Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@02:34:27 GMT

اینجا جوانان، کفش جفت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۹۸۵۵

اینجا جوانان، کفش جفت می‌کنند

با تلاش مردم و جوانان، هیدج به‌عنوان قطب تولید کفش در کشور محسوب می‌شود تا جایی که ۸۰ واحد تولیدی کفش فعال در این شهر سالانه بیش از پنج میلیون جفت انواع کفش را تولید و روانه بازار می‌کند.

به گزارش ایسنا، هیدج شهری کوچک با مردمانی سخت‌کوش و توانمند است که آوازه توانمندی آن‌ها در جای‌جای کشور پیچیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر هیدج به‌عنوان قطب تولید کفش‌های ورزشی بچه‌گانه در کشور شناخته شده و با بیش از ۱۲۰ واحد تولیدی، یکی از مراکز اصلی تولید کفش کشور به‌شمار می‌رود.

هنر و صنعتی که چندی پیش توسط پدران در هیدج پایه‌گذاری شده، امروز به همت جوانان وارد بازار شده و سر از نمایشگاه‌های خارجی، از جمله نمایشگاه بزرگ استانبول در آورده است.

در حال حاضر کارگاه‌های تولیدی کفش و صنایع وابسته آن از جمله طراحی، فوم‌سازی، زیره‌سازی، چاپ و داغی، مقواسازی، گلدوزی و غیره در اغلب نقاط این شهر پراکنده‌اند و عمده تولیدات این شهر به همت کارفرمایان این واحدها به شهرهای بزرگ نظیر تهران، تبریز، اصفهان، مشهد، یزد و ... ارسال می‌شود.

اما این‌ همه ماجرا نیست و در شرایط مساعد این محصولات به قدری با کیفیت است که پا در کشورهای آسیای میانه و کشورهای هم‌جوار گذاشته است. کیفیت کفش‌های هیدجی در بعضی مواقع به حدی بالا است که با برندهای معتبر سایر استان‌ها بدون اینکه متاسفانه نامی از این شهر یدک بکشند در بازارهای سراسر کشور جولان می‌دهد که این امر نشان‌گر موفق نبودن در حوزه برندسازی این صنعت در هیدج است.

فعالیت تنها خوشه بومی و متمرکز کفش استان در هیدج

ثمره تلاش فعالان حوزه صنعت کفش هیدج سبب شده تنها خوشه بومی و متمرکز تولید کفش استان و حتی کشور در این شهر تاسیس شود.

در این شهر که بیکاری برای جوانانش معنی ندارد به صورت مستقیم بیش از 1000 نفر در صنعت کفش هیدج، صنعتی که سینه به سینه و نسل به نسل تا به این جا رسیده است، فعالیت می‌کنند.

تبلیغ و تسهیلات ارزان‌قیمت، نیاز تولیدکنندگان کفش در هیدج

اما در کنار همه کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شود، تولیدکنندگان کفش نیز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و خواستار حمایت جدی دولت از واحدهای تولیدی کفش در این شهر هستند.

در همین رابطه، مدیر اداره تعاونی تلاشگران به خبرنگار ایسنا می‌گوید: با ایجاد خوشه‌های صنعتی صنعت کفش هیدج که تنها خوشه بومی و متمرکز استان است، این صنعت جان دوباره گرفته است.

نقی نقی‌لو با تاکید بر ضرورت حمایت از واحدهای تولیدی کفش در هیدج، یادآور می‌شود: یکی از بهترین راهکارها برای حمایت از کالای ایرانی، بحث تبلیغات است که باید به آن با دید جدی‌تر نگریسته شود تا شاهد جان گرفتن کالاهای ایرانی در بازار باشیم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه کفش هیدج نیز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند، ادامه می‌دهد: بهترین راهکار حمایت از این صنعت در هیدج ارائه تحصیلات ارزان‌قیمت و کاهش بروکراسی اداری است تا شاهد تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه تولید و اقتصاد مقاومتی باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کفش هیدج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۹۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران،  نمایندگانی از ۱۰۰ کشور ‌دنیا و بیش از ۲ هزار تجار خارجی حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس علی آبادی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نشستی با اصحاب رسانه درباره ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه) اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه در راستای تحقق شعار سال و توسعه صادرات و ارزآوری است.

وی افزود: قصد ما اول از برگزاری این نمایشگاه، معرفی دستاوردها به کشورهای دیگر و اعلام آمادگی تعامل با سایر کشورهاست بعضی از این کشورها تولیدات ما را نمی‌شناسند و باور نمی‌کنند که این محصولات تولید داخل باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: کشورهایی شریک تجاری ما هستند که از ما کالا بخرند ما به آنها کالا خواهیم فروخت، ضمن اینکه بسیاری از بازارها برای ما وجود دارد که ما به دنبال اصلاح مقاصد صادراتی هستیم.

علی آبادی بیان داشت: عده‌ای در بازار رقابت، اخباری را در فضای مجازی منتشر می‌کنند در حالی که با این اقدام در میدان کسی بازی می‌کنند که به نفع کشور نیست.

وی با اشاره به نامگذاری شعار اقتصادی سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشت: رهبری پنج سال متوالی است که به موضوع تولید پرداخته‌اند که تولید کافی نیست و امسال بر جهش تولید تمرکز کردند و امسال بر جهش تولید با مشارکت مردم پرداختند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: کم و کاستی‌هایی از بعد از انقلاب تا کنون وجود دارد که باید رفع شود هر چند اقداماتی در این عرصه صورت گرفته است. برای تحقق جهش تولید هر کاری انجام دهیم کامل نیست و حدی بر اقدامات این موضوع وجود ندارد و نیازمند یک نقشه راه است.

علی آبادی اولین موضوع تحقق شعار را بحث تأمین ارز عنوان کرد و گفت: با اختصاص ارز بایستی نیازهای تولید را رفع کرده و صادرات را توسعه دهیم که این نمایشگاه همسو با تحقق شعار سال است.

وی عنوان کرد: اولویت تحقق ارز به شرکت‌هایی است که ارزآوری بیشتری برای کشور داشته باشد و در جهت تحقق شعار سال اقدام به صادرات کنند. اگر شرکتی بر ساخت داخل تمرکز داشته باشد می‌تواند از ابزارها و خدمات وزارت صمت بهره مند شود اگر هر شرکتی ارز کمتر و بهره‌وری بیشتری را با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان داشته باشد در اولویت هستند این امر توسط دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت صمت رصد می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، تکمیل سرمایه گذاری‌های ناقص و راه اندازی بنگاه‌های ناقص از دیگر اولویت‌های این وزارتخانه بیان کرد.

علی آبادی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مسائل در تحقق شعار سال استفاده از مشارکت مردم در سرمایه گذاری گفت: باید بتوانیم از سرمایه‌های خرد مردم استفاده کنیم و پتانسیل‌های بزرگ را ایجاد کنیم.

وی افزود: صندوق‌های پروژه را برای طرح‌ها ایجاد و از مشارکت مردم استفاده کنیم در همین راستا به دنبال ایجاد سازوکارها هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توسعه بازارهای صادراتی گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های تولید نبود بازار برای کالاهای تولیدی است در همین راستا یکی از اقدامات ما بازار خارج از مرزهاست.

علی آبادی افزود: بسیاری از کالاهایی با کیفیت بدتر و قیمت ارزان‌تر از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود که این موضوع را دنبال می‌کنیم.

وی از برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این راستا از روش‌های نوین و فناورانه استفاده خواهیم کرد. نمایشگاه‌های هدف صادراتی را در کشورهای همسایه برگزار خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه کشورهای آفریقایی یک اقیانوسی از فرصت‌های بی نظیر است گفت: فرصت برای پیمانکاران در حوزه زیرساخت‌ها زیاد است و به خاطر کشت فراسرزمینی برای انتقال تکلونوژی است.

علی آبادی گفت: تداوم و پایداری در ارتباط‌ها و مشارکت‌های تجاری برقراری اصل برد برد است باید تکنولوژی، سرمایه گذاری و شغل را به کشورهای آفریقایی ببریم. ‌

کد خبر 748731

دیگر خبرها

  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • جوانان و نوجوانان اندیشه شهید مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران