Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، افشانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شبستر در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه میوه‌های سر درختی به ویژه هلو با تنوع بالا از مهم‌ترین محصولات بخش کشاورزی شند آباد به شمار می‌آیند، گفت: هلوی شند آباد به دلیل مرغربیت بالا علاوه بر شهرت ملی به بازار‌های نقاط مختلف و نیز کشور‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او بیان کرد: امسال، حدود ۲۸ هزار تن محصول هلو از مجموع ۲۴۰۰ هکتار باغ شند آباد تولید و روانه بازار مصرف شده است که البته به دلیل سرمای دیر رس بهاره در سال جاری، بیش از ۳۰ درصد کاهش تولید هلو را در سطح شهرستان شبستر شاهد هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شبستر افزود: خاک حاصل خیز، آب و هوای مناسب و توجه به توصیه‌های کارشناسی توسط کشاورزان و باغداران منطقه از عواملی هستند که موجب با کیفیت و متفاوت بودن طعم متفاوت هلوی شند آباد با میوه سایر شهرستان‌ها شده است.

او با بیان اینکه انواع و ارقام مختلف هلو در شند آباد و سطح شهرستان شبستر تولید و برداشت می‌شود، افزود: هلوی خونی، هسته جدا و کارتی، انجیری تابستانی، انجیری زعفرانی و مالکی، هلوی کوثری از جمله ارقامی هستند در شند آباد کشت می‎شوند.

شهردار شند آباد نیز در ادامه اظهار کرد: جشنواره هلوی شند آباد به منظور شناساندن محصول هلو و معرفی مرغوب‌ترین نوع هلو شهرستان و با هدف توسعه صنعت گردشگری، بالا بردن ظرفیت‌های کشاورزی و جذب سرمایه گذار برای ایجاد صنایع تبدیلی، برند سازی و ثبت جهانی هلوی این شهرستان از ساعت ۱۷ الی ۲۱ روز سه شنبه ۲۹ مرداد ماه همزمان با عید بزرگ غدیر خم برگزار می‌شود.

بهرام هوشنگی شندی افزود: این جشنواره با حضور عموم مردم و میهمانان ویژه کشوری، استانی و شهرستانی همراه با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع در محلی که بین باغات هلو در ورودی شند آباد (سه راهی خامنه) در نظر گرفته شده است، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش

دومین جشنواره استانی هلو به میزبانی شهر شندآباد برگزار می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۹۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آخرین روز از گرامیداشت هفته زمین پاک و با هدف ترویج فرهنگ محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی، جشنواره زمین پاک در شهرستان آستارا با حضور مسؤولان ارشد استانی و شهرستانی، دانش آموزان، دبیران و جوامع محلی در محل خانه محیط زیست پناهگاه حیاط وحش این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 6090076

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد