Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار بعد از ظهر سه شنبه در نشست مشترک با استاندار تهران که به مناسبت روز جوان و در استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به لزوم بهره گیری از جوانان دارای اندیشه، خلاقیت و تفکر اظهار داشت: خوشبختانه استاندار تهران حامی جوانان و بانوان است.

وی سپس با اشاره به شرایط حاکم بر کشور بیان کرد: کشور در شرایط بسیار سختی قرار دارد و از نگاه جهانی بدترین نوع تحریم ها و دشمنی ها بر علیه کشور اعمال می شود اما مسئولان تلاش دارند خلاف قاعده دشمن در مقابل جنگ روانی که آن ها به راه انداخته از مشکلات عبور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه افزود: در شرایطی که وزیر خارجه ما موفق ترین دیپلمات جهانی است، به دلیل قدرت نفوذ و کلام تحریم می شود، چرا که دشمنان می خواهند ایران را از گفت و گو که بدیهی ترین حق یک ملت است، محروم کنند.

ابتکار در ادامه با اشاره به شکل گیری برخی کمپین ها با پیشنهاد جوانان، تشکل ها و سازمان های مردم نهاد تصریح کرد: توان افزایی سازمان های مردم نهاد در معاونت امور بانوان و خانواده در اولویت قرار دارد که فعالیت کارگاهی آن با همکاری چهار استانداری آغاز شده تا ضمن احصا ظرفیت های تخصصی سمن ها، مشکلات موجود با کمک آن ها شناسایی شود.

وی ادامه داد: بیش از ٢٥٠٠ سمن در کشور در ماه های آینده در این دوره از فعالیت های کارگاهی شرکت داده می شوند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده سپس با بیان اینکه مهمترین برنامه معاونت زنان و خانواده در دولت دوازدهم عدالت جنسیتی است گفت: عدالت از اولین مفاهیم نظام بوده است و مؤلفه جنسیت در برنامه ششم توسعه موردنظر قرار دارد است تا عدالت جنسیتی محقق شود.

ابتکار با اشاره به شاخص های عدالت جنسیتی بیان کرد: شاخص ها دراین حوزه شامل بخش آموزش، ورزش و سایر بخش ها به استانداران و شهرداری ها ابلاغ شده است که از ظرفیت سمن ها و جوانان در پایش موارد تحقق عدالت کمک خواهند کرد.

وی افزود: از همه استانداران برنامه استانی درخواست داریم برای سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده و تحقق عدالت جنسیتی مشارکت لازم را داشته باشند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پایان با اشاره به اشتغال ۳۰ درصدی بانوان خاطرنشان کرد: در این حوزه طبق قانون وارد شدیم و کارنامه سال اول به وزرا و استانداران برای تحقق آن داده شده و در هفته دولت نیز کارنامه عملکرد وزرا و استانداران در سال جاری در انتصاب بانوان در پست های مدیریتی ارائه می شود.

کد خبر 4691913

منبع: مهر

کلیدواژه: معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده سمن ها روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان سانحه تصادف بیرجند آتش سوزی ایلام مجلس شورای اسلامی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۶۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت

روزنامه کیهان به اظهارات احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در باره حجاب واکنش نشان داد.

روزنامه کیهان نوشت: یک نماینده ردصلاحیت شده این دوره از انتخابات بدون فهم فلسفه حجاب مدعی شده اگر نظام ستمشاهی توانست با زور و جبر چادر از سر زنان ما باز کند، اکنون هم می‌توان با الزام قانونی عکس آن را انجام داد.

مقایسه الزام حجاب همراه با اقناع فرهنگی و محترمانه زنان بی‌حجاب در جمهوری اسلامی با رفتارهای مخوف و ضرب و شتم بانوان محجبه توسط رژیم دیکتاتوری پهلوی از مبنا دچار اشکال است. حجاب یک قانون مثبت، سازنده و موافق با فطرت و متضمن کرامت انسانی بانوان است. اما بی‌حجابی و برهنگی درتضاد بافطرت انسان است و نتیجه‌ای جز افزایش خیانت و فساد و فروپاشی کانون خانواده ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لقب‌های تازه کیهان برای 5 چهره سیاسی و فرهنگی کیهان: اعتراض به حجاب بهانه‌ای برای فتنه‌گری در دانشگاه

دیگر خبرها

  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو