Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:25:57 GMT

۴۰ میلیارد ریال اموال سرقتی در استان مرکزی کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۵۳۶۵

۴۰ میلیارد ریال اموال سرقتی در استان مرکزی کشف شد

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «حسن مخفمی شهرستانی» افزود: چند هفته پیش، نماینده حقوقی یکی از بانک های استان با اعلام شکایتی گزارش سرقت از یک کارگاه صنعتی واقع در یکی از شهرک های صنعتی اطراف شهر اراک را به پلیس اعلام کرد.
وی ادامه داد: در بررسی های اولیه پلیس مشخص شد که سارقان با تخریب قفل در ورودی و بریدن در سوله ها مقدار قابل توجهی از اموال موجود در کارگاه که برابر اعلام نماینده حقوقی بانک در حدود ۴۰ میلیارد ریال برآورد قیمت شده است، سرقت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی خاطرنشان کرد: تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان، بررسی تخصصی موضوع را آغاز کردند و در روند رسیدگی به این پرونده مشخص شد که اموال سرقت شده توسط ۲ دستگاه جرثقیل و یک دستگاه کامیون بارگیری و از طریق یک جاده فرعی از این شهرک صنعتی انتقال داده شده است.
سرهنگ مخفمی شهرستان گفت: با اقدامات تخصصی کارآگاهان پلیس، ۲ نفر از عاملان این سرقت شناسایی و در عملیاتی دستگیر شدند و در بازجویی های تخصصی صورت گرفته اعتراف کردند که اموال مسروقه درگاراژی در تهران تخلیه شده است.
وی ادامه داد: با هماهنگی انجام شده با مرجع قضایی، مالک این گاراژ شناسایی، دستگیر و کلیه اموال سرقت شده کشف و به نماینده حقوقی بانک تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد:‌ متهمان دستگیر شده در این عملیات بعد از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و با صدور وثیقه قانونی روانه زندان شدند.
 
سارقان حرفه ای لوازم خودرو در مهاجران دستگیر شدند
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری سارقان حرفه ای لوازم خودرو در عملیات ماموران کلانتری ۱۳ شهر مهاجران خبر داد و گفت: ‌سارقان به ۲۱ فقره سرقت اعتراف کردند.
سرهنگ «یوسف سپهوند» افزود: در پی اعلام گزارش هایی از سرقت لوازم خودرو در شهر مهاجران ، موضوع در قرارگاه مبارزه با سرقت فرماندهی انتظامی شهرستان شازند مطرح و تمهیدات عملیاتی ویژه پلیس برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد.
وی ادامه داد: با آغاز تحقیقات تخصصی پلیس، سرنخ هایی از سارقان به دست آمد و  ۲ سارق سابقه دار در این خصوص شناسایی و در عملیات ماموران کلانتری ۱۳ مهاجران شهرستان شازند دستگیر شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در بازجویی های پلیس و بر اساس مدارک به دست آمده، سارقان به ۲۱ فقره سرقت لوازم خودرو در شهر مهاجران اعتراف کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: ۲ خریدار اموال مسروقه نیز در این پرونده شناسایی و دستگیر شدند و تمامی متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.
 

 یک هزار قرص غیرمجاز از یک عطاری در اراک کشف شد
فرمانده انتظامی شهرستان اراک گفت: ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان در انجام تحقیقاتی از فعالیت یک واحد عطاری در فروش قرص های غیرمجاز و قاچاق مطلع شده و با هماهنگی مرجع قضائی بررسی این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ «امیر مختاری» افزود: در بازرسی انجام شده از این واحد صنفی  یک هزار عدد قرص قاچاق و غیرمجاز کشف و متصدی واحد صنفی دستگیر شد.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: متهم این پرونده با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

سارقان موتورسیکلت در خنداب دستگیر شدند
فرمانده انتظامی شهرستان خنداب گفت: با توجه به سرقت های اخیر موتورسیکلت شهرستان خنداب، موضوع در قرارگاه مبارزه با سرقت مطرح و شناسایی و دستگیری سارقان در اولویت کاری این پلیس قرار گرفت و تحقیقات در این زمینه آغاز شد.
سرهنگ «عبدالرضا جودکی» افزود: در پی انجام تحقیقات گسترده و فنی توسط ماموران پاسگاه انتظامی «دهچال»،  ۲ سارق حرفه ای دستگیر و سه دستگاه موتورسیکلت از آنان کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان خنداب ادامه داد: پس از دستگیری متهمان، ۲ خریدار اموال مسروقه نیز که با سارقان همکاری داشتند در  عملیات هایی جداگانه دستگیر شدند و موتورسیکلت های سرقت شده از آنان کشف و به مالباختگان تحویل داده شد.
سرهنگ جودکی خاطرنشان کرد: کم توجهی به توصیه های پلیس و کوتاهی در استفاده از وسایل حفاظتی برای نگهداری از موتورسیکلت از عواملی است که زمینه ساز بروز سرقت می شود، که لازم است شهروندان در پیشگیری از سرقت توجه به توصیه های پلیس را مورد توجه قرار دهند.
 

۱۹۵۵/۶۰۱۳/



 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر

سرهنگ نجم الدین سهرابی فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: مبارزه با جرایم به ویژه سرقت همواره در دستور کار پلیس بوده و در این راستا با تمام توان تلاش خواهیم کرد.  

وی در ادامه گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته و در اجرای طرح‌های مبارزه با سارقان، ماموران کلانتر‌های ۱۱، ۱۲، ۱۴ و پلیس آگاهی موفق شدند ۵ سارق را شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ سهرابی افزود: متهمان در تحقیقات اولیه و پس از مواجهه با مستندات پلیس به ۲۰ فقره انواع سرقت از قبیل سرقت منزل، سرقت داخل خودرو، سرقت سیم برق و سرقت مشاعات ساختمان در سطح شهرستان معترف شدند.

فرمانده انتظامی خرمشهر تصریح کرد: سارقان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • سارقان سابقه دار ماهدشت با ۲۵ فقره سرقت دستگیر شدند
  • تیراندازی در دولت آباد برای زمین گیر کردن سارقان
  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند
  • کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر عباس
  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود