Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:30:31 GMT

یزد به شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو پیوست

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۲۰۴۵

یزد به شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو پیوست

حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در این ارتباط  گفت: شهر یزد در راستای فنون یادگیرنده ،ارزش‌های جهانی زیادی دارد و این افتخاری برای همه ایرانیان در جوامع بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه مبلمان شهری و دیوارهای کاهگلی آن باید به عنوان شهر عضو شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده آموزنده باشد، افزود: در چنین شهرهایی معماری بناها هم آموزنده و گویای فرهنگ و تمدن اصیل مردمان آن منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با بیان اینکه معماری یزد سرشار از هویت و آموزش فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی است، اظهار داشت: از این پس باید تمام معابر، بیمارستان‌ها، مدارس و فضاهای عمومی شهر به کتاب و کتابخوانی آراسته شود.

 به گفته ایوبی نظام آموزشی ایران که مبتنی بر استاد، شاگردی است می‌تواند به عنوان الگویی موثر و کارآمد در این حوزه برای جهانیان باشد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران تصریح کرد:‌ ایران به واسطه برخورداری از استادانی چون ابوعلی سینا و  دیگر فلیسوفان بنام در زمینه علم و آموزش در جهان مطرح است قصد داریم با فراگیر شدن نظام آموزش بومی آن در حقیقت جهان را با الگوی آموزشی خود بیشتر آشنا کنیم.

ایوبی با اشاره به اینکه نظام آموزشی ایران حرف‌های زیادی برای گفتن در جهان  دارد ، تاکید کرد: خوشنویسی از جمله ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی یزد است که باید بیش از پیش به جهانیان معرفی شود.
کمیته های استانی دفتر یونسکو در یزد معرفی شوند 

رئیس شورای شهر یزد هم از اقدام کمیسیون ملی یونسکو در انتخاب یزد به عنوان اولین شهر برای تاسیس دفتر این نهاد سال گذشته قدردانی کرد.

غلامعلی سفید افزود: خوشحالیم که امروز علاوه بر معرفی کمیته‌های دفتر یونسکو، شاهد پیوستن شهر یزد به شبکه شهرهای یادگیرنده هستیم و مسئولان کمیته‌های استانی معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به روز تشکل‌های مردمی (۲۲ مرداد) ادامه داد:  شورای شهر نمونه‌ای از تشکل‌هاست و باید تلاش کنیم با تشکل‌ها، همسو شویم تا فعالیت‌های موثرتری در شهر انجام دهیم.

«شهرهای یادگیرنده مناطقی هستند که به طور مؤثر منابعشان را در بخش‌هایی چون ترویج یادگیری فراگیر از آموزش پایه تا آموزش عالی، باز زنده سازی یادگیری در خانواده‌ها و جوامع، تسهیل یادگیری برای کار و در محل کار، گسترش استفاده از فناوری مدرن یادگیری، افزایش مزیت و کیفیت یادگیری و پرورش فرهنگ یادگیری در طول زندگی به کار برده و قدرت فردی و همبستگی اجتماعی، موفقیت اقتصادی و فرهنگی و توسعه پایدار را ایجاد کرده و ارتقا دهند.»

 در مجموع ۲۲۴ شهر از ۵۲ کشور عضو شبکه شهرهای یادگیرنده هستند.

۲۰۸۸/ ۲۰۴۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۲۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلزن ۲۰ ساله مهاجم اول میلان در فصل بعد می‌شود؟

به گزارش قدس آنلاین، میلان تصمیم گرفته است روی بنجامین ششکو، مهاجم لایپزیگ سرمایه‌گذاری کند و این بازیکن ۲۰ ساله اسلوونیایی می‌تواند به گران‌ترین خرید تاریخ روسونری تبدیل شود.

میلان در تابستان به یک مهاجم جدید نیاز دارد چون اولیویه ژیرو تصمیم گرفته است در پایان قراردادش، میلان را ترک کند تا راهی لس‌آنجلس شود.  

ششکو در این فصل در ۴۰ بازی، ۱۶ گل زده و ۲ پاس گل داده است.

میلان امیدوار است بتواند از طریق نوآ اوکافور هم تیمی پیشین ششکو در سالزبورگ، این بازیکن را متقاعد به پوشیدن پیراهن میلان کند.  

ژیروی ۳۷ ساله به دوست و هم‌تیمی سابقش هوگو لوریس خواهد پیوست که در پنجره نقل و انتقالات زمستانی قبل راهی لیگ آمریکا شد. او بعد از حضور در لیگ فرانسه، به لیگ برتر انگلیس رفت و ابتدا با آرسنال سه قهرمانی در جام حذفی را به دست آورد و سپس به چلسی پیوست؛ جایی که لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و جام حذفی را بالای سر برد. مهاجم فرانسوی سال ۲۰۲۱ به میلان پیوست و در اولین فصلش قهرمان سری آ شد.

ژیرو در سطح باشگاهی درخشان ظاهر شده و ۲۷۶ گل در تیم‌های مختلف به ثمر رسانده است و از تابستان در لیگ آمریکا خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • گلزن ۲۰ ساله مهاجم اول میلان در فصل بعد می‌شود؟
  • امتداد مهارت آموزی با مشارکت فنی و حرفه‌ای در شبکه آموزش سیما
  • چگونه از کلاس خصوصی زبان انگلیسی نتیجه بگیریم؟
  • روایت تسنیم از اشتیاق معلم نمونه کشور برای تعلیم و تربیت
  • اوج سلامت مغز چه زمانی است؟
  • اولین لژیونر ایرانی به لیگ برزیل پیوست!
  • طبیعت چشم‌نواز دورود لرستان + فیلم
  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران