Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@16:03:40 GMT

پروژه احداث سد مخزنی دالکی ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۱۰۸۷

پروژه احداث سد مخزنی دالکی ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

حسین باشی‌زادگان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سد دالکی با ارتفاع ۱۰۶ متر، طول تاج هزار و ۱۷۶ متر، عرض تاج ۱۰ متر و حجم مفید مخزن به ظرفیت ۲۷۰ میلیون مترمکعب یکی از مهمترین سازه‌های آبی استان است.

وی ادامه داد: حجم تنظیمی آب این سد ۴۳۵ میلیون مترمکعب در سال است که حجم پیشنهادی برای شرب و صنعت ۲۰ میلیون مترمکعب در سال، کشاورزی ۳۲۶ میلیون مترمکعب در سال و زیست‌محیطی ۸۹ میلیون مترمکعب در سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان بوشهر میزان پیشرفت فیزیکی پروژه احداث سد مخزنی دالکی را ۱۷ درصد عنوان کرد و افزود: تامین آب مطمئن هشت هزار و ۵۰۰ هکتار نخلستان‌های شبکه آبیاری دالکی از اهداف مهم این طرح است.

وی با اشاره به تامین آب مورد نیاز ۷۵۰ هکتار نخلستان‌های ایستگاه پمپاژ وحدتیه از طریق این سد، خاطرنشان کرد: این سد آب هزار و ۷۰۰ هکتار از نخلستان‌های حاشیه شرقی رودخانه دالکی و دو هزار هکتار اراضی زراعی پمپاژ دهقاید را تامین می‌کند.

باشی‌زادگان با اشاره به تامین نیاز زیست‌محیطی تالاب حله با این سد، اضافه کرد: از دیگر اهداف ساخت این سد می‌توان به جبران کمبود آب شرب شهرستان دشتستان اشاره کرد.

وی بیان کرد: کنترل سیلاب‌های مخرب حوضه حله و جلوگیری از بروز خسارت مالی و جانی به مناطق پائین دست، توسعه گردشگری و . . . از جمله اهداف تبعی این طرح محسوب می‌شود.

کد خبر 4692230

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر شهرستان دشتستان دشتستان شرکت آب منطقه ای استان بوشهر روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان سانحه تصادف ایلام بیرجند آتش سوزی خرم آباد مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود

ایسنا/گیلان شهردار رشت، یکی از کارهای مهم در دست اقدام مدیریت شهری را تعیین تکلیف زباله سوز رشت دانست و گفت: چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود.

رحیم شوقی امروز، هشتم اردیبهشت ماه در گفت وگوی اختصاصی با ایسنا در محل لندفیل سراوان رشت،با تاکید بر مطلب فوق گفت: چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود و لذا جلسات متعددی را در سطح ملی و با حضور معاونان رئیس جمهور برگزار کردیم تا این موضوع را به نتیجه برسانیم. مقرر شد از تسهیلات صندوق توسعه برای راه اندازی کارخانه زباله سوز استفاده شود که فرایند سه تا چهار ساله دارد.

وی با بیان اینکه در کنار زباله سوز، پیگیر لندفیل جدید استان هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر بنای شهرداری مدیریت وضعیت موجود در سراوان است که با پوشش بخش نهایی در حال انجام است.

شهردار رشت با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی لندفیل سراوان اظهار کرد: سراوان تا دو سال گذشته محل دفن زباله شهر رشت و شهرهای اطراف در پهنه مرکزی استان گیلان بود، اما از آبان ۱۴۰۱ پروژه بهسازی لندفیل سراوان را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه وسعت لندفیل سراوان پس از ۴۰ سال دفن زباله به ۱۸ هکتار رسیده بود، افزود: زباله ها دره ای به عمق ۱۰۰ متر را پُر و تبدیل به تپه کرده بودند، اما امروز ۱۴ هکتار از این لندفیل را پوشش دادیم و دارای فضای سبز قابل قبولی شده است.

شهردار رشت پوشش چهار هکتار باقی مانده از لندفیل سراوان را در دست اقدام توسط پیمانکار دانست و عنوان کرد: یکی دیگر از معضلات لندفیل سراوان، شیرابه است؛ با پیمانکار قبلی تصفیه خانه شیرابه به نقطه مطلوبی نرسیدیم و لذا با دستور استاندار و پیگیری اعضای شورای شهر، اقدام به تعیین تکلیف قضایی این موضوع کردیم و پرونده به جاهای خوبی رسیده است.

شوقی ادامه داد: همزمان با پروژه بهسازی لندفیل، برای اصلاح تصفیه خانه فعلی فراخوان اعلام کردیم که تا پایان اردیبهشت ماه تکلیف پیمانکار جدید نیز مشخص می شود تا بتوانیم شیرابه را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه پوشش دادن بخش اعظم زباله های دپو شده تاثیر مثبتی بر کاهش تولید بوی نامطبوع داشته است، خاطرنشان کرد: مشکل بو کاملا از بین نرفته و در صورت پوشش چهار هکتار باقی مانده در بازه زمانی مشخص، مشکل بوی بد نیز مرتفع می شود. با انجام سمپاشی های دوره ای درصدد کنترل مگس و حشرات موذی نیز هستیم و امیدواریم بتوانیم مشکلات مردم منطقه را به حداقل برسانیم.

شوقی یکی از مباحث مبتلابه لندفیل‌ها را گاز متصاعد شده از آن دانست و بیان کرد: در لندفیل سراوان، لوله هایی را برای استخراج این گازها تعبیه کردیم و درصدد استحصال و بهره برداری از آن هستیم و در این باره با سرمایه گذاران هم صحبت شده است.

شهردار رشت یکی از دغدغه های کارخانه های زباله سوز را فیلترهای خروجی آنها دانست و یادآور شد: شرکت طرف قرارداد با شهرداری رشت، زباله سوزهای نوشهر و تهران را به بهره برداری رسانده و توانسته‌ استانداردهای محیط زیستی را نیز اخذ کند؛ کارخانه زباله سوز ساری نیز پیشرفت ۹۵ درصدی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است