Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقبال عباسی شامگاه چهارشنبه به مناسبت ۲۲ مرداد روز ملی تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی در جمع تعدادی از اعضای سازمان‌های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تجهیز سمن‌ها به تجهیزات، وسایل و ادوات تخصصی به منظور استفاده در مواقع بحران ضرورت دارد و اعضای سازمان‌های مردمنهاد در مواقع بحرانی و حوادث مختلف همواره به عنوان بازوی توانمند دولت وارد میدان شده و به کمک دولت‌مردان آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی تصریح کرد: هم‌اینک بیشترین مشکلات سازمان‌های مردمنهاد در حوزه‌های امور مالیاتی، تامین اجتماعی، امور جتماعی، محیط زیست و ورزش و جوانان است.

وی یادآور شد: شناسایی مشکلات سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف در سریع‌ترین زمان ممکن انجام و نشست‌های تخصصی با هدف رفع این مشکلات برگزار شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: همچنین نحوه تنظیم و انعقاد انواع قراردادها و تفاهم‌نامه‌های حقوقی به اعضای سازمان‌های مردم نهاد ضرورت دارد.

وی گفت: تقویت ارتباط بین مسئولان دولتی و اعضای سازمان‌های مردم نهاد مورد توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری قرار گیرد.

عباسی تاکید کرد: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری در سال گذشته ۱۵ میلیارد ریال در زمینه مطالعاتی، پژوهشی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آموزش خاص حوزه‌های اجتماعی تخصیص داد.

وی با اشاره به برخی اختلاف نظرهای شخصی، سلیقه‌ای و غیرکارشناسی در حوزه آب افزود: هرگونه بحث و تبدل نظر در خصوص آب باید در فضاهای کارشناسی، علمی، غیرسیاسی، غیرکارشناسی و با رعایت عدالت صورت گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مسئولان ارشد استان برای دفاع از حق مردم و منافع مرتبط با آب این استان نشست‌های فراوانی در تهران و با حضور مسئولان ملی برگزار و بر حق و حقوق خود اصرار کرده‌اند.

عباسی یادآور شد: طرح‌های انتقال آب مانند گلاب و بهشت‌آباد براساس تفاهم‌نامه‌های وزارت نیرو و تنها با هدف تامین بخشی از آب قسمت‌هایی از استان اصفهان اجرا می‌شود و  البته انتقال آب از طریق حفر تونل غیرقانونی و انجام آن نیازمند پیگیری حقوقی در مراجع ذی‌صلاح قانونی است.

وی با اشاره به تلاش برخی افراد برای انتقال سند زمین‌های اطراف سد کوهرنگ ۳ به نام استان همجوار گفت: با هوشیاری به موقع مسئولان ارشد چهارمحال و بختیاری از انجام این اقدام جلوگیری شد.

عباسی همچنین در خصوص برخی تصمیم‌گیری‌ها درباره حوضه آبی چهارمحال و بختیاری بدون حضور مسئولان این استان تاکید کرد: مدیران ارشد استان نسبت به این مهم اعتراض خود را اعلام و خواستار اصلاح این موضوع شده‌اند.

کارشناس مسئول دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این استان ۳۵۲ سازمان مردم نهاد با ۱۰ هزار و ۵۶۰ عضو دارد.

لیلا اعتدالی تصریح کرد: از مجموع اعضای سازمان‌های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری ۷ هزار و ۳۶۰ نفر از مردان و ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از بانوان هستند.

وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری در زمینه‌های محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، امور زنان و جوانان، فرهنگی اجتماعی، سلامت و خیریه فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد چهارمحال و بختیاری نظرات، دیدگاه‌ها، پیشنهادات و انتقادات خود در بخش‌های مختلف مرتبط با فعالیت سمن‌ها را ارائه کردند.

چهارمحال و بختیاری ۳۵۲ سازمان مردم نهاد دارد.

۷۳۶۲/۲۰۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری مشارکت اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۸۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، آزاد سهرابی شامگاه جمعه در جمع اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: سازمان مردم نهاد نوای باران سال ۸۶ مجوز فعالیت خود را دریافت کرده است و در راستای پیگیری معضل اجتماعی و پیشگیری از مواد مخدر فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه تفاهمنامه‌ای با اداره‌کل آموزش‌های فنی حرفه‌ای استان در راستای آموزش خانواده‌های حاشیه شهر منعقد شده است، افزود: براین اساس یک‌هزار و ۵۰۰ بانوی بدسرپرست و خودسرپرست دوره آموزشی دیدند و گواهینامه فنی حرفه‌ای دریافت کردند.

وی به برگزاری فعالیت‌های فرهنگی این مؤسسه در سطح استان پرداخت و یادآور شد: برگزاری مسابقات نقاشی، برنامه‌های نشاط اجتماعی، جشنواره موسیقی، برپایی نمایشگاه، توزیع شعارهای پیشگیری از مواد مخدر بین تاکسی‌های سطح شهر برای تبلیغ در راستای پیشگیری از اعتیاد از برنامه‌های این سازمان در استان بوده است.

سهرابی اذعان کرد: توزیع سبدهای غذایی، اهدای لوازم‌التحریر، پوشاک و کفش، تهیه چادر جشن تکلیف برای دختران حاشیه شهر، اهدای وسایل پزشکی به نیازمندان و حاشیه شهر و توزیع ۷۰ دست لباس زمستانی برای کودکان محلات حاشیه شهر توسط خیرین از دیگر اقدامات انجام شده توسط این سازمان است.

وی اذعان کرد: توزیع سه هزار دست مانتو شلوار بین دانش‌آموزان نیازمند نیز از دیگر برنامه‌هایی بوده که توسط این سازمان مردم نهاد در استان انجام شد.

مدیرعامل سازمان مردم نهاد نوای باران کردستان اضافه کرد: تفاهمنامه همکاری با زندان برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه بانوان منعقد شد و امسال نیز برای آقایان دوره خیاطی برگزار می‌شود.

سهرابی یادآور شد: کارزار شهر سفید برای پاکسازی معتادان نیز از دیگر اقداماتی بود که توسط این سازمان مردم نهاد با همراهی مردم در استان انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین به منظور حمایت از نوجوانان و جوانان ورزشکار محلات حاشیه شهر و نیازمندان، خط تولید لباس ورزش برای این افراد در سنندج راه‌اندازی می‌شود.

گفتنی است؛ سازمان مردم نهاد نوای باران کردستان در حوزه اعتیاد و معضلات اجتماعی از جمله خودکشی، افسردگی، اعتیاد و غیره ۱۷ سال است که با همراهی خیرین استان فعالیت دارد.

کد خبر 6095970

دیگر خبرها

  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌‌ریزی استان تهران نیازها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • نقص فنی مینی‌بوس در چهارمحال و بختیاری 5 مصدوم برجای گذاشت
  • ۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران