Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، دبیر علمی جشنواره بین‌المللی شعر نهج‌البلاغه گفت: اختتامیه جشنواره «بهشت بیان» با پیام ویژه آیت‌الله مظاهری و سخنرانی آیت‌الله دین‌پرور نماینده ولی فقیه در بنیاد ملی نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

عباس شاه‌زیدی، از افزایش تعداد آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره نسبت به دوره قبل خبر داد و افزود: بیش از 500 اثر از کشورهای مختلف به دبیرخانه جشنواره، به زبان‌های مختلف ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاقمندان به امیرالمومنین ارادت خود را در قالب شعر ابراز نموده اند و با توجه به کیفیت آثار رسیده در این زمینه شاهد خلق آثار ارزشمندی هستیم.

وی درباره نحوه برگزاری سومین دوره جشنواره گفت: هیات داوران از بین آثار رسیده پنج نفر برگزیده و دو نفر شایسته را معرفی می‌کنند.

دبیر علمی جشنواره شعر بهشت بیان افزود: در دیداری که برای برگزاری آین اختتامیه با آیت الله مظاهری داشتیم،ایشان  به نامه امیر المومنین (ع) به مالک اشتر اشاره کردند و بر این موضوع تاکید داشتند که حضرت علی (ع) این نامه که توصیف جامعی در حوزه سیاست و حکومت داری است در طی چند دقیقه نوشته اند، این در حالی است  برای نگارش منشور کنونی حقوق بشر به دست 280 نخبه از کشورهای جهان پس از جنگ جهانی دوم 3 سال زمان صرف شد.

وی در پایان درباره چشم انداز برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره می‌تواند یک جشنواره پایدار باشد چه ما در آن حضور داشته باشیم چه نباشیم، شاعران تا آخر عمر هم می‌توانند از این مضامین بهرمند شده و در رابطه با آن آثاری خلق کنند، هر چند ما نمی‌خواهیم کسی نهج البلاغه را تفسیر یا به نظم در آورد، فقط می‌خواهیم در اشعارشان توصیف کنند که این کتابی که به گفته بسیاری نقشه راه بشیریت است، چقدر می‌تواند در زندگی امروز تاثیر گذار باشد. هدف ایجاد موجی برای سوق دادن افکار جوانان به این منبع مهم است.

مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی شعر بهشت بیان 27مردادماه از ساعت 17در سالن اهل بیت اصفهان برگزار می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان ایام عید جشنواره بین المللی شعر کشورهای جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو

چهل و ششمین جشنواره بین‌الملی فیلم مسکو به کار خود پایان داد و فیلم «آه سرد» موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی شد و جایزه بهترین مستند هم به «رُخ» رسید.

به گزارش ایسنا، چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو از ۱۹ تا ۲۶ آوریل (۳۱ فروردین تا ۷ اردیبهشت) در روسیه برگزار شد و در شب اختتامیه فیلم «آه سرد» به کارگردانی ناهید عزیزی صدیق جایزه سنت جورج نقره‌ای بهترین کارگردانی بخش مسابقه اصلی، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و تقدیرنامه نتپک (شبکه ارتقای سینمای آسیا و اقیانوسیه) شد و همچنین جایزه بهترین مستند این رویداد سینمایی هم به «رُخ» ساخته سام کلانتری رسید.

در جشنواره مسکو امسال هم جایزه سنت جورج طلایی بهترین فیلم این رویداد سینمایی نیز به فیلم مکزیکی «شرم» ساخته «میوئل سالگادو» رسید.

«آهو» ساخته هوشنگ گلمکانی، «رُخ» ساخته سام کلانتری در بخش مسابقه آثار مستند، «سرد روشن» ساخته علی دارایی و «تاکسیدرمیست» ساخته سوسن سلامت و بهزاد علوی در بخش مسابفه فیلم های کوتاه و انیمیشن کوتاه «پیچ تاریخی» به کارگردانی میلاد محمدی و سریال «پوست شیر» برادران محمودی دیگر آثار ایرانی جشنواره مسکو امسال بودند.

چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو در بخش ویژه‌ای نیز به مرور آثار داریوش مهرجویی کارگردان فقید ایرانی پرداخت و فیلم‌های «هامون»، «گاو»، «درخت گلابی»، «لیلا»، «پری» و «اشباح» از جمله آثار این کارگردان فقید ایرانی به نمایش گذاشته شد.

جشنواره مسکو امسال طی هشت روز برگزاری میزبان نمایش ۲۴۰ فیلم از ۵۶ کشور بود. این جشنواره در سال ۱۹۳۵ تأسیس شد که آن را به دومین جشنواره قدیمی فیلم جهان پس از ونیز تبدیل می‌کند. جشنواره مسکو در ابتدا به صورت دوسالانه برگزار می‌شد اما از سال ۱۹۹۵ رویدادی سالانه شد، اگرچه در سال های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۸ برگزار نشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»