Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به مساله ورود پول‌های مشکوک به سینما گفت: گزارش‌هایی در کمیسیون فرهنگی مجلس داشته‌ایم که در بعضی از فیلم‌های سینمایی و آثاری که از طریق شبکه نمایش خانگی تهیه می‌شود، شبهاتی در زمینه سرمایه‌گذاری وجود دارد، به همین دلیل با توجه به وظیفه نظارتی خود در مجلس شورای اسلامی بیش از همه خود را مسئول رفع شبهه در این زمینه می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد: ما در مجلس شورای اسلامی قاضی نیستیم که در این زمینه قضاوت کنیم. در صورتی که وظیفه ما این است که اگر در بخش‌های مختلف کشور شبهه‌ای وجود دارد از مسئولان مربوطه برابر با قانون و آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی سوال کنیم و یا تذکرهای لازم را بدهیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در همین راستا با توجه به اینکه ساحت سینمای ایران، ساحت مقدسی است و ما در ایران پاک‌ترین سینما را داریم و از طرف دیگر اقتصاد سینما برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است، اقتصادی که پاک و حلال باشد، بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم. لازم است در کنار شوراهای مختلفی که در سینما برای بخش‌های مختلف ایجاد شده، باید شورایی نیز ایجاد شود که بر پول‌هایی که وارد سینما می‌شود نظارت داشته باشد تا افرادی با قصد پولشویی از سینما استفاده نکنندوی ادامه داد: من به هیچ وجه فیلم خاص، تهیه‌کننده خاص و یا بازیگر خاصی را متهم نمی‌کنم، شبهه‌ای که وجود دارد این است که پول‌هایی وارد سینمای ایران شده و ساحت سینمای ایران را تحت تاثیر قرار داده است، بنابراین از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سوال کرده‌ایم و از وی خواسته‌ایم که در کمیسیون فرهنگی مجلس حضور پیدا کرده و در این زمینه پاسخگو باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: انتظار و برداشت ما این است که براساس قانون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار نظارت‌های محتوایی در سینما، نظارت مالی را نیز مدنظر خود داشته باشد.

او تأکید کرد: فکر می‌کنم لازم است در کنار شوراهای مختلفی که در سینما برای بخش‌های مختلف ایجاد شده، باید شورایی نیز ایجاد شود که بر پول‌هایی که وارد سینما می‌شود نظارت داشته باشد تا افرادی با قصد پولشویی از سینما استفاده نکنند.

۲۵۸۲۴۳

کد خبر 1289550

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سینمای ایران مجلس دهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیدعباس صالحی ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس سینمای ایران باشگاه استقلال بازار خودرو قیمت مسکن فدراسیون فوتبال خودرو دونالد ترامپ خودروسازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
متن این پیام به شرح زیر است:
بسمه تعالی
جناب آقای دکترمحمدباقرقالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام.
همانگونه که مستحضرید مقام معظم رهبری (دامت برکاته) درپیام شهادت دانشمند شهید دکترمحسن فخری‌زاده بر «پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت»، تصریح فرموده بودند، که به موازات اهتمام وزارت دفاع وحمایت‌های ستادکل نیرو‌های مسلح ودولت مردمی برای تحقق این فرمان، مجلس شورای اسلامی نیز طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی که باهمفکری این شهید اندیشمند تهیه شده بود را دردستورکار قرار دا دو باتاکید جناب عالی ونقش آفرینی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی وهمراهی و رای قاطع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اخیرادر صحن علنی مجلس به تصویب نهایی رسید.
باقدرشناسی اقدامات حمایتی و تقنینی مجلس شورای اسلامی درتقویت بنیه دفاعی کشوربه ویژه دررسیدگی به این طرح که به منظور دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده و در راستای تأکید بر دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور، شالوده شکن و برتر ساز و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین ودر راستای لبیک به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا بارویکرد «تولید علم، شکستن مرز‌های دانش و نوآوری» و رسیدن به قابلیت‌های هوشمندانه و تحکیم وارتقای قدرت بازدارندگی می‌باشد، لازم است از حمایت‌های جناب عالی و کمیسیون امنیت ملی و همه نمایندگان مجلس یازدهم در تصویب قاطع این قانون صمیمانه سپاسگزاری و تشکر نمایم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح
سرتیپ ستاد دکتر محمدرضا آشتیانی

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • حامیان گشت ارشاد
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • پیام تشکر وزیر دفاع از مجلس شورای اسلامی