Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@13:44:53 GMT

اداره کشور بدون نفت موضوع بحث روز

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۹۰۵۵

اداره کشور بدون نفت موضوع بحث روز

برنامه این هفته بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران با موضوع بررسی نقش مالیاتها در تحقق برنامه اداره کشور بدون نفت با حضور کارشناسان و مسئولان اداره کل امور مالیاتی تهران به روی آنتن می رود .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گروه سیاسی رادیو ایران،مالیاتها به عنوان معمولی ترین و مهمترین منبع مالی برای تامین درآمدهای عمومی و یکی از کاراترین و موثرترین ابزارهای سیاست مالی در دنیا به شمار می رود که دولت می تواند به واسطه آن بسیاری از خدمات اجتماعی و رفاهی را در خدمت مردم قرار دهد و به بسیاری از فعالیت ها و جریانات اقتصادی و اجتماعی سمت و سو ببخشد  ،مالیات، نقش بسزایی در تامین هزینه های دولت و به ویژه قطع وابستگی بودجه جاری کشور به درآمدهای نفتی و نیل به استقلال اقتصادی دارد; از این رو، یکی از مهمترین محورهای اجرای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، تکیه مخارج دولت بر مالیات ها و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین موضوع بهانه ای شد تا  برنامه بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران با حضور دکتر محسن ابراهیمی؛  معاون امور حسابرسی و مالیاتی  اداره کل امور مالیاتی استان تهران و دکتر سید محمدرضا حسینی؛ کارشناس و پژوهشگراقتصادی  مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و نیز اقای دکتر سعید توتون چی ، مدیر کل پژوهش و برنامه ریزی امور مالیاتی کشور به  بررسی نقش و چگونگی جایگزینی مالیات ها  به عنوان یکی ازابزارها و راهبرد های کاهش وابستگی  کشور به بودجه نفت بپردازد . 

 مخاطبان گرانقدر رادیو ایران می توانند از طریق شماره ۳۰۰۰۰۹۰۰  نظرات خود را  در این خصوص  با  دست اندرکاران گروه سیاسی رادیو ایران مطرح کنند.         گفتنی است برنامه  بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران ، در نیمه نخست سال هر چهارشنبه از ساعت ۱۱:۵۵ تا ۱۲ و ۳۵ دقیقه به صورت زنده تقدیم مخاطبان ارجمند رادیو ایران می شود .

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۹۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد

آرش صیادی درباره الحاق اراضی به محدوده شهر پرند برای ساخت نهضت ملی مسکن توضیح داد: تاکنون بیش از ۴۴۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهر پرند الحاق شده است همچنین برای ساخت شهرک اعتمادیه به میزان ۳۲۰ هکتار  زمین با ظرفیت ۱۰ هزار واحد مسکونی تامین شده است که کار آماده سازی این شهرک به زودی آغاز می شود.

وی درخصوص ساماندهی مشاوران املاک گفت: در پرند طی ۳ نوبت به شکل میدانی کار ساماندهی مشاوران املاک انجام شد که در طی این  بازدیدها ۱۳۸  بنگاه غیر مجاز شناسایی و تذکرات لازم به آنها داده شد که برخی از آنها رفع نقص کرده و برخی پلمب شدند.

وی همچنین در خصوص خانه های خالی در پرند گفت: ۱۳هزار واحد خالی از سکنه در پرند شناسایی شد که ۱۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیر قانونی و غیر مجاز است، گفت: امتیاز هیچ هویت حقوقی ندارد و امکان دارد افراد دارنده امتیاز از آن حذف شوند بنابراین مردم بدانند این قرارداد بسیار پر ریسک است و امکان دارد تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

وی با اشاره به برخورد با مشاوران املاک متخلف اظهار داشت: در مقطعی شاهد بورس بازی مسکن از سوی برخی از مشاوران املاک بودیم که اغلب این مشاوران بدون مجوز فعالیت می‌کنند و در مانور برخورد با آنها توانستیم ١٣٨ بنگاه غیر مجاز را شناسایی و با آنها برخورد کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • محمدحسن روزی‌طلب سرپرست اداره کل برنامه‌های سیاسی صداوسیما شد
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • برنامه «خط اول» از رادیو ورزش
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند