Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدعلی شجاعی عصر روز سه شنبه در نشست معتمدان خراسان شمالی که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه این استان در حال پیشرفت است اما ما نیاز به جهش داریم و با توجه به عقب ماندگی هایی که داریم، این روند برای پیشرفت، پاسخگو نیست و باید در توسعه جهش ایجاد شود.

وی گفت: بر اساس آخرین آمار، خراسان شمالی به لحاظ کاهش نرخ بیکاری، در رده سوم استان های کشور قرار دارد و نرخ بیکاری استان از ۱۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد در سال گذشته اکنون به ۷.۹ درصد رسیده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سفر دکتر ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از عدم تحقق مصوبه ها انتقاد کرد و گفت: قرار بود سه طرح برای بانوان استان با پیگیری های مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تدوین شود اما تاکنون طرحی ارائه نشده است.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در سفر دکتر ابتکار، قرار شد برای افزایش نرخ باسوادی بانوان، بویژه بانوان روستایی، افزایش بهره مندی زنان روستایی استان از تحصیلات دانشگاهی و نیز رونق اشتغال برای بانوان روستایی استان، طرح تهیه شود اما تاکنون این امر محقق نشده است.

وی اظهار داشت: این سه طرح باید تا سه روز آتی به صورت مکتوب ارائه و بیان شود که قرار است برای این سه مشکل بانوان استان، قرار است چه کاری انجام شود.

شجاعی، سفرهای استانی مقامات کشوری را فرصتی برای حل مشکلات عنوان کرد و حضور آنان را بستری برای رفع نداشته ها دانست و گفت: قرار است در این سفرها در مقام عمل برنامه هایی برای آنچه از آن غفلت شده انجام شود و انتظار می رود مصوبات، پیگیری شود، اگر غیر از این باشد، سفرها، برای مسئولان کشوری فقط زحمت است.

استاندار خراسان شمالی افزود: قرار نیست در این نشست ها، اطلاعات از وضعیت استان گزارش داده شود، اینها چیزی نیست که مسئولان ندانند، قرار است حرف عملیاتی زده و کار انجام شود.

وی با اشاره به جایگاه نامناسب استان در شاخص رسانه ها گفت: این استان به لحاظ تعداد رسانه، شاخص خوبی نداشته و در ردیف آخر استان های کشور است اما به لحاظ کیفیت، جایگاه برتر دارد و رسانه ها شناخت خوبی از شرایط دارند و در این استان دلسوزانه برای توسعه فعالیت دارند.

وی با تاکید بر نقش دانشگاه ها در حل مشکلات هر استان گفت: توسعه دانشگاه ها و تربیت نیروی انسانی باید مطابق با ظرفیت ها و نیاز منطقه باشد، ما نه نیروی مدرک دار، بلکه نیروی ماهر نیاز داریم، رشته هایی که استان به آن نیاز ندارد باید حذف و از پذیرش دانشجو امتناع شود، استان به رشته هایی برای رفع مشکلات صنایع تبدیلی و تکمیلی و یا رشته هایی در زمینه فولاد و گردشگری نیاز دارد.

شجاعی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری گفت: انتخابات، حیثیت نظام است و باید شرایط برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در این رویداد فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات همواره از متوسط کشوری بالاتر بوده است گفت: تلاش داریم تا در این دوره هم مردم ما مشارکت خوبی داشته و در پای صندوق های رای حاضر شوند.

استاندار خراسان شمالی گفت: سند توسعه استان تدوین شده است اما برای آشنایی بیشتر مسئولان با آن، کلاس های آموزشی برای در شهرستان ها برگزار می شود.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری در شمال شرق کشور واقع است.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف انتخابات خراسان شمالی زنان کسب و کار کلاس های آموزشی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۵۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر ورزش به تاج: به کرامت بانوان خدشه وارد شده؛ رسیدگی کنید

آفتاب‌‌نیوز :

وزیر ورزش و جوانان طی دستوری به رییس فدراسیون فوتبال، از او خواست ضمن بررسی اتفاقات رخ داده در برخی از ورزشگاه‌های کشور، گزارش آسیب‌شناسی از رخداد‌های اخیر را ارائه کند.

در نامه کیومرث هاشمی خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال آمده است: همانطور که مطلعید موضوع امکان حضور بانوان محترم علاقه‌مند فوتبال در ورزشگاه‌های کشور در شرایطی مورد موافقت مراجع تصمیم‌گیرنده قرار گرفت که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال کشور و همچنین باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال در جهت بهبود زیرساخت‌ها، ساماندهی هر چه بهتر هواداران زن و مرد و همچنین ارتقای جو اخلاقی و فرهنگی حاکم بر استادیوم‌های فوتبال تلاش کنند که متأسفانه نه تنها شاهد بهبود شرایط فرهنگی حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال نیستیم، بلکه شاهد بروز و ظهور صحنه‌ها و اتفاقاتی هستیم که هرگز در شأن هواداران ایرانی نبوده و متأسفانه رفتار برخی هوادارنما‌ها زمینه ایجاد خدشه بر منزلت و کرامت زن ایرانی را نیز فراهم نموده است که رصد و کنترل این افراد معدود وظیفه باشگاه‌هاست.

معتقدم بروز این نوع حوادث، ناشی از فقدان برنامه جامع فرهنگی برای بهبود جو حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال و همچنین ناشی از کم‌توجهی برخی باشگاه‌های فرهنگی ورزشی فوتبال کشور است که متأسفانه لفظ «فرهنگی» را به عاریه یدک کشیده و فاقد اهتمام لازم برای ساماندهی هواداران خود هستند. بر همین اساس باید تأکید نمایم مشاهده این نوع اتفاقات که دل مردم علاقمند به ورزش کشور را نیز به درد آورده، به هیچ عنوان برای مجموعه ورزش کشور قابل قبول نبوده و همانطور که بار‌ها تأکید نموده‌ام؛ «ورزش بدون ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است».

در همین راستا شایسته است با استفاده از ظرفیت قانونی در فدراسیون فوتبال، محرومیت خاطیان و همچنین ارسال گزارش آسیب‌شناسی با محوریت بررسی علل وقوع حوادث اینچنینی ظرف یک هفته، تدابیر لازم جهت ساماندهی دائمی هواداران با رویکرد قبول مسئولیت از سوی باشگاه‌ها پیش‌بینی شده و مراتب برنامه‌ریزی‌های عملیاتی در اسرع وقت به این وزارتخانه منعکس شود.

بدیهی است معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، تحقق این مأموریت مهم را تا اخذ نتایج ملموس با جدیت هر چه تمامتر پیگیری خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرد/ ظرف یک هفته گزارش دهید
  • دستور وزیر ورزش به تاج: به کرامت بانوان خدشه وارد شده؛ رسیدگی کنید
  • اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرد
  • وزیر ورزش خطاب به تاج:کرامت بانوان زیر سؤال رفته،رسیدگی کنید
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • صعود تیم بسکتبال بانوان زربام‌پارت خراسان شمالی به مرحله پلی‌آف
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • تردد روان در محورهای شمالی کشور
  • آخرین وضعیت ترافیکی ۱۴ اردیبهشت؛ تردد روان در تمام محورهای شمالی
  • اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳