Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان «واس»؛ آمارها نشان می‌دهد، در موسم حج امسال 157 هزار نفر از 42 کشور اروپایی در مراسم حج شرکت داشتند که بیشترین حجاج اروپایی به ترتیب از کشورهای ترکیه، انگلیس، روسیه، فرانسه و هلند بوده‌اند.
 
از قاره آمریکای شمالی نیز امسال حدود 46 هزار و 479 نفر از دو کشور آمریکا و کانادا به حج مشرف شدند و پس از انجام مناسک حج حاجی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
اما از کشورهای آسیای میانه که شامل ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، قزاقستان و ترکمنستان است، جمعا حدود 24 هزار و 603  نفر به حج مشرف شدند.
 
از کشورهای استرالیا، نیوزیلند، جزایر فیجی و جزایر سلیمان نیز امسال نیز جمعا 3 هزار و 897 نفر به حج اعزام شدند که از این تعداد 3 هزار و 347 حاجی از استرالیا بودند.   نکته جالب این که در مراسم حج امسال از آمریکای لاتین تنها چهار نفر حضور داشتند که سه نفر از ونزوئلا و یک نفر از برزیل بودند و از 10 کشور حوزه آمریکای مرکزی و دریای کارائیب نیز 370 نفر در مناسک حج امسال حضور داشتند.
 
«طارق بن محمد عنقاوی»، رئیس شورای اداری مؤسسه مطوفین ترکیه، اروپا، آمریکا و استرالیا در این باره گفت: تمامی حجاج اروپایی، آمریکایی و استرالیایی حج خود را در فضایی معنوی به‌جا آورده و از فردا به مدینه منوره منتقل می‌شوند. آنان پس از زیارت مسجدالنبی به کشورهای خود باز می‌گردند.
 
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا حج اروپا استرالیا بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۴۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند

ماکرون امروز -یکشنبه- گفت مذاکرات با روسیه باید ادامه یابد و حفظ شود.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگویی با روزنامه لا تریبیون گفت: «ما با باز گذاشتن درهای مذاکره با روسیه کار درستی انجام می‌دهیم. ما هم باید نظم بین‌الملل و هم صلح و امنیت را حفظ کنیم.»

به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس جمهور فرانسه همچنین خاطرنشان کرد لازم است سیاست «ابهام استراتژیک» در مورد روسیه ادامه یابد.

اواخر آوریل سال جاری میلادی ماکرون در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن در پاریس گفته بود که اروپا باید برای ایجاد روابط با روسیه پس از پایان جنگ اوکراین آماده باشد.

ماکرون همچنین گفته بود ظرفیت‌های فنی و تکنیکی و برد موشک‌های بالستیک روسیه کشورهای اروپایی را در معرض خطر قرار داده است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه مصاحبه خود گفت: «اگر درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، امنیت اروپایی‌ها هم باید مدنظر باشد چون این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر مرز با برخی کشورهای اروپایی دارد. اگر روسیه پیروز شود، دیگر رومانی، لهستان، لیتوانی یا دیگر کشورها امنیتی ندارند.»

وی خاطرنشان کرد: «قدرت و برد موشک‌های بالستیک روسیه همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

در این میان، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته بود که مسکو تهدیدی بری هیچ‌کس در اروپا به شمار نمی‌رود و ابراز امیدواری کرد که دیگر کشورهای اروپایی هم چنین رویکردی در قبال روسیه داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند