Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حمیدیان گفت: می‌توان با استفاده از ظرفیت‌هایی همچون تهیه بانک اطلاعاتی آراء قضایی ارفاقی، تقدیر از قضات فرهیخته و مقایسه تطبیقی حوزه‌های قضایی با یکدیگرروند بهره گیری از این ظرفیت را در جهت کاهش جمعیت کیفری تسریع بخشید. تاریخ انتشار: 10:34 - 23 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۱۵۴۱ به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، نشست بررسی موانع قانونی، قضایی و اجرایی تعویق صدور حکم و نظام نیمه آزادی باحضور قضات دادگاه‌های کیفری دو شهرستان زاهدان در سالن جلسات دادگستری این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در این نشست محمدعلی حمیدیان بر ضرورت کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان با بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود تاکید کرد.   وی با اشاره به ساز و کار‌هایی همچون تعویق صدور حکم، نظام نیمه آزادی و نقش آن در ارتقای امنیت اجتماعی، کاهش هزینه‌های سازمان‌های تامینی و تربیتی اصلاح مجرمین گفت: با این رویکرد می‌توان از نظام خانواده به عنوان هسته اصلی شکل گیری رفتار‌های مقبول اجتماعی صیانت کرد و شایسته است قضات محاکم کیفری نسبت به صدور آرا در چارچوب‌های مذکورمساعی لازم را مبذول کنند.   حمیدیان درپایان خاطرنشان کرد: می‌توان با استفاده از ظرفیت‌هایی همچون تهیه بانک اطلاعاتی آراء قضایی ارفاقی، با تقدیر از قضات فرهیخته و مقایسه تطبیقی حوزه‌های قضایی با یکدیگرروند بهره گیری از این ظرفیت را تسریع بخشید.   انتهای پپیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کاهش جمعیت کیفری اصلاح مجرمین تعویق صدور حکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،حجت الاسلام حمیدی در جلسه تبیین برنامه های عملیاتی دادگستری استان کرمان گفت:کمک دستگاه قضائی به تحقق شعار سال مورد تاکید می باشد و در سال گذشته به واحدهای تولیدی کمک های زیادی شد که آثار و برکات فراوانی داشته است.

وی بیان داشت: بسیاری از مشکلات واحد های تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و موانع زیادی از جلوی پای بنگاه های اقتصادی برداشته شد و مسئولین استانی بایستی موانع تولیدی را رفع کنند و لازم است از افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند حمایت شود.

عالی ترین مقام قضائی استان اظهار داشت: با توجه به تحقق شعار سال امسال بهترین فرصت می باشد تا موانع از جلوی راه تولیدکنندگان برداشته شود و سرمایه گذاران بتوانند اشتغال آفرینی کنند.

این مقام ارشد قضائی گفت: با استفاده از شورای حفظ حقوق بیت المال و ستاد اقتصاد مقاومتی در سال پیش رو مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی بررسی می شود و راهکارهایی ارائه می گردد.

وی افزود: روسای دادگستری و دادستان ها در شهرستان ها نقش اصلی را در اجرای برنامه های مورد نظر داشتند و سیستم قضائی استان در سال گذشته با هماهنگی های انجام شده به موفقیت های خوبی دست یافت.

حجت الاسلام حمیدی همچنین با اشاره به سند تحول گفت: نسخه جدید سند تحول و تعالی قوه قضائیه به استان ها ابلاغ شده است و این سند نقشه راه سیستم قضائی می باشد و لازم است تمامی قضات و کارمندان اداری با این سند آشنایی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: در سند تحول قوه قضائیه نگاه ویژه ای به بحث زندان و زندانیان شده است، مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست و لازم است همیشه مسائل زندان و زندانیان مورد توجه قضات قرار بگیرد.

 

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • دست‌وپا زدن مقامات صهیونیست برای عدم صدور حکم بازداشت بین‌المللی
  • نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد
  • دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»
  • دیوان بین‌المللی کیفری در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • توصیه‌های اژه‌ای به قضات