Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش گفت: مهلت انتخاب رشته در کنکور ۹۸ فردا پنجشنبه ۲۴ مرداد پایان می یابد. تاریخ انتشار: 10:18 - 23 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۱۵۵۳

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با بیان اینکه فردا آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری است اظهار داشت: کلیه داوطلبانی که بر اساس اطلاعات مندرج در کارنامه سراسری مجاز به انتخاب رشته هستند باید پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته، پیوست ها و دستورالعمل انتخاب رشته، کدرشته های مورد نظر خود را بر اساس آن از گروه های آزمایشی مجاز انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: داوطلبان ابتدا کدرشته های مورد علاقه را به ترتیب ابتدا در فرم پیش نویس ثبت کنند و پس از اطمینان از صحت آن، از ۲۰ مرداد تا ۲۴ مرداد ۹۸ بر اساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته که بر روی سایت سازمان سنجش درج شده است، با وارد کردن کد کاربردی، کد رهگیری، کد کارنامه و یا شماره پیگیری نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: داوطلب پس از تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی کنکور ۹۸ یک شماره ۱۵ رقمی به عنوان رسید دریافت می کند که لازم است آن را نزد خود نگهداری کند.

توکلی گفت: از تعداد ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ نفر مجاز به انتخاب رشته، تاکنون تعداد ۸۸ هزار و ۵۴۱ نفر معادل ۱۰.۶ درصد داوطلبان مجاز، نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند.

وی افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته در کنکور ۹۸ به همراه ویژه نامه انتخاب رشته و سیستم انتخاب رشته مجازی نیز بر روی سایت فعال شده است.

وی اظهار داشت: داوطلبان تا ۱۵۰ کدرشته می توانند در فرم انتخاب رشته خود انتخاب کنند و همچنین برای انتخاب رشته خود به اصلاحاتی که در سایت سازمان سنجش منتشر شده است توجه کنند.

آزمون سراسری سال ۹۸ در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه با حضور بیش از یک میلیون و ۱۱۹ هزار داوطلب برگزار شد و پس از انتشار کارنامه در ۱۵ مردادماه بیش از ۸۳۲ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حسین توکلی سازمان سنجش انتخاب رشته فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۰۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقلب در کنکور سراسری صفر است

گزارش خبرنگار مهر، دکترعبدالحسین خسروپناه امروز جمعه ۷ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای ماموریت های خود علاوه بر تصویب اسناد بالادستی باید نظارت ارزیابی دقیق هم از مصوبات داشته باشد.

وی افزود: سازمان سنجش در دو سال اخیر رشد دقیقی پیدا کرده است. بازدیدی که از سازمان سنجش و آزمون داشتیم با قاطعیت می گوییم که تقلب در کنکور صفر است. هیچ کسی نمی تواند سوالات را لو دهد و یا سواستفاده کند.

خسروپناه یادآور شد: به جرات می توان ادعا کرد که عدالت آموزشی در آزمون های سراسری رعایت می شود.

کد خبر 6088860

دیگر خبرها

  • انتخاب رشته بیش از ۸۶ هزار داوطلب دکتری/ مهلت انتخاب رشته فردا پایان می‌یابد
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل
  • امشب آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • امروز آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
  • بیش از ۱۱ هزار نفر در استان اردبیل، داوطلب کنکور سراسری در پرتقاضاترین رشته
  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی
  • تقلب در کنکور سراسری صفر است