زده است. لذا تیپ‌های ۳۷ نور و ۴۱ ثارالله موظف به تعقیب دشمن شدند و تا ساعاتی بعد بدون درگیری تا خاکریز سوم دشمن پیش رفتند.تیپ ۴۳ بیت‌المقدس هم با پیشروی روی جاده اهواز-خرمشهر در ساعت ۱۱ صبح با نیروهای قرارگاه فتح الحاق برقرار کرد. بدین ترتیب، هویزه، پادگان حمید و روستاها و مناطق بسیاری به آغوش میهن اسلامی بازگشت.

منبع:

رشید، محسن، اطلس حماسه خرمشهر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، تهران ۱۳۹۷، ص ۱۱۸

دیگر خبرها

  • آموزش راویان دفاع مقدس در استان مرکزی
  • راه اندازی معاونت پرورشی در مدارس غیرانتفاعی مرکزی
  • اعزام ۶۰۰ نفر به اردوهای راهیان نور غرب کشور
  • آغاز اردوی راهیان نور بسیج دانشجویی در کرمانشاه
  • راه‌اند‌ازی ۶۵۰ نیروگاه خورشیدی در استان سمان در سال ۱۴۰۳
  • گزارش یک توقف
  • جانشین فرمانده سپاه: عملیات وعده صادق پاسخی به جبهه باطل است
  • نشست خبری مسوول سازمان بسیج سازندگی البرز
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس