Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از شرکتهای دانش‌بنیان با همکاری مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی موفق به تولید روکش صندلی هواپیما با خاصیت آبگریزی در مقیاس آزمایشگاهی شده است.

به گزارش ایسنا، این شرکت دانش‌بنیان با سابقه ۲۵ ساله در حوزه تولید پارچه‌های دارای خاصیت کندسوز بوده که اخیرا با استفاده از فناوری نانو خاصیت آبگریزی نیز به ویژگی‌های این پارچه‌ها اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت علاوه بر روکش صندلی هواپیما، محصولاتی نظیر موکت و پتوی مورد استفاده در هواپیما را نیز تولید می‌کند که در حال حاضر در بسیاری از ایرلاین‌های داخلی از این محصولات استفاده می‌شود.

بهداد نکویی اصفهانی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: دو سال پیش در حاشیه نمایشگاه نانو با پتانسیل‌های نانو آشنا و بعد از آن به استفاده از این فناوری علاقه‌مند شدیم. بعد از دو سال تحقیق و توسعه، اولین محصول نانویی شرکت ما که روکش‌های صندلی هواپیما با خواص آبگریز است، تولید شده است. البته در این مسیر، از همکاری مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) استفاده کردیم. از آنجا که برای تولید این نوع پارچه باید از فناوری پلاسمای سرد استفاده می‌شد، در مرکز آیکن با یکی از شرکت‌ها آشنا شدیم و همکاری با این شرکت آغاز شد.

وی یکی از مزیت‌های این فناوری را حفظ ویژگی‌های اولیه پارچه و در عین حال بروز رفتار آبگریزی دانست، در حالی که معمولا با دستکاری سطح پارچه برخی ویژگی‌های پارچه دستخوش تغییر می‌شود که در این فناوری، این مشکل وجود ندارد.

مهندس نکویی درباره برنامه‌های این شرکت برای توسعه خط تولید این محصول گفت: برای تولید نمونه‌های اولیه این پارچه‌های آبگریز از خدمات شرکت مستقر در مرکز آیکن استفاده می‌کنیم؛ اما برای تولید انبوه، لازم است که تجهیزات مربوط به پلاسمای سرد خریداری و در شرکت نصب و راه‌اندازی شود. چرا که مشتریان ما تنها شرکت‌های هواپیمایی نیستند و از روکش‌های صندلی ما در قطار، کشتی‌، اتوبوس‌ و تالارهای سطح شهر استفاده می‌شود. بنابراین اگر بازاریابی این محصول به خوبی انجام شود، می‌توان ظرفیت تولید را به گونه‌ای افزایش داد که نیاز به خرید دستگاه پلاسمای سرد باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صندلی هواپیما فناوري نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۲۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان

 محمد بنی سعید مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان گفت: در سال۱۴۰۲، بیش از ۱۶ میلیون و ۳۸۱ هزار لیتر فرآورده به سه هزار ۴۴۰ فروند هواپیما در مراکز سوختگیری هواپیمایی منطقه آبادان سوخت‌رسانی شده است.

به گفته او این رقم بیانگر رشد ۲۱ درصدی تامین سوخت و افزایش ۳۵ درصدی تعداد فروند هواپیما‌های سوخت گیری شده نسبت سال ۱۴۰۱ است.

 شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان دارای دو مرکز سوختگیری هواپیمایی در آبادان و ماهشهر است که مسئولیت سوخت‌رسانی به شرکت‌های هواپیمایی، در فرودگاه‌های جنوب غرب استان را برعهده دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی