Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعال فرهنگی گفت: در اسلام آمریکایی مسائلی را به دین، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) نسبت می‌دهند که اساس عدالتخواهی را زیر سوال می‌برد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وحید جلیلی، فعال فرهنگی و رسانه ای در اولین دوره مدرسه عدالتخواهی که به همت جنبش عدالتخواه دانشجویی در محل حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور در حال برگزاری است، گفت: عدالتخواهی یعنی تلاش برای تغییر و اصلاح مناسبات هویت یعنی تلاش برای اینکه خودمان در جایگاه درستی نسبت به خدا و جهان قرار بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه هویت گام اول عدالتخواهی است، گفت: عدالتخواهی مهم است، اما هویت بر آن مقدم است، یعنی اینکه من کیستم و کجای جهان قرار دارم،

جلیلی بیان کرد: عالمی که ربی و توحیدی نیست، مفهوم مناسبات در آن متفاوت می شود، یا حتی گاهی اعتقاد به خدا وجود دارد اما در تعریف نسبت ها دچار اعوجاج می شوند، مثل اسلام امریکایی که در آن به وجود خدا و ائمه معتقدند ولی تعاریفشان متفاوت است به گونه ای که چیزهایی را به دین، پیامبر (ص) و اهل بیت نسبت می دهند که اساس عدالتخواهی را زیر سوال میبرد.

وی با اشاره به اینکه ظلم مصادیق گوناگونی دارند، اما سوال این است که قران چه کسانی را ظالم ترین میداند، تصریح کرد: در قران امده کسانی که مسائل غلط را به خدا و دینش نسبت می دهند ظالم ترین مردم هستند.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم، نسبت بین عدالتخواهی و ساختارهاست، گفت: سوال این است که ساختارها فسادزا هستند یا ساختارهای خوبی وجود دارد که آدم های فاسد آن ها را خراب می کنند؟ و دیگر اینکه آیا در جمهوری اسلامی کسانی که درست تربیت نشده اند میتوانند عدالت را به پیش ببرند؟ همچنین اگر یک ساختار خوب می تواند همیشه خروجی خوبی بدهد و یا بالعکس چطور استفاده از یک ساختار در دوره های متفاوت، نتایج و خروجی های متضادی را به بار می اورد؟ مثل شهرداری ها که در همه جا با یک ساختار انتخاب شده اند؛ اما در یک شهر افراد شهرداری را خوب و پاک و خدوم می بینیم و در شهر دیگر بالعکس، و طبیعتا خروجی های متفاوتی هم دارد

جلیلی بیان کرد: اینکه گفته می شود ساختارها مهم و مقدم بر افراد است، به این دلیل است که ظرفیت انسان شناخته نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اسلام آمریکایی عدالتخواهی جنبش عدالتخواه دانشجویی وحید جلیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۱۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | سوال معنادار عضو زن شورای شهر تهران علیه ادعای زاکانی با چاشنی پارک لاله!

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903069

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سوال باورنکردنی یک دانشجو از هاشمی رفسنجانی
  • کشتی گیر آمریکایی: بسیاری از دانشجویان آمریکایی به اسلام گرویدند
  • هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه خودروهای وارداتی قرار گرفت
  • هونگچی E-QM۵ در لیست فروش سامانه قرار گرفت+ قیمت
  • هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه قرار گرفت
  • ببینید | سوال باورنکردنی یک دانشجو از هاشمی رفسنجانی؛ دور از انتظارترین پرسش تاریخ!
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • آلگری: فقط در خانه‌ از من درباره آینده سوال نمی‌کنند!
  • ببینید | سوال معنادار عضو زن شورای شهر تهران علیه ادعای زاکانی با چاشنی پارک لاله!
  • نکونام و خبرنگاران: شوخ‌طبع‌ترین نسخه جواد