Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاریف جریان چپ مدتیست که در تأکید بر سیاه بودن اوضاع کشور؛ بیان می‌کنند جمهوری اسلامی به آخر خط رسیده است، نظام اسلامی مثل کشتی تایتانیک در آستانه غرق شدن است، مردم ناامید شده‌اند، ساختار نظام دموکراتیک نیست

جنوب نیوز : علی‌محمد نمازی، عضو حزب کارگزاران و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم، طی یادداشتی در شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی نوشته است:

«بررسی و بازنگری دقیق فعل و انفعالات توسط صاحب نظران از دو جناح اصلی، چهره‌های مستقل و همچنین با کسب نظرات مردم با روش‌های صحیح، برای شناخت راهکارهای درست برای برون رفت کشور از وضعیت نه چندان مطلوب فعلی ضروری به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شواهد تاریخی کاملا گویاست که انکار و مخفی کردن مشکلات، ایرادات و اشتباهات، در بلند مدت نه امکان پذیر و نه چاره ساز است.»

او در ادامه تصریح می‌کند:

«دیدگاه نگارنده مبین آن است که اولا هرچه پیش آمده‌ایم بر نارضایتی‌ها افزوده شده و به تبع آن اعتراضاتی جدید نیز بروز کرده است. ثانیا، ابتدا اعتراضات عمدتا سیاسی بود مانند حوادث دلخراش کوی دانشگاه در سال ۱۳۷۸ و مسائل انتخابات دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری. ولی در ادامه اعتراضات جنبه اقتصادی و صنفی به خود گرفت. از جمله اعتراض درباره موسسات اعتباری، اعتراض به اخراج نیروی کار و یا کاهش حقوق و دستمزد و عدم پرداخت به موقع، همانند حوادث مربوط به شرکت واحد اتوبوسرانی و کارگران نیشکر هفت تپه. با گذشت زمان اگرچه اعتراضات سیاسی و صنفی به صورت ریشه‌ای حل نشد اما تغییر شکل داد و شکل اجتماعی به خود گرفت. صدور احکام بلندمدت برای دختران و خانم‌هایی که مرتکب حرکت کشف حجاب شده‌اند در راستای مصالح اثرگذار تلقی نشد.»

این فرد در ادامه به ارائه راهکارهایی برای استشفای وضعی که تصویر کرده، می‌پردازد. [۱]

*افزایش یا کاهش اعتراض، یک مقوله آماری نیست که بتوان مدعی زیاد و کم آن شد.

مع‌الوصف، معاریف جریان چپ مدتیست که در تأکید بر سیاه بودن اوضاع کشور؛ بیان می‌کنند جمهوری اسلامی به آخر خط رسیده است، نظام اسلامی مثل کشتی تایتانیک در آستانه غرق شدن است، مردم ناامید شده‌اند، ساختار نظام دموکراتیک نیست [۲] و غیره.

صحبت‌های عجیبی که تحلیلگران معتقدند قرار است نقش هیزم برای آتش «فتنه اقتصادی» را ایفا کند و مشکلاتی که دولت اصلاح‌طلبان پدید آورده است را در ذهن مردم صد چندان جلوه دهد.

آقای نمازی همچنین گویی اهل مطالعه کتاب نیستند تا در مطالعه سرگذشت سایر امم بدانند که نبود اعتراض در یک حکومت مساوی با «آرامش قبرستانی» است و اتفاقا عیار حکومت‌ها و میزان عقلانی بودن آنها در مواجهه با اعتراضات سنجیده می‌شود.

در واقع انتظار بود نمازی بعنوان یک فعال سیاسی، به جای اظهار نظر نامعقولی مثل افزوده شدن بر نارضایتی‌ها! که هیچ آمار و دلیل خاصی جز چند کلیپ در فضای مجازی برای آن نیست؛ از عدم تکرار فرمول میدان تیان‌آن‌من چین توسط نظام اسلامی در فتنه ۸۸، افزایش مشارکت سیاسی مردم در منصه‌هایی مثل ۹ دی و انتخابات‌های هرساله، پیروزی‌های ایران در عرصه‌های اقتصادی و نظامی به مدد پشتوانه مردم، کاهش فقر و مدارای نظام با عاملان فتنه و تحریم انتخابات یاد می‌کرد.

که البته به هر دلیلی این کار نکرده است!

این نکته می‌تواند محل تأملاتی جدی باشد که چرا یک جریان سیاسی که تنها به دو دلیل عملگری در فتنه و تحریم چند انتخابات می‌توانست مورد شدیدترین مجازات‌ها قرار بگیرد؛ امروز با سوء استفاده از سماحت نظام اسلامی مشغول خط و نشان کشیدن برای حکومت، گِرا دادن به اغتشاشگران احتمالی برای اشغال مراکز حساس نظام [۳] و تأکید بر این است که دستاورد نظام اسلامی چیزی جز ازدیاد اعتراضات نیست!

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۸۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است

رضا قاسمیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات اهمیتی کمتر از مرحله اول ندارد و منتخب شمال استان اردبیل باید با بیشترین رای و اعتماد مردمی راهی بهارستان شود.

وی خاطرنشان کرد: شور و نشاط انتخاباتی شهرهای شمال استان اردبیل را فراگرفته و تا ۲۰ اردیبهشت ماه فضای تبلیغاتی انگیزه بیشتری را برای مشارکت بالای مردم فراهم می آورد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: ۲۲ اردیبهشت تکلیف هفتمین بهارستان نشین استان اردبیل مشخص خواهد شد تا با وحدت و همگرایی نمایندگان مسیر توسعه استان اردبیل شتاب بیشتری به خود بگیرد.

قاسمیان افزود: تمام تمهیدات برای برگزاری باشکوه انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه در تک حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز فراهم شده تا در ۲۷۶ شعبه مردم این شهرها از بین دو کاندیدای راه یافته به مرحله دوم منتخب خود را برگزینند.

وی ادامه داد: پخش مناظره ها از امشب و برنامه تبلیغی کاندیداها از شبکه سبلان فرصتی را فراهم کرده تا اهالی سه شهرستان شمالی استان با بصیرت و تیزبینی منتخب خود را برگزینند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اظهار کرد: آرای بیشتر مردم نه تنها پشتوانه منتخب این مناطق در مجلس دوازدهم و پیگیری امور مردم خواهد بود بلکه قوام بخش دو رکن جمهوریت و اسلامیت نظام تلقی می شود که استوار به رای مردم است.

کد خبر 6098602

دیگر خبرها

  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران