Web Analytics Made Easy - Statcounter

عیسی زینالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات کبدی قهرمانی جوانان کشور با حضور ۴۰۰ ورزشکار از ۲۴ استان به مدت سه روز در سالن شهید باهنر شهر شیراز در استان فارس برگزار شد.

وی بیان کرد: در دیدار فینال این مسابقات تیم سیستان و بلوچستان با نتیجه ۲۶ بر ۲۵ مقابل گلستان به برتری رسید و بر سکوی قهرمانی جای گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس اعلام فدراسیون نفرات برتر از سوی شورای فنی به اردوی تیم ملی کبدی جوانان دعوت می‌شوند.

رییس هیات کبدی آذربایجان‌غربی گفت: هدایت تیم جوانان استان را «نواب تازه‌قلعه» که سابقه مربی‌گری در تیم ملی جوانان را نیز دارد، بر عهده داشت.

زینالی با اشاره به اینکه کبدی استان جایگاه خوبی در سطح کشور دارد، افزود: اسفند سال گذشته نیز تیم کبدی «پایا تردینگ» آذربایجان‌غربی با برتری مقابل تمامی حریفان عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران را نصیب خود کرد و جام طلایی را بالای سر برد.

دهمین دوره مسابقات کبدی ساحلی باشگاه‌ها و دسته‌های آزاد کشور مهر سال گذشته به میزبانی ارومیه برگزار شد.

فروردین سال ۱۳۹۵ چهارمین دوره مسابقات قهرمانی کبدی جوانان مردان و زنان آسیا با حضور ۶ کشور آسیایی در قالب پنج تیم مردان و ۶ تیم بانوان به میزبانی ارومیه برگزار شد که در ترکیب تیم ملی علی شاهی، سینا حسینی، حسین فاطمی و فردین ولی‌زادگان به عنوان چهار بازیکن استان و نواب تازه‌قلعه به عنوان مربی بومی حضور داشتند.

کبدی یا همان زو یک بازی ایرانی، اصیل و منشا آن بازی‌های بومی و محلی بوده و این رشته نیاز به قدرت و مهارت دارد و ورزشی ساده و کم‌هزینه است. 
کبدی، یک بازی بیرون سالنی و سالنی پُرتحرک و ترکیبی از کشتی و راگبی است؛ برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی به مهارت، انعطاف‌پذیری، چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرات نیاز است. 

۷۱۵۶/۳۰۷۲
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کبدی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا از پنجم اردیبهشت به میزبانی امارات برگزار شد و تیم ملی ایران که با ۹ نماینده در این رویداد آسیایی حاضر بود در نهایت با کسب دو مدال طلا و نقره به کار خود پایان داد.

در جریان این مسابقات نازنین فاطمه عیدیان در دوی ۴۰۰ متر مانع با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ ثانیه برای اولین بار موفق به کسب مدال طلا شد. این نخستین باری بود که در رده سنی جوانان آنهم در بخش زنان ایران صاحب مدال طلا می‌شد.

مهدی هفت‌چشمه دیگر دونده ایران نیز در ماده پرتاب چکش با ثبت حد نصاب ۶۶.۶۴ متر نشان نقره این مسابقات را به دست آورد تا دومین مدال آور تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا باشد.

علی سروری در پرتاب چکش، ملیکا نوروزی در پرتاب چکش، مانا حسینی پرتاب نیزه، سجاد آقایی در ماده ۴۰۰متر، الناز موسایی در هفتگانه، محمد حسام مظفری در ماده ۸۰۰متر و ارشیا مصدقی در ماده پرش دیگر نماینده های ایران در رقابت های آسیایی امارات بودند که از رسیدن به مدال باز ماندند.

کد خبر 6090611

دیگر خبرها

  • شناگر نابغه سندروم داون مهابادی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارد
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • زنگ سپاس معلم در مدارس آذربایجان غربی نواخته شد
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • همدان قهرمان مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور شد
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود