Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@18:06:51 GMT

ورود کشتی‌گیران به ماجرای «گاندو»

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۲۴۶۳

ورود کشتی‌گیران به ماجرای «گاندو»

به گزارش خبرگزاری برنا؛ روستای "مولا آباد کشاری" از توابع بخش پیشین شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان است، روستایی نزدیک به مرز و بسیار محروم که تعداد بسیار کمی خانوار بی‌بهره از امکانات در آن زندگی می‌کنند. شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان به عنوان تنها زیستگاه تمساح های پوزه کوتاه ایرانی یا گاندوهای بلوچستان است، تنها گونه از راسته تمساح ها در ایران که پهن ترین پوزه را در مقایسه با سایر تمساح ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند روز پیش بود که "حوا" و خواهرش "آسیه" طبق عادت هر روزه برای شستن لباس و ظروف خانواده پرجمعیت‌شان به برکه در نزدیکی روستا رفتند، این دو خواهر به همراه تعدادی دیگر از دختران روستا مشغول شستن ظروف و لباس‌هایشان بودند که به یکباره سر و کله "گاندو" پیدا شد.

"گاندو"  در چشم بر هم زدنی با جهش از زیر آب، با پوزه قدرتمند خود ران پای "حوا" خواهر ۷ ساله "آسیه" را گرفت، "حوا" از ترس بیهوش شد، همه دختران دیگر فرار را بر قرار ترجیح دادند، اما "آسیه" ۱۰ ساله نه تنها فرار نکرد، بلکه برای نجات جان خواهر سنگ بزرگی را از زمین برداشت و به سر "گاندو" کوبید، تمساح ران "حوا" را رها کرد،"حوا" که بیهوش شده بود روی زمین افتاد اما این پایان ماجرا نبود.

"گاندو" این بار با حمله‌ای ناگهانی، بازوی دست راست"حوا" را بر دندان گرفت تا او را به زیر آب ببرد، آسیه این‌بار نیز با تمام توان به دفاع از خواهر پرداخت و وارد جنگ نابرابر با تمساح شد،"گاندو" قصد داشت طعمه‌ را به داخل آب ببرد و آسیه نیز به هر قیمتی که بود نمی‌خواست"حوا" را از دست بدهد. در نهایت آسیه توانست جان خواهرش را از این معرکه نجات دهد و پیروز نبرد با تمساح شود. اما خون از بازوی نحیف "حوا" با فشار به بیرون می‌زد، آسیه بلافاصله روسری از سر باز کرد و به بازوی خواهر بست تا خون کمتری از حوا برود (دکترها گفتند اگر آسیه این کار را نمی کرد خواهرش از خونریزی جانش را از دست می‌داد). او را کشان کشان به روستا آورد و با داد و فریاد اهالی را خبر دار کرد...حالا در روز جهانی چپ دست‌ها،"حوا" در تلاش است به نوشتن با دست چپ عادت کند!

اما پس از این اتفاق تلخ تعدادی از چهره‌های شاخص کشتی همچون رسول خادم دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک و رییس سابق فدراسیون کشتی به همراه حسن رحیمی ملی‌پوش سابق کشتی ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک و مصطفی علیزاده مربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در قالب موسسه خیریه علی‌بن ابی‌طالب علیه السلام به روستای محروم"مولا آباد کشاری" رفتند تا ضمن عیادت از "حوا" کارهای مربوط به خرید دست مصنوعی و مداوای وی را پیگیری کنند.

آسیه (دختر قرمزپوش) در کنار خواهرش

حسن رحیمی چهره شاخص کشتی ایران و جهان در این‌باره اظهار کرد: پس از شنیدن این اتفاق به همراه رسول خادم و مصطفی علیزاده تصمیم گرفتیم به عیادت این دختر معصوم برویم که بخاطر محرومیت و بی‌توجهی حالا یک دست خود را از دست داده است. با حوا خیلی صحبت کردیم و به او روحیه دادیم. قرار شد برای او یک دست مصنوعی تهیه کنیم. با توجه به اینکه "حوا" در سن رشد قرار دارد، می‌تواند از این دست مصنوعی تا ۲ یا ۳ سال استفاده کند و پس از آن مجددا باید دست مصنوعی جدید برای وی تهیه شود.

دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک با اشاره به محرومیت و وضعیت اسفناک روستای "مولا آباد کشاری" همانند دیگر روستاهای محروم استان سیستان و بلوچستان، گفت: واقعا نمی‌دانم مسئولان چه می‌کنند؟ چرا بخاطر نداشتن آب لوله کشی و دیگر امکانات اولیه برای زندگی، "حوا" باید دست خود را بدهد؟ حوا که بازوی خود را داد اما امیدوارم مسئولان استانی با این اتفاق حداقل بیشتر به این نقاط محروم نگاه کنند و خدا را هم در نظر بگیرند. این‌ها در اوج محرومیت و بدون آب، برق و گاز و ... در خانه هایی کاهگلی و چوبی در بدترین شرایط بدون هیچ توجهی زندگی می‌کنند و مطمئن باشید اگر این بی‌توجهی‌ها ادامه داشته باشد، این آخرین اتفاق نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان حداقل کاری که می‌توانند بکنند این است که با گذاشتن پمپ، آب را به معدود خانه‌های این روستا برسانند تا کودکان و زنان مجبور نباشند برای شستشوی خود و ظروف و لباس‌هایشان به جایی بروند که هر لحظه احتمال حمله "گاندوها" وجود دارد."حوا" ۷ خواهر قد و نیم قد دارد، آن‌هم در شرایطی که پدرش شغلی ندارد و دل هر انسانی با دیدن وضعیت زندگی اهالی این روستا به درد می‌آید.

حسن رحیمی در کنار حوا

رحیمی درباره اقدام شجاعانه "آسیه" خواهر ۱۰ ساله "حوا" و نجات او از مرگ حتمی گفت: من با آسیه صحبت کردم. او گفت "در حال شستن لباس‌هایمان بودیم که یک دفعه تمساح"گاندو" بالا آمد، در چشم بر هم زدنی ران خواهرم را با دندان گرفت. همه دخترها از ترس فرار کردند اما من ایستادم تا خواهرم را نجات دهم. بلافاصله سنگ بزرگی برداشتم و محکم به سر تمساح زدم. او یک لحظه پای خواهرم را رها کرد، حوا از ترس بیهوش شده بود، وقتی گاندو پایش را رها کرد روی زمین افتاد. گاندو اینبار با جهشی که داشت بازوی دست راست خواهرم را به دندان گرفت و او را کشید تا به درون آب ببرد. باز با سنگ او را زدم اما فایده  نداشت. مو و سر خواهرم را محکم گرفتم و به سمت خودم می‌کشیدم تا به درون آب نرود. من می‌کشیدم و "گاندو" می‌کشید تا اینکه حوا را در حالی نجات دادم که بازویش با یک تکه پوست به بدنش آویزان شده بود. خون از بازوی حوا فواره می‌زد، هیچ کمکی نداشتم، بلافاصله روسری‌ام را از سر باز کردم و بر روی زخم گذاشتم تا خون کمتری بیرون بیاید. بعد هم او را کشان کشان به سمت روستا بردم و با داد و فریاد اهالی را با خبر کردم...

قهرمان پرافتخار کشتی ایران و جهان تصریح کرد: این‌ها صحبت یک زن یا مرد نیست، این‌ حرفها را یک دختر ۱۰ ساله زده، دختری که در یک جنگ نابرابر موفق به شکست "گاندو" شد و خواهر کوچکش را از مرگ حتمی نجات داد. سال‌ها در میادین جهانی بدنبال مدال و رفتن بر روی سکو بودم تا قهرمانی بدست بیاورم اما آنروز که "آسیه" را دیدم فهمیدم قهرمان واقعی اوست.

رسول خادم در کنار اهالی روستای مولا آباد کشاری

وی درباره احساس حوا و آسیه از دیدن آن‌ها گفت: انگار که کسی اصلا به آن‌ها سر نزده باشد، وقتی فهمیدند ما برای دیدن آن‌ها آمده‌ایم خیلی خوشحال شدند. حوا و آسیه مثل دیگر خواهرانشان خیلی باهوش هستند اما از داشتن مدرسه محرومند و فقط چند روز یکبار یک معلم به روستایشان می آید و کمی درس یادشان می‌دهد. آقا رسول هم به حوا طریقه نوشتن با دست چپ را آموزش داد و سعی کرد با حرف‌هایش امید را به این دختر معصوم بازگرداند. قطعا هر کمکی که از دستمان بربیاید برای مداوای حوا و کمک به درس خواندن آن‌ها خواهیم داشت. پزشکان گفته اند دست حوا بدلیل جراحت شدید قابلیت پیوند نداشته و باید دست مصنوعی برای او تهیه شود که ما هم به دنبال این موضوع هستیم.

رحیمی در پایان خواستار توجه مسئولان به نقاط محروم استان سیستان و بلوچستان شد و گفت: این حق مردم این دیار نیست که در چنین شرایطی زندگی کنند. سرزمینشان ثروت زیادی دارد اما خودشان در شرایط بدی زندگی می‌کنند. کاش بیشتر از این‌ها مورد توجه قرار گیرند. بارها این اتفاقات رخ داده و باز هم ادامه دارد چرا که برای ما درس عبرت نمی‌شود. مگر سال گذشته نبود که دختران سر کلاس درس بخاطر نداشتن بخاری استاندارد در آتش سوختند، اما چه شد و با مقصران این حادثه چه کردند؟

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جنوب شرقی خانواده شاخص کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۲۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد دویست و سومین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

 

ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه

به موازات ادامه حمایت از اشغالگری که تجاوزات و محاصره غزه را تشدید می‌کند، ایالات متحده ساخت یک اسکله دریایی را آغاز کرده و ادعا می‌کند که قصد دارد «کمک‌های بشردوستانه را به نوار غزه وارد کند».

 آمریکا به بهانه رساندن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه که بیش از ۲۰۰ روز است شاهد تجاوز و محاصره اشغالگران با حمایت واشنگتن است، ساخت اسکله دریایی را در غزه آغاز کرد.

به گزارش المیادین، پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با تاکید اینکه کشتی‌های نظامی آمریکایی اولین مراحل ساخت بندر موقت را آغاز کرده‌اند، خاطرنشان کرد: «انتظار می‌رود این اسکله از ماه مه آینده به بهره‌برداری برسد.»

وی خاطرنشان کرد: «در حال حاضر همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود.»

این مقام ارشد نظامی آمریکایی توضیح داد که این کمک‌ها ابتدا به قبرس می‌رسد و بعداً از طریق کشتی‌های تجاری به یک سکوی شناور در نزدیکی نوار غزه و سپس از طریق کشتی‌های کوچکتر به اسکله مورد نظر منتقل می‌شود.

این مقام مسؤول بیان کرد: ظرفیت عملیاتی بندر در ابتدا ۹۰ دستگاه کامیون کمک رسانی در روز و سپس ۱۵۰ کامیون در روز خواهد بود.

همچنین یکی دیگر از مقامات دولت آمریکا گفت که آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده (کمک ایالات متحده) با سازمان‌های ملل متحد در ارائه کمک‌های حیاتی به محض رسیدن به غزه از طریق کریدور دریایی مشارکت خواهد کرد.

بر اساس آنچه پنتاگون قبلاً گزارش داد احتمالاً سازمان‌های غیردولتی این کمک‌ها را پس از رسیدن به نوار غزه توزیع خواهند کرد.

مقامات آمریکایی مدعی شدند که این تلاش «استقرار نیروها در زمین» در غزه را شامل نمی‌شود، اما سربازان آمریکایی در حین ساخت اسکله در نزدیکی نوار غزه خواهند بود که توسط نیروهای اسرائیلی نیز نظارت خواهد شد.

خلیل الحیه عضو جنبش حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا بر رد قاطعانه هرگونه حضور غیرفلسطینی در غزه در خشکی یا دریا تاکید کرد و افزود هر خارجی به عنوان یک نیروی اشغالگر تلقی خواهد شد.

این در حالی است که یک کشتی نظامی آمریکایی امروز -جمعه- در سواحل نوار غزه پهلو گرفت و انتظار می‌رود که در ساخت اسکله شناور که واشنگتن در ماه مارس گذشته اعلام کرده بود، شرکت کند.

خبرنگار آنادولو گزارش داد که یک کشتی نیروی دریایی آمریکا شب گذشته در چندین مایل دریایی در سواحل منطقه وادی غزه در مرکز این باریکه پهلو گرفت.

طبق اعلام قبلی آمریکا، انتظار می‌رود این کشتی ساخت اسکله شناور را در سواحل غزه آغاز کند.

در مارس گذشته، فرماندهی مرکزی آمریکا از اعزام اولین کشتی به شرق مدیترانه برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه از طریق دریا خبر داد.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده در آن زمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی پشتیبانی لجستیکی ارتش ایالات متحده «ژنرال فرانک اس بیسون» پایگاه مشترک لانگلی-یوستیس در ویرجینیا را کمتر از ۳۶ ساعت پس از اعلام رئیس جمهور جو بایدن مبنی بر ارائه کمک‌های بشردوستانه از طریق دریا به غزه، ترک کرد. 

در این بیانیه آمده است: کشتی اولین تجهیزات را برای احداث یک بندر موقت برای تحویل تجهیزات حیاتی بشردوستانه حمل می‌کند.

در هفت مارس، جو بایدن اعلام کرد که ارتش کشورش یک بندر موقت در سواحل نوار غزه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر خواهد ساخت.

چند روز بعد، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد که طول این بندر ۵۰۰ متر است و ساخت آن حدود ۲ ماه طول می‌کشد و بیش از هزار سرباز آمریکایی در آن شرکت می‌کنند.

این در حالی است که عملیات ساخت و ساز در اسکله بتنی ادامه دارد که از ساحل جنوبی‌ترین منطقه شهر غزه شروع می‌شود تا تکمیل کننده اسکله آمریکایی باشد که طی ۲ ماه آینده ساخته خواهد شد.

به گفته منابع محلی فلسطینی، اسکله‌ای که در سواحل غزه از آوار خانه‌های ویران شده توسط اسرائیل در طول جنگی که بیش از نیم سال است ادامه دارد، ساخته می‌شود، وظیفه دریافت محموله‌های کمک‌های ارسالی توسط کشتی‌ها به بندر آمریکایی‌ها را بر عهده خواهد داشت.

از ۱۵ مارس گذشته، ۲ کشتی کمک‌رسانی از قبرس به سواحل غزه رسیده‌اند و محموله‌های آنها از طریق شناورهایی که جعبه‌ها را به اسکله بتنی منتقل می‌کردند، تخلیه شده‌اند.

موسسه خیریه بین‌المللی «World Central Kitchen» برای دریافت این کمک‌ها و توزیع مجدد آن بین ساکنان نوار غزه که در نتیجه محدودیت اسرائیل برای ورود مواد غذایی و کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه‌های زمینی از قحطی رنج می‌برند، تلاش کرد.

نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی با وجود اطلاع‌رسانی درباره سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه، به عمد آنها را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش الجزیره، تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه حتی پس از اطلاع رسانی به ارتش رژیم صهیونیستی از وجود آنها، بمباران می‌شوند.

در همین رابطه منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک تیم مسئول تامین و توزیع کمک‌های بشردوستانه در شهر غزه، هشت نفر شهید شدند.

همچنین حمله روز اول آوریل ۲۰۲۴ (۱۳ فروردین) رژیم صهیونیستی به خودروی سازمان غیردولتی «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه باعث کشته شدن هفت امدادگر این سازمان شد. در این حادثه راننده فلسطینی آنها نیز جان خود را از دست داده است.

این حمله ساعاتی پس از آن روی داد که اعضای این گروه غیردولتی با یک کشتی حاوی کمک‌های غذایی به نوار غزه رسیدند و به مناطق شمالی آن رفتند.

همچنین تصاویری از اجساد پنج کشته منتشر شد که در بیمارستان شهدای الاقصی در شهر «دیر البلح» در مرکز غزه قرار داشتند و تعدادی از آنها لباس‌هایی با آرم خیریه پوشیده بودند.

بر اساس بیانیه این سازمان، کشته‌شدگان استرالیایی، لهستانی، کانادایی - آمریکایی، انگلیسی و فلسطینی بودند.

حمله موشکی از جنوب لبنان به پایگاه نظامیان صهیونیست

منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند که مقاومت اسلامی لبنان پایگاه نظامیان صهیونیست در مرز با این کشور را هدف حمله موشکی قرار داده است.

 رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که سه موشک از جنوب لبنان به پایگاه اسرائیلی رویسات العلم در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

همچنین یک هدف نظامی در شهرک صهیونیست نشین المطله واقع در شمال فلسطین اشغالی در کمین نیروهای مقاومت اسلامی لبنان مورد اصابت قرار گرفته است.

در همین رابطه یک مقام صهیونیستی اعلام کرده است که حزب الله لبنان ۱۵۰ هزار فروند از انواع موشک‌ها را در اختیار دارد که بُرد آنها به همه نقاط فلسطین اشغالی می‌رسد.

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از مقام آوران کشتی اصفهان برگزار شد
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه
  • ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه ۷ اردیبهشت)
  • اولین برد سال با کنترل از راه دور یحیی گل‌محمدی؟!
  • دلسوزی علیرضا دبیر برای فوتبالیست‌ها: طفلکی‌ها!
  • آغاز مسابقات کشتی جام صفوی با حضور کشتی‌گیران ۳ کشور
  • رنگرز: توقع کسب یک مدال طلا از کشتی گیران در المپیک را داشته باشیم
  • حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد