Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@00:19:54 GMT

پیشروی بورس‌های آسیایی با عقب‌نشینی ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۵۳۴۰

پیشروی بورس‌های آسیایی با عقب‌نشینی ترامپ

خبرگزاری آریا - به دنبال آتش‌بس موقت در جنگ تجاری، صف‌های خرید در بورس‌های آسیایی مجددا پررونق شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، معاملات روز چهارشنبه بورس های منطقه آسیا کاملا تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ تجاری آمریکا و چین قرار گرفت و افزایش امیدها به حل و فصل اختلافات بین دو اقتصاد برتر جهان بار دیگر شاخص ها را سبزپوش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور آمریکا با به تاخیر افتادن اعمال تعرفه 10درصدی بر کالاهای وارداتی از چین به ارزش 300میلیارد دلار تا ماه دسامبر موافقت کرد.
امروز شاخص "ام اس سی آی" بورس های منطقه آسیا- اقیانوسیه به جز ژاپن با افزایش 0.9درصدی به کار خود خاتمه داد. در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" 0.6درصد بالا رفت و در هنگ‌کنگ با وجود افزایش اعتراضات مردمی، شاخص "هانگ سنگ" 0.5درصد افزایش یافت.
در دیگر نقاط، شاخص "نیک کی 225" بورس توکیو با 0.6درصد افزایش نسبت به روز قبل به کار خود پایان داد و شاخص "کسپی" بورس سئول با پیشروی 0.8درصدی نسبت به روز قبل خود بسته شد.
با این حال هنوز روشن نبودن دورنمای آینده جنگ تجاری بین آمریکا و چین و سرانجام اعتراضات هنگ‌کنگ، ریسک های زیادی را متوجه بورس های آسیایی در کوتاه‌مدت خواهد کرد. کنتا اینوئه، استراتژیست ارشد بازار در بانک "میتسوبیشی" گفت: به نظر می‌رسد جنگ تجاری به ابزاری برای تنظیم روند بازار برای رئیس جمهور آمریکا بدل شده است و وی موقعی که احساس کند بازارها روی خط زیان باقی مانده اند، تغییر لحن می‌دهد.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، در بازار اوراق قرضه، بازدهی اوراق قرضه 10ساله وزارت خزانه‌داری آمریکا با 2.5واحد کاهش به 1.676درصد رسید. هر بشکه نفت برنت برای تحویل در معاملات آتی با 0.83درصد کاهش به 60.79دلار و هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با 0.73درصد کاهش به 56.37دلار رسید.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۱۰۷۱ واحدی به ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ با رشد ۱۰۷۱ واحدی به ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۴۶۵۰.۴۳ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۱۱.۲۳۸ میلیارد سهم بود که طی ۳۴۳,۱۶۸ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۶۵,۸۵۵.۴۰۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۰۹,۵۸۵.۲۱۵ میلیارد ریال شد.

نمادهای «پارسان»، «فولاد» و «فملی» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 746308

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • لحظه به لحظه با بورس / افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل
  • افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل بورس