Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@03:48:45 GMT

نقش RDS در کاهش تصادفات

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۰۵۸۴

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا  با اشاره به برنامه پلیس راهور برای کاهش تصادفات و کشته‌های ناشی از تصادفات درون شهری و یا برون شهری اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه کاهش تصادفات و جانباختگان جاده ای و شهری داریم اطلاع رسانی های لحظه ای به رانندگان است.

اخبار اجتماعی- وی افزود: ضرورت دارد در مواقع خاص جایی که حادثه ای رخ داده است، رانندگان بلافاصله مطلع شوند تا خودروهایی که از قبل در حال تردد هستند گرفتار آن حادثه نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: این پیام فوری از طریق سیستم اطلاع رسانی لحظه ای به نام RDS انجام می شود؛ RDS یا همان RADIO DATA SYSTEM در واقع یک سیستم هشداردهی است.

برخی خودروهای تولید داخل مجهز به RDS  هستند

هادیانفر با اشاره به اینکه برخی خودروهای داخلی مجهز به این سیستم هستند، گفت: در واقع بخش زیادی از خودروهایی که در داخل کشور فعال است و تولید می شود مجهز به سیستم RDS هستند.

وی با گلایه از خودروسازان گفت: برخی خودرو سازان به جهت اینکه کسی به این حوزه توجه نداشته در خودروهایی که جدید تولید می کنند این سیستم را نصب نمی کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطر نشان کرد: البته باید بگویم که تجهیز کردن خودرو به سیستم RDS خیلی هم ارز بر نیست و اینگونه نیست که خودروساز برای نصب این سیستم هزینه گزافی را متحمل شود.

سردار هادیانفر ادامه داد: ما به عنوان پلیس راهور در حال تعامل و پیگیری با خودروسازان هستیم که برای تمام خودروهای تولید داخل سیستم را نصب کنند.

وی با اشاره به راه تشخیص مجهز بودن خودرو به سیستم RDS  گفت: نشانه اینکه سیستم صوتی خودرویی RDS دارد یا خیر هم این است که وقتی رادیو را روشن می کند بلافاصله اسم یک شبکه رادیویی را می نویسد (به عنوان مثال رادیو پیام) این یعنی سیستم صوتی آن خودرو مجهز به این سیستم است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تصریح کرد:حالا شاید بگویید چه نیاز به RDS است؟ وقتی ضبط یا رادیو یک خودرو روشن باشد و هنگامی که نیاز به ارسال پیام اضطراری پلیس به راننده ای باشد آن صدایی که از ضبط خودرو در حال پخش شدن است متوقف می شود و پیام پلیس در خودرو پخش می شود و راننده می تواند از هشدار پلیس بهره مند شوند و درگیر حادثه یا سبب ترافیک نشود.

سردار هادیانفر بیان کرد: البته استفاده از این سیستم هشدار سه الزام دارد، یک اینکه جاده های کشور از نظر زیرساختی مجهز به FM باشند که البته الان محور تهران به رشت و آزادراه تهران_شمال به طول ۳۲ کیلومتر مجهز به FM هستند و یک بخش دیگر بحث خودرویی است که خودرو باید تجهیزات RDS را داشته باشد و یک بخش دیگر هم سامانه کنترلی است که باید آن سیستم رادیویی  را در اختیار پلیس قرار بدهد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تصادفات ضبط خودرو ارز پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی پلیس راهور جاده خودروسازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۰۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد

پارس خودرو کاتالوگ جدید خودرو ال ۹۰ ایرانی را با نام P ۹۰ منتشر کرد. به نظر می‌رسد تولید این خودرو در ماه‌های آینده از سوی این شرکت آغاز خواهد شد.

به گزارش تسنیم، موتور ME ۱۶ با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی است که قادر است حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر را تولید کند. این موتور به گیربکس دستی ۵ سرعته متصل است.

فرمان برقی D-Type، غربیلک فرمان مجهز به کنترل سیستم صوتی، سیستم پایش فشار باد تایر‌ها TPMS، رینگ آلومینیومی R ۱۵، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک و صندلی‌های قابل تنظیم دستی از جمله امکانات این خودروی ایرانی است.

دیگر خبرها

  • لونا GRE برقی ایران خودرو + مشخصات، عکس و قیمت Luna GRE EV
  • رصد وانت‌بارهای میوه‌فروش در سنندج
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد
  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان
  • درباره خودرو اکستریم VX
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • ۸۱ دستگاه خودرو متخلف در مشهد توقیف شدند
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس