Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: اتاق اصناف استان مرکزی در بخش دولت الکترونیک پیشرو بوده و هست ولی متاسفانه در ساختمان جدید اداره مخابرات خدمات فیبر نوری را در اختیار ما قرار نمی‌دهد و در این محدوده زیرساخت‌های لازم وجود ندارد. ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، جمشید زند شامگاه سه‌شنبه در شورای اداری استان مرکزی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با اشاره به برخی از معضلات موجود در اصناف مرتبط با اطلاعات و فناوری ارتباطات اظهار داشت: 10 درصد اصناف استان مرکزی و حدود 3 هزار واحد صنفی با سیاست‌گذاری وزارتخانه سر و کار دارند و فعالیت آنها به تصمیمات این وزارتخانه بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح قانونمندسازی ریجستری تلفن همراه بهترین مورد اجرائی ماده 13 قانون قاچاق در این وزارت‌خانه بود زیرا این مسئله دغدغه‌ای همیشگی بود که تفاوتی میان کالای قاچاق و غیر قاچاق وجود نداشت.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی تصریح کرد: عیوبی بر اجرای این طرح وارد است که باید نسبت به رفع آنها اقدام کنیم و یکی از دلایل گرانی تلفن همراه مسئله ریجستر محسوب می‌شود زیرا به‌منظور ایجاد محدودیت واردات گوشی همراه، واردات این کالا نیاز به سرقفلی دارد تا مجوز واردات را دریافت کنند.

زند ادامه داد: پیشنهاد می‌دهیم اتحادیه صنف تلفن همراه شهرستان اراک که تعاونی تشکیل داده‌اند عضو انجمن واردکنندگان اجزای گوشی همراه شوند تا بتوانند راحت‌تر فعالیت کنند تا در ابتدا با ورود اجزای گوشی همراه و سپس سیر قطعات بتوانیم توازنی در بخش قیمت گوشی ایجاد کنیم، همچنین سیمکارت گوشی‌های قدیمی توسط اپراتور از دسترس خارج می‌شود که امیدواریم این مسئله مورد بررسی واقع شود.

وی عنوان کرد: بازی‌های آنلاین تلفن همراه به سبب پایین بودن پینگ به اینترنت پرسرعت احتیاج دارند و قول مساعدت و اهدای این اینترنت در استان مرکزی داده شده بود که همچنان اجرائی نشده و امیدواریم رسیدگی به این مسئله نیز در دستورکار قرار گیرد.

رئیس اتاق اصناف اصناف استان مرکزی خاطرنشان کرد: اتاق اصناف استان مرکزی در بخش دولت الکترونیک پیشرو بوده و هست ولی متاسفانه در ساختمان جدید اداره مخابرات خدمات فیبر نوری را در اختیار ما قرار نمی‌دهد و در این محدوده زیرساخت‌های لازم وجود ندارد که برای احداث این زیرساخت‌ها درخواست مبالغ گزافی از صنوف متمرکز در این محدوده کرده است.

اراک| آخرین اخبار از اینترنت رایگان هدیه روز خبرنگار از زبان وزیر ارتباطاتآذری جهرمی در اراک: شبکه ملی ارتباطات به معنای فیلترینگ نیستمرکزی| شبکه ملی ارتباطات در تمام روستاها راه‌اندازی شود

صنایع استان مرکزی باید با توانایی‌های رسته استارتاپ آشنا شوند

نماینده نظام صنفی رایانه‌ استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: استان مرکزی 84 عضور در شاخه شرکتی، 43 شاخه فروشگاهی و 99 شاخه اعضا و مشاورین را در اختیار دارد اما متاسفانه صنعت ICT استان مرکزی تحت‌الشعاع صنعت نفتی این استان قرار گرفته و از دیده بازمانده است.

غفاری افزود: مجموعه IT استان مرکزی همکاری نزدیکی در راستای ارائه خدات اپراتورهای ایرانسل و همراه اول دارد و تولیدکننده نرم‌افزارهای مکان‌محور اعم از قرائت کنتور است.

وی ادامه داد: پروژه بزرگ ایرانمال به دست فعالان این رسته از استان مرکزی به اجرا رسیده اما متاسفانه این حوزه آنگونه که باید در استان مرکزی دیده نشده و توانمندی‌های این حوزه نادیده گرفته شده است و بسیاری از شرکت‌ها که در سمینارها خود را نماینده استان‌های دیگر معرفی می‌کنند در واقع زاده استان مرکزی هستند که مورد حمایت واقع نشده‌اند.

نماینده صنف رایانه استان مرکزی عنوان کرد: این باور که استان مرکزی به جز صنایع مادر صنایع دیکری را در بر داشته باشد جا نیفتاده و این مجموعه در عرصه تامین نیروی انسانی با معضلاتی مواجه است و به دنبال این معضل توانمندی‌های آی.سی.تی به رسمیت شناخته نمی‌شود.

غفاری خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین معضلاتی که در این راستا وجود دارد آشنا نبودن صنایع کوچک و بزرگ استان مرکزی با توانایی‌های رسته استارتاپ است، عدم وجود مقررات سبب عدم استفاده بخش دولتی از سرویس‌های ابری است که درخواست داریم این معضل نیز برطرف شود.

ضرورت اعمال اصلاحات در آیین‌نامه دفاتر پیشخوان

نماینده انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت در استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: در آئین‌نامه دفاتر پیشخوان هرآنچه برخلاف اصل 44 بوده تعیین شده و بخش خصوصی را مجاب کرده‌اند همانند بخش دولتی فعالیت کند و اگر دفتری در برخی ایام سال تعطیلی داشته باشد مجوز را لغو می‌کنند که نیازمندیم به این مسئله رسیدگی و اصلاحات لازم اعمال شود.

آباقری افزود: تبدیل شدن به شخصیت حقوقی فعالان این عرصه را الزام‌آور کرده‌اند، استان مرکزی با کمک استانداری مرکزی جزو استان‌های پیشرو در عرصه ارائه خدمات است و از زمانی که مصوبه دفاتر پیشخوان ارائه شده خدمات این مجموعه رو به کاهش است.

انتهای پیام/ن

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۰۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، عیسی زارع پور در دیدار با «لوکیا ایسانگا ناکاداما» با اشاره به روابط دو کشور و سفر ریاست جمهوری به اوگاندا و اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری دیپلماسی اقتصادی در قاره آفریقا و تلاش برای گسترش روابط اقتصادی با کشور‌های آفریقایی در این دولت، تاکید کرد: شرکت‌های فنی و مهندسی ایرانی در کشور‌های مختلف آفریقایی و غیرآفریقایی طرح های مهم زیرساختی را انجام دادند و این آمادگی وجود دارد تا طرح های مشابه در حوزه‌های ارتباطات و اطلاعات نیز در این کشور (اوگاندا) اجرایی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، بر لزوم توسعه همکاری‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات بین دو کشور تاکید کرد و با معرفی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، زمینه‌های کاری مختلف این وزارتخانه از پست، فضایی و زیرساخت تا دولت الکترونیک و ... را معرفی کرد.

زارع پور به سفر هفته آینده معاون فناوری و نوآوری این وزارتخانه به اوگاندا اشاره کرد و گفت: این سفر با همراهی شرکت ها، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران حوزه فناوری اطلاعات انجام می‌شود و امیدوارم که این رفت و آمد‌ها باعث گسترش روابط در این حوزه شود.
وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان بسیاری در حوزه‌های مختلف از جمله شرکت‌های فناوری ارتباطات که زیرساخت دولت الکترونیک در ایران را با توانمندی‌های داخلی راه اندازی کرده اند، افزود : این شرکت‌ها علاقه‌مند و آماده حضور جدی در اوگاندا و کمک به رفع نیاز‌های این کشور در حوزه‌های مختلف و همچنین آماده انتقال دانش و تجربه به همتایان اوگاندایی خود هستند.
وزیر ارتباطات در این دیدار برای میزبانی وزیر تکنولوژی و فناوری اوگاندا اعلام آمادگی کرد و گفت: هیاتی ایرانی در آینده نزدیک با هدف مذاکرات تخصصی برای توسعه همکاری‌های فیمابین به اوگاندا سفرخواهد کرد.
معاون نخست وزیر اوگاندار نیز با اعلام خرسندی از حضور در ایران و بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این کشور در حوزه‌های مختلف، برای استفاده از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه ارتباطات اعلام آمادگی کرد.

وی ضمن تاکید بر لزوم آموزش نیروی انسانی اوگاندایی ، از دوستان ایرانی در زمینه کارورزی دانش آموختگان در حوزه‌ آی سی تی و تربیت عملی و مهارتی نیرو‌های اوگاندایی ، درخواست کمک کرد .

پیگیری تفاهمات انجام شده در سفر ریاست جمهوری به اوگاندا، از جمله ارئه خدمات مشاوره فنی و مهندسی در خصوص گسترش نسل چهارم و پنجم تلفن همراه و نیز معرفی شرکت‌های توانمند ایرانی برای پیاده سازی این فناوری، مساعدت در تامین و تولید تجهیزات اصلی حوزه ارتباطات و مخابرات؛ کمک به ارتقای تکنولوژی‌های مخابراتی و ارتباطاتی و انجام بررسی‌های لازم بمنظور ایجاد بستر‌های تحقق اقتصاد دیجیتال، برخی از محور‌های دیدار وزیر ارتباطات با معاون نخست وزیر اوگاندا بود.
دو طرف ابراز امیدواری کردند با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، امکان تبادل هیئت‌های سطح بالا فراهم شود. تفاهم سیاسی و زمینه‌های همکاری بین طرفین در همه حوزه‌های مورد اشاره می‌تواند منجر به قرارداد یا تفاهمنامه همکاری گردد.

دیگر خبرها

  • دومین سامانه بارشی در راه آسمان اردبیل
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای به راه‌اندازی کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • آمادگی نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار گاز چشمه‌خوش و کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • مهلت ۲ هفته‌ای برای انتقال نمایشگاه‌های خودرو به شهرک صنفی کاوه در مهاباد
  • توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه چگونه برقرار می‌شود؟
  • جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا