Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@08:27:09 GMT

مشکلات در حوزه تامین دارو

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۳۹۴۰

مشکلات در حوزه تامین دارو

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی دچار مشکل هستیم و ادعای عدم تحریم دارو، غذا و کالاهای بشردوستانه «مضحک» است.

به گفته علیرضا رئیسی، درست است که دارو و تجهیزات پزشکی در ظاهر امر جزو لیست کالاهای تحریمی قرار نگرفته است، اما زمانی که نمی‌توانیم انتقال ارز را برای تامین آنها انجام بدهیم، تحریم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ما حتی نمی‌توانیم انتقال کالا را درست انجام بدهیم، بنابراین محروم شدن کشور ما از دسترسی به کالاهای داروئی و تجهیزات پزشکی صورت پذیرفته است.

وی افزود: عملا در زمینه داروئی تحریم وجود دارد. ما برای انتقال ارز برای تامین دارو و تجهیزات دچار مشکل هستیم، حتی ما برای عبور گمرکی و ترخیص کالاها از گمرک‌های آنها نیز دچار مشکل هستیم و در پرداخت ارز به شرکت‌ها نیز به مشکل برخورده‌ایم، عملا تحریم شده‌ایم.

رئیسی در ارتباط با ماهیت گفتمان غرب در خصوص تحریم‌ها گفت: این یک نوع بازی است که این کشورها راه می‌اندازند. لفظی می‌گویند تحریمی وجود ندارد، ولی چنان شرایط را شکل می‌دهند که ما در شرایط تحریمی دارو قرا بگیریم. عملا کشور ما در دارو و تجهیزات پزشکی تحریم است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: خدا را شاکریم که در کشور خودمان ۹۷ درصد داروها را تولید می‌کنیم، اما در هر صورت برای ورود مواد اولیه تولید دارو و بعضی از داروهائی که در داخل کشور تولید نداریم، دچار مشکل هستیم. البته همه جای دنیا این مسئله است. تا به حال هیچ کشوری نبوده است که کل داروها را خودش تولید کند، حتی خود آمریکا هم خیلی از داروهای مورد نیازش را وارد می‌کند. در کشور ما هم ۹۷ درصد داروها در داخل تولید می‌شوند، اما در ۳ درصد داروئی که وارد می‌کنیم، به علت تحریم‌ها ما دچار مشکل هستیم.

رئیسی در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر تجهیزات پزشکی گفت: در تجهیزات پزشکی مدل‌های بسیار مختلفی وجود دارد. برای یک مورد تجهیزات پزشکی به نسبت یک فقره دارو، تنوع و مدل‌های بسیار بیشتری وجود دارد. بنابر این دانش موجود در حوزه تجهیزات پزشکی ساده‌ نیست و نمی‌شود ادعا کرد که ما همه این محصولات را داریم، چرا که خیلی از این محصولات هایتک و تکنولوژی روز هستند. با این وجود شرکت‌های دانش بنیان اقدامات چشم‌گیری در این زمینه انجام داده‌اند.

وی در ارتباط با اقدامات شرکت‌های دانش بنیان افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان در بسیاری از زمینه‌ها فعالیت ارزنده‌ای را انجام می‌دهند و موضع وزارت بهداشت هم اینگونه است که اگر کالایی باکیفیت در داخل داشته باشیم، اجازه واردات تجهیزات خارجی نداریم.

رئیسی در پایان گفت: در رابطه با تجهیزات باید نگاه دوسویه داشت. یک سری از تجهیزات، تجهیزات مصرفی و نوع دیگر آن تجهیزات سرمایه‌ای هستند. در رابطه با تجهیزات سرمایه‌ای در حال حاضر ما مشکل خاصی نداریم، اما در حوزه تجهیزات مصرفی، آنچه باید از خارج از کشور وارد شود و تجهیزات ارزبر به حساب می‌آیند، در تبادلات ارزی مشکلاتی وجود دارد. با این وجود در حال حاضر ما مشکل و کمبود خاصی در این باره نداریم./ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۳۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این نمایشگاه بر روی ارائه به‌روزترین فناوری‌ها، پیشرفت‌ها و دستاورد‌های برجسته حوزه  سلامت متمرکز خواهد بود، به طوریکه متخصصان و فعالین حوزه سلامت و پزشکی از سراسر جهان ، برای تبلیغات و معرفی محصولات، تبادل تجربیات و بهره گیری از فرصت‌ها در سرمایه گذاری، تولید و گسترش کسب و کار در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.   غرفه داران و مخاطبین این نمایشگاه از حوزه‌های تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، تولید کنندگان دارویی، تجهیزات و خدمات زیبایی، تجهیزات تشخیص و درمان بیماری‌ها، تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات توانبخشی هستند.   شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی حضور در این غرفه (پاویون) تا روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ فرصت دارند در سامانه کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری به نشانی https://tesc.ir/service/۸/۱ ثبت‌نام کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۳۵۵۲۴۲۴۱۳ تماس بگیرند.   سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی پزشکی و داروسازی ویتنام ، از ۹ تا ۱۲ می (مطابق با ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در محل کاخ فرهنگی «ویت خو» در شهر «هانوی» پایتخت ویتنام برگزار خواهد شد.  

دیگر خبرها

  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 
  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • اهمیت ورود به بازارهای بین المللی برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو