Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@04:37:33 GMT

نقش پر رنگ سمن ها در توسعه اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۱۳۲۰

نقش پر رنگ سمن ها در توسعه اجتماعی

استاندار اصفهان سمن ها را بازوان پرتوان دولت و نظام ایران اسلامی و پیشرانان توسعه اجتماعی دانست که باید جایگاه واقعی خود را پیدا کنند. گروه استان ها پشتیبان نظام

عباس رضایی اظهار داشت: وجود سازمان های مردم نهاد تطابق بسیاری با دولت و انقلاب اسلامی ایران دارد زیرا پشتیبان نظام ما، مردم هستند. نمود دیگری از سازمان های مردم نهاد، هیات ها و تکایای مذهبی است که به خوبی در زمان های مختلف نقش خود را ایفا کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اصفهان عنوان کرد: امروز سازمان های مردم نهاد شکل نظامند تری به خود گرفته اند و به دنبال تغییر و تحول در جامعه هستند و در برخی موارد در سطح جهانی نقش آفرینی می کنند و جایگاه قابل توجهی در توسعه پایدار دارند. این نهادهای مردمی، اهداف مختلف فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی را دنبال می کنند و تا به حال برنامه های متنوعی در حوزه های زیست محیطی، آسیب های اجتماعی و... را اجرا کرده و بازوی پرتوانی برای دولت و حکومت بوده اند.

رضایی با اشاره به نقش بسیج مردمی در هشت سال دفاع مقدس، یادآور شد: شکل گیری گروه های مردمی در کنار هم توانست به خوبی سرنوشت جنگ تحمیلی را عوض کرده و موفقیت های پیروزمندانه ای را برای ایران اسلامی رقم بزند.

وی افزود: در دنیای امروز، با استفاده از فناوری های نوین ارتباطی می توان بین نهادهای مردمی و دولتی، ارتباط موثری فراهم نمود که البته این امر ضروری به نظر می رسد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: سه ویژگی داوطلبانه، غیرسیاسی و غیر انتفاعی بودن سمن ها نشان دهنده استمرار حضور آنها در ابعاد مختلف است البته این نهادهای مردمی باید برنامه های راهبردی و همه جانبه داشته باشند و در کنار مسئولان شهری، اداره برخی امور را برعهده گیرند. سازمان های مردم نهاد در مدیریت بحران به خوبی وارد شده اند اما برای رسیدن به نقطه ایده آل باید گام های بلندتری برداشته شود. استفاده از مدل های نوآورانه در اداره سمن ها، ضروری است زیرا این نهادها پیشرانان توسعه اجتماعی و صدای مردم هستند که باید جایگاه واقعی خود را پیدا کنند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۱۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده صبح پنجشنبه در نشست برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر اظهار کرد: توسعه سرمایه‌گذاری در استان حمایت می‌شود و امروز برخی از طرح‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بخشی از این طرح‌ها در حوزه پرورش آبزیان و تکثیر لارو و تولید بچه ماهی مطرح شد گفت: طرح‌های پرورش آبزیان جز سیاست‌های اصلی استان بوشهر است و در این راستا از سرمایه‌گذاران در طرح‌های پرورش ماهی در قفس، به‌ویژه تولید بچه ماهی در استان حمایت می‌شود.

استاندار بوشهر بخشی دیگر طرح‌ها را در حوزه مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در جاده‌های استان دانست و تصریح کرد: توسعه مجتمع‌های خدماتی بین راهی مورد نظر ما است چراکه هرچه تعداد این مجتمع‌ها افزایش یابد امکان خدمات به حوزه حمل و نقل جاده‌ای و ایمنی راه‌ها و مسافران بیشتر فراهم می‌شود.

محمدی‌زاده از تصویب ساخت کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیر خبر داد و بیان کرد: ساخت کارخانه سیمان سفید در آبدان دیر که فرایند آن طی شده بود در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر تصویب شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲ طرح مطرح شده در این شورا رأی مثبت لازم کسب نکرد گفت: مابقی طرح‌های مطرح شده در این جلسه برای اجرا رأی آورد و ان‌شاءالله طرح‌ها و موضوعات جدید سرمایه‌گذاری در جلسات بعد و هفته آینده مطرح می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر افزایش مشارکت مردم در طرح‌های سرمایه‌گذاری را یکی از اولویت‌های استان دانست و تأکید کرد: آنچه تدبیر مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است در استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته و عملیاتی شده است.

محمدی‌زاده بیان کرد: سرمایه‌گذاری مردم راهکار اساسی برای حل اشتغال، تولید و پیشرفت جامعه و استان بوشهر است و ما از بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به جد حمایت می‌کنیم و کارها در این حوزه تسریع می‌شود.

طرح‌های مختلفی از سوی مردم و بخش خصوصی در این جلسه توسط اعضا و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط که فرایند آن در کارگروه تخصصی طی شده است برای تصویب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 6088482

دیگر خبرها

  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است