Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود گفت: همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت، مسابقه خطبه غدیر با عنوان «شمیم ولایت» در این شهرستان برگزار می شود.

«احسان پیشکاری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: به منظور زنده نگه داشتن واقعه غدیر خم در ذهن نسل جوان و آشنایی آنان با خطبه ماندگار غدیر و فرهنگسازی پیرامون این دهه و مطالعه منابع، مسابقه شمیم ولایت از سری برنامه‌های فرهنگی این اداره برگزار می‌شود، چرا که شناخت امامت و قدم گذاشتن در مسیر ائمه اطهار(ع) منجر به بندگی خداوند متعال و حفظ شعائر دینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود ضمن تشریح ابعاد واقعه غدیر به مفاهیم بلند و حساسی که در مقام تبیین ولایت در متن خطبه آمده است اشاره کرده و افزود: غدیر تنها یک رخداد تاریخی نیست بلکه شرط استمرار رسالت نبوی بوده و امامت در آن روز بزرگ رقم خورده، و غدیر چشمه‌ای است که تا پایان هستی می‌جوشد و پیامی از دیروز است که امروز مرور می‌کنیم تا فردایمان را بیمه کنیم.

 

این مقام مسئول خطبه غدیر را طولانی، پرمحتوا و به عبارتی فرهنگ جامعی از ولایت و امامت ائمه هدی (ع) معرفی کرد که سرشار از بشارت‌ها و هشدارها بوده و می‌بایست تعلیم و آموزش معارف و آموزه‌های خطبه زیبای غدیر در برنامه‌های مجموعه دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.

 

پیشکاری اشاعه و ارتقای معارف و فرهنگ علوی و نبوی و ترویج فرهنگ ولایت و ولایتمداری را از اهداف برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی خطبه غدیر دانست و گفت: امروز دشمن در نظر دارد تا با توطئه‌های شوم از جمله تحریم و تهدید به اهداف چندین ساله خود برسد، اما اتحاد و ولایتمداری مردم هرگز به آنان اجازه نخواهد داد تا دشمنان به اهداف شومشان نزدیک شوند.

 

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت و ارسال پاسخنامه سوالات خطبه غدیر در دهه امامت و ولایت (٣١مرداد تا ٩ شهریور) امسال به دبیرخانه این اداره مراجعه کرده و به برندگان این مسابقه نیز به قید قرعه و به رسم یادبود هدایایی اهدا خواهد شد.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید قربان دعای عرفه عید قربان روز خبرنگار شبستان یزد مراسم دعای عرفه روزنامه مسجد دهه ولایت و امامت عید سعید قربان مسابقه خطبه غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۸۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس گفت: این همایش در راستای پیاده سازی نقشه مهندسی فرهنگی برش استان فارس برگزار و کلان مسایل پنج گانه مهم استان در حضور نماینده ولی فقیه مورد بررسی و تبادل نظر جدی قرار گرفت.

حجت الاسلام حاجی پور افزود: در این نشست دو موضوع مسجد به عنوان کانون هویت ساز در فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی و بحث جوانی جمعیت را هم به صورت ویژه و با حضور کارشناسانی از کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس با بیان این که شبکه امامت جمعه استان فارس بزرگترین شبکه امامت جمعه در کشور است، گفت: در استان فارس ۷۵ پایگاه امامت جمعه داریم که ذیل یازده قرارگاه فعالیت می‌کنند.

در حاشیه این همایش از سوی دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس از خدمات چند ساله امامان جمعه بخش گله دار و ارد که در این جایگاه بازنشسته شدند تجلیل و قدردانی شد.

همچنین گزارشی نیز از فعالیت‌های دوساله قرارگاه اعتلای نظام خانواده شهرستان سپیدان ارائه و از ۷ نفر از مدرسان حوزه خانواده در این قرارگاه تجلیل شد.

در گردهمایی ائمه جمعه استان فارس مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، امور مساجد و مدیرکل اجتماعی استانداری فارس حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان
  • حکم کمیته انضباطی برای تکرار یک دیدار تعیین‌کننده
  • رای کمیته انضباطی به برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - فجر
  • حکم کمیته انضباطی به لغو جنجالی بازی لیگ یک صادر شد
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • جلسه دو ساعته حسن یزدانی با دبیر و کاوه برگزار شد
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد