Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: ترامپ و ایالات متحده رکورد دروغگویی را شکستند و براساس آنچه سی ان ان و نیویورک تایمز منتشر کرده اند این فرد به صورت رسمی روزانه بین ۶ تا ۱۰ دروغ می‌گوید. حسن عابدینی، کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص انتشار توئیت ترامپ که در آن ضمن حمله به رئیس جمهور فرانسه عنوان کرده بود مکرون به دروغ خود را نماینده آمریکا معرفی و سیگنال‌های اشتباهی برای تهران ارسال کرده است، گفت: رفتار ترامپ در قالب توئیتی که منتشر شد از دو منظر قابل بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اول آنکه ترامپ و ایالات متحده رکورد دروغگویی را شکستند و براساس آنچه سی ان ان و نیویورک تایمز منتشر کرده اند این فرد به صورت رسمی روزانه بین ۶ تا ۱۰ دروغ می‌گوید.

وی ادامه داد: ترامپ پیش از این اعلام کرده بود نخست وزیر ژاپن به نمایندگی از آمریکا و برای وساطت به ایران می‌رود و ابراز امیدواری کرده بود که این سفر به نتایج مثبتی برسد، اما زمانی که این دلالی سیاسی به نتیجه نمی‌رسد اعلام کرد آبه حامل پیامی از طرف ایالات متحده نبوده است.

عابدینی ادامه داد: این نوع رویه و عملکرد ترامپ محدود به همین دو مورد نمی‌شود. وی پیش از این نیز از فرانسوی‌ها خواسته بود که مقامات ایران را برای مذاکره با آمریکا متقاعد کنند و بار‌ها در فضای توئیتر اعلام کرده بود آماده مذاکره با مقامات ایرانی است و حتی منتظر تماس تلفنی ایرانی هاست. وزیر خارجه او نیز بار‌ها اعلام کرده که بدون پیش شرط آمادگی مذاکره با ایران را دارد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه روند تعاملات و سخنان ترامپ در قبال مذاکره با ایران نشان می‌دهد که این خبر یعنی خبر متهم کردن مکرون به دروغگویی خبری جعلی است، یادآور شد: براساس این روند عملکردی ترامپ معمولا در جامعه بین الملل کسی روی حرف‌های او حساب باز نمی‌کند.

وی نگاه دوم این واکنش ترامپ را تحقیر اروپا دانست و افزود: علی رغم خوش خدمتی اروپا و به ویژه فرانسه برای ایالات متحده و کاخ سفید، اما هر بار آمریکا اتحادیه اروپا و به ویژه فرانسه را تحقیر می‌کند و این نشان از خوی استکباری آمریکاست که حتی از تحقیر نزدیک‌ترین هم پیمانان خود نیز کوتاهی نمی‌کند.

عابدینی این قبیل برخورد برتری جویانه آمریکایی‌ها را محدود به ترامپ ندانست و افزود: در زمان بوش پسر نیز آمریکا اتحادیه اروپا را کشور‌های پیر خطاب کرده بود و از هیچ کوششی برای استفاده از آن‌ها در مسیر و اهداف خود کوتاهی نمی‌کرد و وقتی به اهداف خود می‌رسند آن‌ها را کنار می‌گذارند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به اینکه فرانسه اسب تراوای آمریکا در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، گفت:، اما با وجود این مکرون به سادگی تحقیر می‌شود.

وی ادامه داد: این رویه عملی آمریکایی‌ها محدود به فرانسه نیست و حتی در قبال انگلستان که هم پیمان سنتی آمریکایی‌ها محسوب می‌شود بر سر یک موضوع کاری کرد که انگلیس مجبور به استعفای سفیر خود در واشنگتن شد و در حقیقت این نوعی احضار سفیر انگلستان تلقی می‌شود و دخالت در امور این کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: توئیت ترامپ مکرون وساطت بین ایران و امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۸۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی با کمان کاپ جهانی| رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پایان مسابقات تیراندازی با کمان کاپ جهانی شانگهای چین، تیم ریکرو بانوان ایران با ترکیب مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و حوریه حاجی‌حسینی امتیاز ۱۹۲۶ را کسب کرده بود و موفق شد رکورد ایران در بخش تیمی را ارتقا ببخشد.

پیش از این رکورد ریکرو بانوان ایران در بخش تیمی با امتیاز ۱۸۹۸ بود که در مسابقات جهانی ترکیه برای ایران ثبت شده بود و در این مسابقات، کمانداران کشورمان موفق شدند رکورد بانوان ایران را ۲۸ امتیاز ارتقا ببخشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • تیراندازی با کمان کاپ جهانی| رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد