Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران از ادامه فعالیت های اجرایی احداث بوستان بانوان لویزان (به عنوان پنجمین بوستان ویژه بانوان) و بهره برداری از این فضا در آینده ای نزدیک خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، علی محمد مختاری با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران طی 4 ماه گذشته اظهار کرد: برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه، تجهیزات پارکی و صنایع وابسته با حضور بیش از 260 تولیدکننده داخلی در زمینه گل و گیاه، تجهیزات پارکی و صنایع وابسته و بیش از 17 شرکت خارجی و نمایندگان آن ها در اردیبهشت ماه سال جاری از جمله این اقدامات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به راه اندازی کاروان گل نوروزی و کاروان گل هفدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه با هدف ایجاد نشاط و شادابی در شهروندان افزود: برگزاری مراسم بهره برداری از توسعه هزار و 250 هکتار جنگلکاری در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران در فروردین ماه با حضور رئیس جمهور از طریق ویدیو کنفرانس، انجام مراحل امكان سنجی و برگزاری جلسات با ارگان های ذیربط به منظور در اختیار گذاردن اراضی مناسب پیرامون شهر تهران برای توسعه هزار هکتار جنگلکاری در سال جاری از دیگر اقدامات انجام شده طی 4 ماه گذشته است.
مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به افتتاح بوستان پدر (باغ عبقری) به مساحت1.1  هکتار (11 هزار متر مربع)  که یکی از باغات موجود در محدوده منطقه 2 بوده و توسط شهرداری تملک و به بوستان عمومی تبدیل شد، اضافه کرد: از خصوصیات ویژه این بوستان علاوه بر اجرای سبک باغ سازی ایرانی-اسلامی، عدم استفاده از چمن در طراحی و کاشت فضای سبز آن است.
مختاری تصریح کرد: ادامه فعالیت های اجرایی احداث بوستان بانوان لویزان در محدوده شهرداری منطقه 4 که به عنوان پنجمین بوستان ویژه بانوان به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد، از دیگر اقدامات سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران است.
به گفته وی؛ آغاز عملیات اجرایی برای راه اندازی اولین ایستگاه تحقیقاتی فضای سبز در عرصه ای به مساحت 5 هکتار واقع در حد فاصل بوستان آزادگان و بوستان جنگلی توسكا، با اولویت جایگزینی گیاهان مقاوم به کم آبی و سازگار با شرایط آب و هوایی تهران و نظارت مستقیم به منظور انتخاب گونه های گیاهی سازگار و مقاوم به تنش های شهری (آلودگی، خشكی، دمای بالا و ...) با تاکید بر استفاده از گونه های بومی از جمله اقدامات این سازمان طی مدت یاد شده است.
مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به انجام اقدامات مستمر برای حفظ باغات و اراضی مشجر شهر تهران، از جمله تهیه، تکمیل و به روزرسانی شناسنامه باغات و اراضی مشجر شهر تهران ، نظارت بر نحوه نگهداری باغات توسط مالکین و کمک به آن ها در زمینه آبیاری درختان و برخورد قانونی با افرادی که عامداً اقدام به خشک کردن درختان و نابودی باغات می‌کنند، گفت: نظارت دقیق و شفاف بر حفظ و تملک باغات از طریق سامانه کمیسیون ماده 7 با هدف تبدیل آن ها به بوستان و تفرجگاه عمومی از جمله اقدامات است. البته در همین راستا در سال 1397 تملک پنج قطعه باغ و ملک مشجر به نام‌های نظر در منطقه 10 ، هورفر و بخشی فر در منطقه 7 ، عبقری در منطقه 2  (که تیرماه سال جاری با عنوان بوستان پدر به بهره برداری رسید) و وثوق الدوله در منطقه 14 به انجام رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شهرنوشت، مختاری تاکید کرد: در سال 1398 نیز تعداد دیگری از باغات و اراضی مشجر در مناطق 7 ، 8 ،10 ، 11 ، 12 و 17  (مناطق کم برخوردار از فضای سبز ) شناسایی شده و در حال حاضر در دست اقدام برای خریداری و تبدیل به بوستان عمومی هستند.
وی با اشاه به دریافت گواهینامه بین المللی استاندارد ISO 14001-2015  كه یكی از مهم ترین استانداردها برای مدیریت محیط زیست است از برگزاری 4 دوره آموزشی-کاربردی در زمینه توسعه، نگهداری و ایمنی فضای سبز شهری با حضور  886 نفر ساعت کارگر و کارشناس دست اندرکار فضای سبز خبر داد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بهره برداری بوستان ویژه بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی و توسعه بوستان‌های منطقه ۵ قم

مدیر منطقه ۵ شهرداری قم گفت: بهسازی بوستان‌های منطقه در دستور کار قرار گرفته و از اولویت‌های سال ۱۴۰۳ است.

رضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اینکه بهسازی بوستان‌های سطح منطقه ۵ در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: در سطح منطقه پنج ۲۲ بوستان وجود دارد که با توجه به عمر زیاد بعضی بوستان‌ها، بهسازی بوستان‌های منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در همین راستا بخش عمده پروژه بهسازی بوستان‌هایی چون بوستان اطلس، آزادگان و میخک با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیون تومان در سال گذشته انجام شده است.

مدیر منطقه پنج با بیان اینکه بهسازی و توسعه بوستان‌های منطقه در سال جدید نیز اجرا می‌شود، تصریح کرد: به منظور توسعه بوستان‌های منطقه ۵ بعضی اراضی در مرحله توافق است تا در مسیر توسعه بوستان‌ها اقداماتی انجام شود.

رحیمی با اشاره به اینکه سرانه بوستان‌ها در منطقه ۵ به ازای هر نفر شش متر مربع است، اضافه کرد: با توجه به کمبود بوستان و فضای سبز در منطقه پنج، در تلاش هستیم تا با احداث و توسعه بوستان‌ها سرانه فضای سبز را به حد مطلوبی برسانیم.

وی گفت: مساحت فضای سبز بوستان میره‌ای ۳۳۰۰ متر مربع و مساحت فضای سبز بوستان انار ۲۲۰۰ متر مربع است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری قم احداث پارکینگ و تملک باغ‌ها را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در سال جدید دانست و افزود: احداث بوستان‌های جدید از جمله بوستان بصیرت از دیگر اقداماتی بوده که از سال گذشته دنبال شده و برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است تا این بوستان سال جاری احداث و ساماندهی شود.

کد خبر 751410

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۲۶۷ پروژه در مناطق در قالب پویش امیدوافتخار
  • بهره‌برداری از ۱۵۰ پروژه در منطقه ۱۵ با اعتبار ۸۲۴ میلیاردی
  • آسفالت‌ریزی ۱۰۱ هزار تنی شهرداری منطقه ۱۵ در سال گذشته
  • احداث فاز نخست بوستان جلالیه در محله گل محمدی
  • احداث باغ بانوان بوستان «کرامت» جزو اولویت‌های شهرداری باشد
  • بهسازی و توسعه بوستان‌های منطقه ۵ قم
  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود
  • انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟