Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@13:28:48 GMT

انتقال دوباره سایپا؛ واقعیت تلخ یا دروغ خنده دار!؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۴۴۰۷

انتقال دوباره سایپا؛ واقعیت تلخ یا دروغ خنده دار!؟

پس از سال ها، این روزها باز هم اخباری جدی از انتقال تیمی از پایتخت به شهرهای دیگر به گوش‌ می رسد. شاید باورش سخت باشد اما هنوز هم حرف هایی مبنی بر حضور سایپا در کرج می شنویم. پروژه ای که یک بار بدون هیچ دستاوردی شکست خورد.

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که پیش از این فکر می کردیم استفاده از برخی راه های جواب پس نداده از جمله سواستفاده از فوتبال آن هم در پایتخت کاملا منسوخ شده و دیگر کسانی برای رسیدن به اهداف خود به دنبال یتیم کردن تیمی از تهران نخواهند بود در عین ناباوری دیده می شود که هنوز هم انتقال تیمی از تهران به شهری دیگر روی بورس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرانی که هنوز هم برای مطرح کردن خود به دنبال طرح های زودبازده و البته صددرصد شکست خورده هستند. 


آنهایی که رفتند و برنگشتند!


در مزمت این اتفاق، نگاهی به تجربه های قبلی نشان می دهد که تلاش، دستور و امضای مدیر یا مدیرانی که اصولا از ریزه کاری های فوتبال خبر ندارند و البته برای کارشان کمترین تحقیقی از مقصد مورد نظرشان نمی کنند، هیچوقت جواب نداده و تیم منتقل شده توسط آنها که برای خوشامد مردم شهر مورد نظر اتفاق می افتد کاملا از بین رفته و بدبختانه مردم شهر مورد نظر نیز لذتی از این انتقال نمی برند. 


بازخوانی روند انتقال تیم هایی مانند پاس، صبا، استیل آذین و ... نشان می دهد چیزی جز نابودی در انتظار نخواهد بود. کسی این روزها از پاس همدان و صبای قم خبر دارد!؟ دو تیمی که حداقل یکی از آنها، یعنی پاس یکی از ریشه‌دارترین تیم های تاریخ فوتبال ایران محسوب می شد.


آنهایی که رفتند و برگشتند


دو تیم سایپا و پیکان را می توان دو تیمی که دانست که پس از انتقال به استان های دیگر، پس از چند سال که مشخص بود نمی توانند هیچ هواداری پیدا کنند دست از پا درازتر به تهران بازگشتند تا روند همیشگی خود را در پیش بگیرند و با قبول اینکه هواداری ندارند به بازی های خود پرداختند و سعی در رشد سرمایه های جوان کردند. 


مهمترین سوالی که همه ورزشی ها و البته مسئولان مورد نظر که موجبات انتقال این دو تیم را به استان های البرز و قزوین فراهم کردند باید از خود بپرسند که دقیقا دلیل انتقال های مورد نظر چه بود تا پس از چند سال سرمایه سوزی و به هم ریختن ساختار اداری و ... به محل ابتدایی خود برگشتند.

 


همه سوزی حاصل تصمیمی خودخواهانه


همان موقعی که تیم هایی مانند سایپا و پیکان و صبا و پاس و ... دستاویزی برای پرآوازه شدن برخی مدیران شده بودند تیم هایی در استان مقصد بودند که می توانستند با رسیدگی بیشتر به سطح اول فوتبال ایران نزدیک شوند. هر کدام از استان های البرز و قزوین و قم و همدان تیم هایی داشتند که با رسیدگی بیشتر می توانستند خود را در بهترین شرایط ببینند چرا که هم از دل استان به وجود آمده بودند و هم هواداران فراوانی داشتند اما رسیدگی به آنها در صدر کارها قرار نگرفت تا اندک کمکی که به آنها می شد نیز با حضور تیم تازه وارد به باد فنا برود. حالا هم تیم های منتقل شده سوختند و هم تیم های ریشه دار هر استان. 


اپیزود دوم؛ باز هم جریان سایپا و البرز


همه این ها را گفتیم تا برسیم به یکی از اخبار روی بورس این روزهای فوتبال ایران و لیگ برتر، باز هم انتقال تیمی از تهران به شهری دیگر اما این بار در شرایطی تاریخی تر! چرا که پیش از این و در سال های قبل تیم سایپا تهران به استان البرز و شهر کرج منتقل شد و بدون کمترین دستاوردی باز هم به تهران آمد.گویا تعدادی از مسئولان و نماینده های استان البرز در مجلس شورای اسلامی تصمیم بر آن دارند تا برای دومین بار اقدام به انتقال تیم نارنجی پوش سایپا به شهر کرج کنند. 


اتفاق مورد نظر همان طور که گفته شد یک بار دیگر نیز چند سال پیش صورت پذیرفت و تیم سایپا به کرج انتقال یافت تا اینکه پس از به حداکثر رسیدن مشکلات و ناهماهنگی ها، مسئولان ذیربط در اقدامی پسندیده، تیم را پیش از نابودی به تهران آوردند تا دوباره این تیم در پایتخت به کار خود بپردازد، جایی که مجوز دارد.  اتفاقی که برای تیم هایی مانند صبا و پاس و استیل آذین و ... نیافتاد و در نهایت نابودی کامل برای آنها را به دنبال داشت. 


اتفاقی تاریخی برای یک مدیر

 

در جریان حرف وحدیث هایی که درباره انتقال تیم سایپا، یک اتفاق جالب نیز به چشم آمد. رضا گل محمدی این روزها به عنوان مدیرکل ورزش استان تهران مشغول به کار است و قطعا یکی از دغدغه های وی نیز بررسی و رسیدگی به همین پروژه انتقال تیم سایپا به استان البرز خواهد بود. اما اتفاق جالب برای این مدیر خوشنام این که وی در دوران حضور در استان البرز، در نهایت امضای پایانی پای برگه بازگشت تیم سایپا به تهران را زد و در تکراری عجیب و تاریخی باز هم باید برای انتقال و یا عدم انتقال همان تیم تصمیم گیری کند و امضای پایانی را پای ادامه حضور سایپا و در تهران و یا حضور این تیم در کرج را بزند. 

 


تیم های فراوانی که باید به شهری دیگر گسیل شوند


سایپا یکی از تیم هاییست که زیر مجموعه بزرگی دارد. آنها در شش رده سنی، تیم فوتبال دارند و علاوه بر آن تیم هایی مانند فوتسال بانوان، واترپلو، والیبال، شطرنج و ... را در مجموعه خود دارند که در صورت انتقال به شهری دیگر باید فکری به حال آنها کرد. تیم هایی که معلوم نیست پس از انتقال باز هم به فعالیت خود ادامه می دهند و نفرات مورد نظر آنها راهی کرج خواهند شد یا باید از ادامه فعالیت انصراف دهند. ضمن اینکه مجموعه سازه ای بزرگ این تیم نیز قطعا روش استفاده از آن تغییر خواهد کرد و چند زمین و خوابگاه و ... در مدت زمان کمی از بین بروند. 


سایپا کرجی شود و دو تیم کرجی نابود شوند؟


در این میان می توان به تیم های حاضر در استان البرز اشاره کرد که با حضور سایپا، به مرور نابود خواهند شد. مسلما  همان مردم کرج نیز راضی تر هستند تا تیمی از استان خود پله پله بالا آمده بتواند در بالاترین سطح فوتبال ایران توپ بزند نه تیمی صنعتی از پایتخت که قطعا هزینه های فراوانی نیز به دنبال خواهد داشت. در فوتبال استان البرز دو تیم گل ریحان و شهدای رزکان وجود دارد که اولی برای بازی های لیگ دسته اول و دومی نیز برای حضور در بازی های دسته دوم خود را آماده می کنند و اتفاقا برخلاف تیم سایپا از هواداران خوبی سود می برند. 


مسلما مدتی بعد از حضور دوباره نارنجی پوشان در کرج، مسئولان که باید به این تیم کمک مالی هم کنند از پس هزینه ها برنمی‌آیند و بالاجبار کمک به تیمهای اصالتا کرجی قطع می شود تا دو تیم دیگر استان نیز که هوادارانی دارند و سال هایی در فوتبال حضور داشتند به مانند قبلی ها بخشکند و اثری از آنها در میان نباشد. 


در پایان این مطلب می توان عنوان کرد که اگر فقط و فقط یک تجربه از انتقال تیم ها به شهرهای دیگر، جواب مثبتی به دنبال داشت می شد از تقسیم تیم های مطرح در شهرهای مختلف خوشحال بود اما وقتی تاکنون حتی یک مورد مثبت نیز در این باره به چشم نمی آید و هیچ آینده درستی برای تیم های منتقل شده نمی توان در نظر گرفت مشخص نیست که چرا مدیران و کسانی که به دنبال مطرح کردن خود با طرح هایی زودبازده هستند باز هم به دنبال همین سوژه دستمالی شده و تکراری و البته جواب پس نداده می روند.

سایپا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: سایپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۴۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلیان با گاز خنده!

  این وزارتخانه که نگرانی اصلی‌‌اش سلامت مردم است، حالا از جوانان به‌عنوان موش آزمایشگاهی استفاده می‌کند. این موضوع در حالی است که مصرف این قلیان‌ها در سال ۹۷ هم در قهوه‌خانه‌های پایتخت به چشم می‌خورد و گفته می‌شد وزارت بهداشت مجوزی برای آن صادر نکرده اما چرا اجرای طرح مطالعاتی وزارت بهداشت پس از گذشت این سال‌ها به پایان نرسیده است؟گرچه وزارت بهداشت همیشه در طرح‌های مربوط به جمع‌آوری قلیان‌‌ها و ممنوعیت استفاده از آنها در اماکن پیشتاز بوده اما با این حال هیچ ابلاغیه‌ای از سوی این وزارتخانه به پلیس برای برخورد با این موضوع ارسال نشده. البته وزارت بهداشت مدعی است این طرح به سبب افزایش مصرف قلیان، گسترش بی‌‌رویه مراکز عرضه قلیان و ضعف در اجرای قانون ممنوعیت استعمال دخانیات در حال اجرا شدن است اما با وجود ماده نیتروز اکسید در این قلیان‌ها که به‌عنوان گاز خنده شناخته می‌شود، عوارض جبران‌ناپذیر زیادی را برای مصرف‌کنندگان به همراه دارد. نکته تعجب‌برانگیز دیگر هم این است که بهزاد ولی‌‌زاده، رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت در گفت‌وگویش با تسنیم به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: قهوه‌خانه‌ها و کافی ‌شاپ‌‌هایی که این طرح در آنها اجرا می‌شود نیز تعهدنامه‌هایی اخذ می‌‌کنند و این مراکز صنفی نیز با رضایت خودشان در این طرح مشارکت می‌کنند و به‌دلیل سود اقتصادی عرضه این قلیان در این مراکز، توجیهی ندارد که بخواهند تخلفی در این زمینه داشته باشند.
 
ثبت اختراع با قلیان اکسیژن!
ماجرا به حدی تعجب‌برانگیز است که اصلا قابل توصیف نیست. بررسی‌ها حاکی از آن است که قلیان حاوی اکسیژن توسط مبتکری طراحی و ساخته شده است. جالب‌تر این که مجوز اختراعش را هم از متولیان حوزه بهداشت کشور یعنی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه شهید بهشتی دریافت کرده است. این وسیله ثبت اختراع شده و بعد از این‌که تأییدیه آن از سازمان غذا و دارو گرفته شد به‌عنوان تجهیزات پزشکی ثبت شده و در سازمان غذا و دارو استانداردهایی برای آن در نظر گرفته شده است. 
 
حس خلأ با مصرف قلیان اکسیژن
بسیاری از کافه‌داران بر این باورند که این قلیان نه‌فقط مضراتی ندارد بلکه یک ضدافسرده قوی محسوب می‌شود و برای گردش خون هم مفید است. البته طبق گفته یکی از مصرف‌کنندگان، این قلیان برای او یک حالت خلأ و حس سرخوشی ایجاد می‌کند اما نظر دکتر جهانپور، سخنگوی سابق وزارت بهداشت و از مسئولان ارشد سابق سازمان غذا و دارو چیز دیگری است و او توضیح می‌دهد: افراد پس از مصرف گاز نیتروز موجود در این قلیان، ممکن است دچار کاهش فشار خون شوند و علائمی همچون سرگیجه پیدا کنند. البته بهزاد ولی‌‌زاده، رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت بر این باور است که گازهای اکسیژن و N۲O اعتیادی برای مصرف‌کننده ایجاد نمی‌کند و به ‌محض این ‌که مصرف متوقف می‌شود ‌فرد نیازی برای مصرف مجدد احساس نمی‌کند، بنابراین مصرف قلیان اکسیژن وابستگی‌آور نیست. 
 
گاز نیتروز چیست؟
 گاز نیتروز اکساید یکی از مهم‌ترین گازها در پزشکی محسوب می‌شود که در بیهوشی و بی‌حسی کاربرد دارد و به همین دلیل به آن گاز بیهوشی نیز می‌گویند. همچنین از این گاز به علت خاصیت ضد درد، جهت تسکین درد و همچنین در دندانپزشکی برای ایجاد بی‌حسی استفاده می‌شود. گاز نیتروز در گذشته‌ نسبتا دور ابتدا توسط آمریکاییان استفاده شد اما به‌دلیل تأثیر بی‌‌دردی آن، مصرف این گاز در مراکز درمانی و تحت نظر پزشک نیز مدنظرقرارگرفت‌ اما استفاده ازآن درخارج از چرخه بیمارستانی به‌دلیل عوارضی که دارد، ممنوع است‌. مطالعات اخیرنشان می‌‌دهد این گازمی‌تواندباعث آسیب به سلول‌های عصبی شود و پزشکان نسبت به مصرف آن در بین عموم هشدار داده‌اند.گویا وزارت بهداشت طبق مثل معروف ما ایرانی‌ها، آمده ابروی این کار را درست و قلیان‌های اکسیژن را با قلیان‌های دخانی حاوی تنباکو جایگزین کند اما زده چشمش را هم کور کرده است! جوانانی که نمی‌دانند بازیچه طرح وزارت بهداشت شدند و به بهانه سرگرمی و تفریح از این قلیان استفاده می‌کنند. به هر حال مسئولان وزارت بهداشت موظف هستند درخصوص چنین مسأله پر ابهامی، پاسخ صریح و روشن دهند. 

دیگر خبرها

  • ببینید | کَل‌کَل خنده‌دار عادل فردوسی ‌پور با فریدون زندی؛ لبات رو غنچه کن!
  • (ویدئو) خنده‌های زیرپوستی عباس جدیدی هنگام سخنرانی علیرضا دبیر
  • ژاوی: دروغ می‌گویند، غرامت نمی‌خواستم
  • خنده‌دارترین لحظات «خدنگ‌ها» در حیات وحش (عکس)
  • لاجوردی: مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود
  • قلیان با گاز خنده!
  • مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود
  • خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول / فیلم
  • کل‌کل خنده‌دار پدر و پسر کشتی ایران بر سر استقلال و پرسپولیس (فیلم)
  • ببینید | کل‌کل خنده‌دار پدر و پسر کشتی ایران بر سر استقلال و پرسپولیس