Web Analytics Made Easy - Statcounter

مکزیک اعلام کرد، با آمریکا بر سر تبادل اطلاعات درباره تیراندازی مرگبار چند روز پیش در شهر ال‌پاسو که ۲۲ کشته بر جای گذاشت به توافق رسیده است.

به گزارش ایسنا، پیشتر گزارش شد که در میان تلفات این تیراندازی مرگبار که با انگیزه‌های نژادپرستانه صورت گرفت، هشت مکزیکی نیز بوده‌اند.

وزارت امور خارجه مکزیک در بیانیه‌ای که در پی یک نشست نمایندگان دو کشور در شهر مکزیکوسیتی منتشر شد اعلام کرد: دولتهای هر دو کشور توافق کردند تا به تبادل اطلاعات در خصوص تحقیقات انجام شده از جانب خودشان در ضمن رعایت سفت‌وسخت چارچوبهای تنظیمی هر یک از دو کشور بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این وزارتخانه همچنین عنوان کرد، به مقامهای آمریکایی نگرانی خود را در خصوص این تیراندازی و ارتباط فرد تیرانداز با افراطی‌های معتقد به برتری سفیدپوستان ابراز کرده است.

مارچلو ابرارد، وزیر امور خارجه مکزیک در تاریخ پنجم اوت این تیراندازی را به عنوان یک اقدام تروریستی علیه اتباع این کشور محکوم کرد.

قرار است امروز چهارشنبه یک نماینده دولت مکزیک در شهر ال‌پاسو با دادستانهای آمریکایی مسئول تحقیقات در مورد این حمله ملاقات کند.

روز پنجشنبه گذشته دولت مکزیک با تحویل یک یادداشت دیپلماتیک به آمریکا سخنان مروج تنفر و نژادپرستی حامی برتری سفیدپوستان را محکوم و تقاضا کرد که واشنگتن اطلاعات در خصوص احتمال وجود عوامل و یا سازمانهای دیگری که به دنبال ایجاد خطر برای مکزیکی‌ها هستند را در اختیارش بگذارد.

پیشتر گزارش شد، مرد ۲۱ ساله‌ای که تیراندازی در ال‌پاسو را در تاریخ سوم اوت انجام داد، یک مانیفست در فضای مجازی منتشر کرده و در آن نسبت به وقوع آنچه که "تهاجم لاتین‌تبارها" به آمریکا خوانده هشدار داده است؛ عبارتی که او ظاهرا از مواضع و سخنرانی‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره مهاجرانی که از مرز مکزیک وارد خاک آمریکا می‌شوند الهام گرفته بود.

چندی پیش اعلام شد، عامل این تیراندازی به پلیس آمریکا اعتراف کرده که انگیزه‌اش از انجام این حمله، کشتار مکزیکی‌ها بوده است.

شهر ال‌پاسو واقع در مرز آمریکا با مکزیک، حدود ۶۸۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۸۳ درصد از آنها لاتین‌تبار هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تیراندازی های آمریکا تیراندازی ال پاسو مکزیک آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۹۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاآرتص: بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا مانع‌تراشی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه هاآرتص در یادداشتی تحت عنوان «توافق مبادله اسرا همین الان» بن گویر و اسموتریچ (وزرای امنیت داخلی و دارایی رژیم صهیونیستی) را به خاطر مخالفت با توافق مبادله اسرا و تهدید به خروج از دولت، به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داده است.

این روزنامه اشاره کرد که این اوج ارزش‌های تحریف شده راست‌گرایان افراطی است که جنگ ابدی و شهرک‌سازی در غزه را بر جان اسرای اسرائیلی ترجیح می‌دهند.

هاآرتص از بنی گانتز و گادی آیزنکوت دو عضو کابینه جنگ که موافق مبادله اسرا هستند، خواسته نتانیاهو را برای پذیرش این توافق تحت فشار قرار دهند.

روزنامه هاآرتص بیان کرد که گانتز و آیزنکوت باید تهدید به خروج از کابینه جنگ کنند هرچند که این جنگ بدون آن‌ها هم ادامه خواهد داشت و این یعنی اینکه نتانیاهو و نزدیکانش اسرای اسرائیلی را به حال خود رها کردند.

بن کسبت نویسنده سیاسی سرشناس اسرائیلی هم در روزنامه معاریو نوشت که نتانیاهو با یک تراژدی دوگانه مواجه است، یکی توافق مبادله اسرا که پایه‌های دولت او را به لرزه درمی‌آورد و دیگری احتمال صدور حکم بازداشت او که کل اسرائیل را به لرزه درمی‌آورد.

آموس هرئیل تحلیلگر نظامی روزنامه هاآرتص نیز به موضوع مبادله اسرا پرداخته و آن را مهم‌تر خوانده و گفته سخت است نتانیاهو به خاطر پایبندی به شرکای راست‌گرای خود بتواند در مسیر تحقق این توافق گام بردارد.

کد خبر 6093982 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • مانع‌تراشی بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا
  • متن کامل پیش‌نویس تل‌آویو برای آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا
  • هاآرتص: بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا مانع‌تراشی می‌کنند
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • قول نتانیاهو به بن گویر برای حمله به رفح
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره توافق یا حمله به رفح تکلیف روشن می‌شود
  • تغییر در لحن رسانه‌های رژیم اسرائیل درباره حمله به رفح
  • تیراندازی در کارولینای آمریکا؛ / سه پلیس جان باختند